Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل گفـت: حتی اگر بتوانند ترامپ و ترامپیسم را مهار کنند، نارضایتی‌های موجود در جامعه آمریکا که از خیلی قبل‌تر از آقای ترامپ وجود داشت و ترامپ بر این موج سوار شد؛ نیز ادامه می‌یابد.

مصطفی خوش چشم کارشناس مسائل بین‌الملل درگفت و گو با قدس آنلاین درخصوص تأثیرات معترضان آمریکایی به دولت بایدن و طرفداران ترامپ در فضای سیاسی و اجتماعی دولت بایدن گفت: حاکمیت آمریکا برای تقابل با طرفداران آقای ترامپ ترجیح داد  به برخوردهای فیزیکی متوسل شود لذا با توسل به این شیوه بخش عمده ای از ناراضیان صحنه سیاسی- اجتماعی آمریکا امروز به یک شمشیر دو لبه تبدیل شده‌اند که وجودشان در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی آمریکا می‌تواند وضعیت را به مراتب بدتر از گذشته کند و حتی اعتراض معترضان را تشدید و به خشونت سوق دهد و زیر زمینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره افزود:  در حقیقت یکی از مهمترین سیاست‌های حاکمان آمریکا در مواجهه با مخالفان و معترضان سر بریدن با پنبه بوده است اما این بار این  روش به خودی خود جواب نداد و قابل تحقق در این کشور نبود چرا که این بار معترضان جمعیت بسیار بالایی بودند که نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی و حاکمیت آمریکا  به شدت معترضند لذا حاکمیت آمریکا این بار در برابر معترضان فراوانی که بدون رعایت هیچ مصلحتی اعتراض خود را بیان می‌کنند، قرار گرفته وچه بسا غافلگیر هم شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل دراین باره خاطر نشان کرد: از این رو دستگاه حاکمه آمریکا دچار هراس شده و مجبور به استفاده از قوه قهریه شده است که این مسأله باز هم به شدت آتش خشم معترضان می‌افزاید و اداره کشور را برای بایدن سخت می‌کند ضمن اینکه به نظر می‌سد در برخی موارد نیز کنترل از دست حاکمیت خارج شده است لذا وقتی حاکمان آمریکا به قوه قهریه روی آوردند و با استفاده بیش از حد از قوه قهریه  در استفاده از قوه قهریه نه تنها به اعتبارخود در دنیا لطمه اساسی زدند بلکه به نظر می رسد طرف مقابل را حتی نسبت به تداوم اعتراضات افراطی می‌کنند و گروه‌های مخالف را به سمت خشونت و زیر زمینی شدن سوق می‌دهند.

سید مصطفی خوش چشم دراین باره توضیح داد: با این سیاستهای آقای بایدن و با تیمی که همان اقدامات و سیاست‌های قدیمی شناخته شده را دنبال می کند کاملاً مشخص است که سیاست های آقای بایدن به خاطر تغییرات اساسی در صحنه سیاسی امریکا دچار تغییرات اساسی نشده لذا وی به دنبال تداوم و ادامه همان سیاستهای پیشینی است که دموکراتها انجام می‌دادند بنابراین این سیاستهای که بعد از سال ها در سال 2016 منجر به بروز وظهور کسی به نام ترامپ شد باز همین سیاست‌ها قطعاً منجر به نارضایتی به شکل اعتراض و حضور مردم در خیابان می‌شود.

خوش چشم در پایان تصریح نمود:  به نظر می‌رسد این اتفاق در نه ماه اول حکومت بایدن رخ بدهد حتی اگر بتوانند ترامپ را مهار کنند و ترامپیسم را هم مهار کنند نارضایتی‌های موجود در جامعه آمریکا که از خیلی قبل تر از آقای ترامپ وجود داشت و ترامپ بر این موج سوار شد نیز ادامه می یابد و به احتمال زیاد در سال اول حکومت آقای بایدن موج نارضایتی‌ها دوباره افزایش می‌یابد و اعتراضات در خیابان‌ها گسترش پیدا خواهد کرد و شاهد اعتراضات خیابانی مردم نسبت به سیاست‌ها و تبعیض‌های دستگاه حاکمه آمریکا خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دولت بایدن اعتراضات طرفداران ترامپ به بایدن آشوب های احتمالی در آمریکا سیاست داخلی دولت بایدن قوه قهریه سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم

ضیافت شام پر زرق و برق جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با خبرنگاران و سیاستمداران و کمدین‌های سرشناس شنبه شب در حالی برگزار شد که مخالفان جنگ غزه در بیرون سالن شعار می‌دادند.

به گزارش یورونیوز، در حالی که بسیاری از میهمانان در میان شعار‌های «شرم بر شما» و «فلسطین را آزاد کنید»، خود را به محل رویداد رساندند، جو بایدن از در دیگری به مراسم رسید و در طول سخنرانی‌اش هیچ اشاره‌ای به جنگ اسرائیل با حماس نکرد.

روز شنبه ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) معترضان در بیرون محل برگزاری مراسم در هتل هیلتون واشنگتن تجمع کرده بودند و تصاویر ۱۲۵ خبرنگار کشته شده در جنگ غزه را در بیرون ساختمان به نمایش گذاشتند.

معترضان یک پرچم بزرگ فلسطین را نیز از پنجره‌ای بر روی نمای بیرونی هتل به نمایش درآوردند.

اما شرکت‌کنندگان در ضیافت سالانه رئیس جمهوری نیز حرفی از جنگ غزه نزدند. بایدن نیز از این فرصت تنها برای شوخی و هشداردهی در مورد مبارزه دونالد ترامپ برای بازپس‌گیری منصب ریاست جمهوری استفاده کرد.

او در بخشی از سخنانش با اشاره به رئیس جمهوری پیشین آمریکا، او را «دون چُرتی» نامید و گفت: «بله، سن هم مطرح است. من آدم بالغی هستم که دارم با یک بچه شش ساله رقابت می‌کنم.»

«چرتی» لفظی است که دونالد ترامپ برای خود بایدن به کار می‌برد.

بایدن ۸۱ ساله افزود: «معاون من در واقع از من حمایت می‌کند، اما مایک پنس، معاون پیشین ترامپ، ازتأیید او برای نامزدی در انتخابات خودداری کرده است.»

وی در سخنرانی ده دقیقه‌ای‌اش، با اشاره به خطر روی کار آمدن دوباره ترامپ ۷۷ ساله، بخش مهمی از اظهارات غیرشوخی‌اش را به «تهدید جدی علیه دموکراسی» اختصاص داد. او با یادآوری پرونده اتهامی ترامپ در پیوند با پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، هنرپیشه پورن، گفت: «دونالد اخیرا روز‌های سختی را پشت سر گذاشته است که می‌شود اسمش را گذاشت طوفانی.»

«استورمی» در زبان انگلیسی به معنی «طوفانی» است.

دونالد ترامپ که بر خلاف سنت رایج، هیچ گاه در طول حضورش در کاخ سفید این مراسم شرکت نمی‌کرد، در ضیافت شنبه شب نیز حضور نداشت.

در این مراسم، یکی از معدود موارد اشاره به جنگ غزه از سوی کلی اودانل، رئیس انجمن خبرنگاران مطرح شد که به طور گذرا کشته شدن حدود صد خبرنگار در جنگ ۶ ماهه اسرائیل علیه حماس در غزه را یادآوری کرد. اودانل در شبی که تا حد زیادی به روزنامه‌نگاری اختصاص داشت، از خبرنگارانی که در سرتاسر جهان بازداشت شده‌اند، از جمله ایوان گرشکویچ در روسیه و آستین تایس که گمان می‌رود در سوریه بازداشت شده باشد، یاد کرد. خانواده‌های هر دو خبرنگار مانند ضیافت‌های قبلی در این مراسم حضور داشتند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در بیرون هتل هیلتون گفتند که هدف آن‌ها جلب توجه به تعداد بالای روزنامه‌نگاران فلسطینی و سایر روزنامه‌نگاران عرب است که از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر توسط ارتش اسرائیل کشته شده‌اند. بیش از ده‌ها روزنامه‌نگار در غزه هفته گذشته نامه‌ای نوشتند و از همکاران خود در واشنگتن خواستند که این ضیافت شام را به طور کامل تحریم کنند.

در آن نامه آمده بود: «تلفاتی که صرفا به خاطر انجام وظایف خبرنگاری به ما تحمیل می‌شود، سرسام‌آور است. ما در معرض بازداشت، بازجویی و شکنجه توسط ارتش اسرائیل هستیم، همه این‌ها به دلیل "جنایت" صداقت روزنامه‌نگاری است.»

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن