Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، از مهر ماه سال جاری بود که در بازار با کمبود روغن مصرفی خانوار مواجه شدیم، مشکلی که به گفته کارشناسان به مسائلی چون افزایش نرخ دانه‌های روغنی از سوی روسیه و بازارهای جهانی، تاثیرات افزایش قیمت جهانی بر بازار، تولید، افزایش تقاضا و افزایش کف قیمت خرید همسایه‌ها و رقبای ایران در بازار منطقه و کم شدن میل بازار جهان به ارائه خدمات به تجار ایرانی به دلیل مشکلات در پرداخت بهای خرید؛ باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسئله سبب شد مخاطبین خبرگزاری فارس اقدام به ثبت سوژه‌ای تحت عنوان « دغدغه مردم خراسان رضوی در تهیه روغن خوراکی» در سامانه «فارس من» این خبرگزاری کنند.

به منظور پیگیری این مسئله اقدام به مصاحبه با علی غفوری‌مقدم، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی کردیم.

علی غفوری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، کمبود روغن را یک مشکل ملی خواند و بیان کرد: در سطح ملی پیگیری‌های زیادی در حال انجام است هم برای ترخیص روغن‌هایی که در حجم وسیع در گمرک دپو شده است و هم موضوع حمل آن.

وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی به کرات مکاتباتی را با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم، ادامه داد: در استان سه شبکه توزیع روغن در سطح خانوار داریم. یکی ازشبکه‌ها، شبکه توزیع فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که بخشی از سهمیه را خود را از اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره ای اخذ می‌کنند و یک بخش هم ما از محل سهمیه استان می‌دهیم و آخرین سهمیه‌ای که گرفتند یک هزار و 618 تن بود که در ماه گذشته دریافت کردند.‌

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: دو مرحله قبلی که سهمیه به ما اختصاص یافت 2 هزار و 400 تن بود که یک مرحله را جذب کردیم و مرحله دوم را هم در حال جذب هستیم.

غفوری مقدم تاکید کرد: مکاتبات بسیاری انجام دادیم و اعلام کردیم که این مقدار جوابگوی خراسان رضوی نیست و گفته‌ایم که نیاز ماهانه استان به روغن حداقل 4 هزار تا 4 هزار 500 تن است، که وزارتخانه هم قول همکاری دادند و قرار شد علاوه بر این 2 هزار و 400 تنی که در توزیع کشوری به خراسان رضوی تعلق گرفت، سهمیه 3 هزار تن هم به ما بدهند.

وی یادآور شد: بخشی از سهمیه 2 هزار و 400 تن را چند روز پیش جذب کردیم که از این میزان 300 تن را به شهرستان‌ها تحویل دادیم و بخشی هم در مشهد توزیع شد و 200 تن دیگر برای شهرستان‌ها در نظر گرفتیم، همچنین برنامه توزیع یک هزار و 100 تن روغنی که در چند روز گذشته جذب کردیم را آغاز کردیم و تعداد زیادی از فروشگاه‌ها در حال جذب حواله‌ها هستند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: چنانچه 3 هزار تن را تحویل بگیریم، مقداری نیاز شبکه تا حدودی بهتر خواهد شد؛ اما این را قبول داریم که در سطح شبکه با کمبود روغن مواجه هستیم.

غفوری مقدم در ادامه سخنان خود به خریدهای هیجانی و تاثیر آن بر بازار اشاره و خاطرنشان کرد: به محض اینکه یک سری فروشگاه‌های زنجیره‌ای روغن را وارد شبکه می‌کنند، بلافاصله به اتمام می‌رسد که این اتفاق مقداری کار را دشوار می‌کند، چنانچه خانواده‌ها مطابق معمول خرید می‌کردند ماندگاری روغن در فروشگاه‌ها بیشتر می‌شد، به همین دلیل در حال بررسی هستیم تا سهمیه‌ای که می‌گیریم به تدریح در اختیار شبکه قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه به میزانی که روغن در اختیار ما قرار گیرد وارد شبکه می کنیم، در خصوص نبود روغن جامد در بازار هم گفت: بخشی از روغنی که توزیع می‌شود روغن جامد است، منتها باتوجه به اینکه ظرفیت تولید در روغن مایع بیشتر است به همین دلیل حجم زیادی از روغنی که توزیع می‌شود مایع است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: البته تا پیش از بروز این مشکل عمده مصرف خانوارها روغن مایع بود؛ اما پس از بروز این مشکل تقاضا برای روغن جامع بیشتر شده است.

انتهای پیام/ 70071

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی کمبود روغن افزایش قیمت روغن فروشگاه های زنجیره ای دپو خبرگزاری فارس سامانه فارس من سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی غفوری مقدم فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس

بهرنگ قربانی گفت: دفترچه‌های سپرده‌گذاران اتباع خارجی استان فارس به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس جهت توزیع قرار گرفت.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس افزود: دفترچه‌های فوق دارای مهلت ۶ ماهه است که پس از بررسی وضعیت فرد، قابل تمدید است.

او به ضریب امنیتی دفترچه‌ها اشاره کرد و گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس