Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@13:07:04 GMT

بر ساعت و کت‌وشلوار لوکس هم مالیات ببندید

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۰۲۴۲

بر ساعت و کت‌وشلوار لوکس هم مالیات ببندید

ساعت 24 - مالیات میزانی از درآمد حاصل از کار یا سرمایه یا زمین است که شهروندان یک کشور به دولت‌های مستقر پرداخت می‌کنند تا با این منابع هزینه‌های اداره کشور تامین شود.

در کشورهایی که نهادهای دموکراسی در آنها ریشه‌دار است و نهادهای مدنی مثل رسانه‌های آزاد و نیز نهادهای کارفرمایی و نهادهای دیگر غیردولتی قدرتی همسنگ قدرت نهاد دولت دارند، بیشترین محل منازعه بر سر این است که دولت‌ها با کدام کارآمدی باید از شهروندان مالیات بگیرند و این نهادهای مدنی بر هر واحد خرج از مالیات داده شده نظارت کافی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر حزبی که در دوره انتخابات برنامه مالیاتی کارآمدتری شامل دریافت کمتر و هزینه‌کرد بهینه ارائه دهد، شانس رای‌آوری بیشتری دارد. در کشورهایی نیز سهم مالیات از درآمدها به نسبت بالاست و به همان نسبت ارائه خدمات عمومی در دوران زندگی مثل حمل‌ونقل عمومی، آموزش و بهداشت ارزان و کارآمد و نیز پرداخت‌های درمانی و تامین اجتماعی دوران بازنشستگی بالاتر است. در کشورهای فاقد این سنت‌ها اما شهروندان هرگز نمی‌دانند محل هزینه‌کرد مالیات‌های پرداختی آنها کجاست و نهادهای مدنی حتی رسانه‌ها نیرویی مناسب برای نظارت موثر واقعی بر محل درآمد مالیات‌های دریافت‌شده از شهروندان ندارند. احزاب و جمعیت‌های سیاسی ایرانی نیز همیشه به صورت جبهه‌ای وارد مبارزه برای کسب قدرت شده و اصولا مالیات در برنامه‌های آنها جایی ندارد.

در دو، سه سال تازه‌سپری‌شده که درآمد نفت از سفره دولت برچیده شده و کف‌گیر درآمدی دولت به ته دیگ خورده دولت و حالا مجلس یازدهم یادشان افتاده است که باید درآمد مالیاتی را جایگزین درآمد از دست رفته کنند. بر همین اساس است که کمیسیون تلفیق مجلس سه نوع درآمد از محل مالیات‌های تازه را بر شهروندان در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده است: نخست افزایش درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش‌افزوده از محل مبارزه با فرار مالیاتی، دوم افزایش درآمد دولت از محل مالیات بر خودروهای لوکس و مالیات بر خانه‌های خالی و سوم افزایش تعرفه بر واردات گوشی‌های لوکس. باید به برادران و خواهران انقلابی مجلس یادآور شد ثروتمندان یک بار به درآمد به دست آمده از محل کارخانه‌داری، تجارت، بانکداری یا باغداری و دامداری بزرگ خود مالیات پرداخت می‌کنند و شما می‌توانید این میزان مالیات بر درآمد را افزایش دهید اما دریافت مالیات بر خرید اتومبیل و موبایل لوکس واقعا یک اختراع بی‌سابقه است. آیا ثروتمندان ساعت معمولی می‌بندند؟ آیا آنها یخچال و فریزر غیرلوکس مصرف می‌کنند؟ آیا ثروتمندان می‌روند خیابان ناصرخسرو کت‌وشلوار می‌خرند یا بهترین برندهای دنیا را استفاده می‌کنند؟ بدیهی است پاسخ به همه این پرسش‌ها منفی است. در این صورت مجلس محترم بهتر نیست بر این کالاهای لوکس نیز مالیات ببندد و درآمد بیشتری برای هزینه‌های غیرضروری در کشور به دست دولت بدهد؟ جان لاک نامدار می‌گوید جان و مال در عرض هم هستند و هر کدام برای انسان شریف و عزیز است. این نوع مالیات‌ستانی بدیع و تازه جان‌ستانی از ثروتمندان و کارآفرینان است و به دخالت تمام‌عیار دولت منجر می‌شود. دولت حق ندارد به هیچ صورت جز مالیات بر درآمد، هیچ مالیات دیگری بدون رضایت شهروندان وضع کند به ویژه آنکه هزینه‌هایی در بودجه دیده شده که محل پرداخت آن از جیب شهروندان چه دارا و چه ندار، مقبولیت ندارد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد

حمید رضا عابدی  گفت: در ۷۲ ساعت گذشته و از زمان وقوع حادثه سیلاب در شهر زاهدان، در تماس‌های مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و تقاضای کمک مبنی بر گرفتار شدن در سیلاب، ناجیان آتش نشانی زاهدان در بیش ۳۴۴ مورد حادثه به کمک شهروندان شتافتند.

وی عنوان کرد: همزمان با بروز سیلاب ۷۲ ساعت گذشته و آمادگی سازمان آتش نشانی زاهدان با توجه به برگزاری جلسات بحران و تاکیدات شهردار، آتش نشانان زاهدان به صورت فعال در کنار مردم در فرآیند امدادرسانی حضور داشتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان با بیان اینکه عمده اقدامات انجام شده از سوی آتش نشانان در شهر مربوط به تخلیه آب از منازل و معابر بود، گفت: آتش نشانان با تمامی امکانات موجود به کمک این افراد رفتند و همچنان نیز در حال بازدید ایمنی از برخی از منازل در معرض آب در سطح شهر زاهدان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟