Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@03:29:18 GMT

حاشیه‌های دومین روز جشنواره فیلم فجر

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۸۶۳۳

آفتاب‌‌نیوز :

دومین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه‌هایی همراه بود که در ادامه برخی از آن ها را مرور می‌کنیم.

* رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در روز نخست جشنواره فیلم فجر حسابی برایش دردسرساز شد. تا جایی که سخنگوی ستاد ملی کرونا از احتمال تعطیلی این جشنواره خبر داد و گفت: کارشناسان ما آخر هفته گزارشی از شیوه برگزاری تهیه خواهند کرد و اگر مشاهده شود پروتکل‌ها رعایت نشده‌اند از برگزاری جشنواره در هر مرحله‌ای که باشد، جلوگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در واکنش به ستاد کرونا گفت: ما تلاش کردیم حداکثر رعایت پروتکل‌ها اتفاق بیفتد. در دو روزی که پشت سر نهادیم هم در پردیس ملت، برج میلاد و سینماهای مردمی شهر تهران موارد لازم رعایت شده است. البته چند خبر پیرامون شرایط برپایی جشنواره منتشر شد که صحت نداشت و دوستان از وزارت بهداشت آمدند و شرایط را دیدند و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی را تصدیق کردند.

* نسبت به روز اول نظم بهتری در جشنواره حاکم شده بود چرا که پس از برگزاری روز نخست جشنواره و انتشار تصاویری از رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی توسط عوامل فیلم ها، خبرنگاران و عکاسان، موجی از انتقادات روانه این جشنواره شد. پس از این اتفاق، از سوی برگزارکنندگان جشنواره صورت سختگیری بیشتری نسبت به رعایت نظم و انجام پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال می شود.

به عنوان مثال اکنون در جشنواره پس از اتمام نشست رسانه ای فیلم ها، امکان انجام مصاحبه اختصاصی یا گفت‌وگوی تصویری با عوامل فیلم‌ها وجود ندارد تا از ازدحام و تجمع جلوگیری شود. با این حال، برخی افراد حاضر در سالن همایش‌های میلاد همچنان نسبت به استفاده دائم از ماسک کوتاهی می‌کنند. نکته‌ای که پژمان جمشیدی هم به آن اشاره کرد و بدون نام بردن از «مهرداد میناوند» یادآور شد که خطر کرونا تا چه حد نزدیک و غافلگیرکننده است.

* هنگام نمایش فیلم «ستاره‌بازی» که به داستان مهاجرت یک خانواده ایرانی به آمریکا و اعتیاد شدید دختر خانواده (با بازی ملیسا ذاکری) می‌پردازد، یکنواختی فیلم و روشن نشدن مسأله آن پس از نیم ساعت، برخی تماشاچیان سالن را ترک کردند. از معدود نکات قابل توجه در این فیلم، بازی کوتاه مایکل مدسن (بازیگر فیلم‌های کوئنتین تارانتینو) بود. به گفته کارگردان، او فقط ۳ روز فیلمبرداری داشت.

* بر خلاف نشست فیلم اول یعنی ستاره‌بازی که فقط با حضور کارگردان، تهیه‌کننده و یک بازیگر برگزار شد، در نشست فیلم دوم یعنی «شیشلیک» چهره‌های زیادی حضور داشتند. حتی کارگردان هم که سر پروژه جدید بود، از طریق تماس تصویری نشست را پیگیری کرد.

* هنگام سخنان ژاله صامتی در نشست فیلم سینمایی «شیشلیک»، رضا عطاران که تصویر او را روی نمایشگر سالن می‌دید، چندبار تکرار کرد: «داره می‌افته، اون یاروت داره می‌ا‌فته!» سالن ساکت شد و همه متحیر که چه چیزی دارد می‌افتد. عطاران رو به صامتی گفت: «ماسکت داره می‌افته، یهو دهنت دیده میشه‌ها!» این اتفاق خنده حاضران در نشست و قهقهه مهدویان را به همراه داشت.

* خبرنگاری از مهدویان پرسید آیا قبول دارید که یک شیشلیک‌خور حرفه‌ای هستید؟ گاهی شیشلیک سپاه و نهادهای انقلابی نظام را می‌خورید و گاهی شیشلیک جریان روشنفکری را؟ آیا این فیلم شروع پایان سفارشی سازی مهدویان است؟

مهدویان هم پاسخ داد: این حرف برای خودش بازار دارد. این اظهارنظرها تلاش مذبوحانه‌ای است برای اینکه ترمز من را بکشد و مرا ناامید کند اما من ناراحت نمی‌شوم.

* محمدرضا مقدسیان مجری نشست رسانه‌ای، پرسش یکی از خبرنگاران را توهین دانست و آن را قرائت نکرد. این اتفاق با گلایه شدید خبرنگار یادشده مواجه شد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر رضا عطاران جشنواره فیلم فجر پروتکل ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود