Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی‌ان‌بی‌سی نیوز، اقتصاد چین زودتر از آنچه پیشتر تصور می‌شد از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت.

بر این اساس، تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی با برآورد اولیه دولت ۲.۳ درصد کوچکتر شده و به ۲۰ تریلیون و ۹۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل، چین اعلام کرد تولید ناخالص داخلی آن سال گذشته با ۲.۳ درصد افزایش به ۱۰۱ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد یوان رسیده است. این میزان برابر است با ۱۴ تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار که براساس متوسط نرخ ارز ۶.۹ یوان در برابر هر دلار آمریکا محاسبه شده است.

این آمار نشان می‌دهد اقتصاد چین تنها ۶.۲ تریلیون دلار از آمریکا عقب است، در حالیکه در سال ۲۰۱۹ این رقم ۷.۱ تریلیون دلار بود. «راب سبارومن» مدیر شرکت اقتصادی "نامورا" گفت: «این واگرایی در رشد اقتصادی با دیدگاه ما سازگار است چراکه آمریکا در مقایسه با چین، ضربه بسیار سنگین تری از همه گیری کووید-۱۹ متحمل شده است. ما معتقد هستیم که با پیش بینی رشد معقول، اندازه اقتصاد چین بر حسب دلار در سال ۲۰۲۸ از آمریکا پیشی خواهد گرفت.»

سبارومن افزود: «اما اگر واحد پول چین تا حدود ۶ یوان در هر دلار ایالات متحده تقویت شود، اقتصاد چین می‌تواند دو سال زودتر از پیش بینی‌های انجام گرفته و در سال ۲۰۲۶ از آمریکا پیشی بگیرد.»

تقویت یوان در برابر دلار آمریکا در شش ماه گذشته آغاز شده به گونه‌ای که این امر در دو سال گذشته بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد چین اقتصاد آمریکا همه گیری کرونا اقتصاد چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟

نرخ بیکاری آلمان در ماه آوریل بدون تغییر به ۵.۹ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، آژانس کار آلمان در گزارش خود اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل در شرایط فصلی تعدیل شده به ۵.۹ درصد رسید که مشابه ماه مارس و مطابق با انتظارات است.

تعداد بیکاران به ۲ میلیون و ۷۵۰ نفر رسید که نسبت به ماه قبل ۲۰ هزار نفر کاهش داشت اما نسبت به سال قبل ۱۶۴ هزار نفر افزایش داشت. در شرایط فصلی تعدیل شده، این رقم ماهانه ۱۰ هزار نفر کاهش یافت.

بیکاری که هم به معنی بیکاری و هم افراد تحت تاثیر سیاست‌های بازار کار یا ناتوانی کوتاه‌مدت در کار است، با ۱۱ هزار نفر در سطح فصلی تعدیل شده به سه میلیون ۵۷۲ هزار نفر کاهش یافت و به نرخ ۷.۶ درصد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • کتاب عکس «نزدیک تر» حاصل سفر به ۵ قاره جهان است
  • آمار خاص پرسپولیس برای پیشی گرفتن از استقلال
  • ژابی آلونسو: برای جشن گرفتن زود است؛ رم می‌تواند کامبک بزند
  • بیک زاده: در سال 91 از استقلال نزدیک به 1 میلیون دلار گرفتم / فیلم
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟