Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@07:12:02 GMT

واکسن ایرانی کرونا فرودین به بازار می آید

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۱۷۲۶

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: واکسن ایرانی کرونا اواخر فروردین سال آینده به بازار می‌آید و به این ترتیب واکسیناسیون همگانی با واکسن ایرانی آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمد مخبر در حاشیه رونمایی از ۴۰ هزار طرح اشتغالزایی بانوان در جمع خبرنگاران افزود: نتایج تست واکسن ایرانی بر روی ۵۶ داوطلب بسیار موفقیت آمیز بوده و این داوطلبان در شرایط بسیار مطلوبی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مخبر گفت: مرحله اول آزمایش‌ها به پایان رسیده و اگر وزارت بهداشت مجوز آزمایش مرحله دوم را صادر کند، به زودی مرحله دوم آزمایش واکسن ایرانی برای داوطلبان آغاز می‌شود.    وی با بیان اینکه واکسن ایرانی عملکرد بسیار درخشانی در مقابله با ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی داشته افزود: این امیدواری وجود دارد که واکسن ایرانی بتواند در مقابله با جهش‌های بعدی کرونا نیز موفق عمل کند.

مخبر گفت: به موازات پیشبرد طرح‌های تحقیقاتی برای سه واکسن ایرانی کرونا، زیرساخت‌های تولید انبوه واکسن را به پیش می‌بریم، بطوریکه برای همین واکسن نخست که مرحله اول خود را با موفقیت طی کرده است زیرساخت تولید ۲ تا ۳ میلیون دوز واکسن در ماه را آماده کرده‌ایم و برای مراحل بعدی نیز تا اردیبهشت سال آینده، زیرساخت لازم برای تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دوز واکسن در ماه فراهم خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین گفت: اولویت نخست ما تامین واکسن برای هموطنان است,، اما اگر بتوانیم نیاز داخل را تامین کنیم به صادرات واکسن هم فکر خواهیم کرد.

وی افزود: پیشنهاد‌هایی از چند کشور برای خرید واکسن ایرانی ارائه شده، اگرچه هنوز این درخواست‌ها به صورت مکتوب به دست ما نرسیده است. برچسب ها: کرونا ، واکسن ایرانی ، ستاد اجرایی فرمان امام ، وزارت بهداشت ، مخبر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا واکسن ایرانی ستاد اجرایی فرمان امام وزارت بهداشت مخبر واکسن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال