Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@20:08:05 GMT

توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی در مکران

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۲۷۴۵

توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی در مکران

خبرگزاری آریا - معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر توسعه طرح‌های پتروشیمی منطقه مکران تا تکمیل زنجیره و ایجاد صنایع پایین‌دستی تأکید کرد و گفت: با توجه به موقعیت راهبردی مکران، گام هوشمندانه توسعه پتروشیمی در این منطقه می‌تواند در قالب ایجاد «هاب» امکان‌پذیر باشد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی دیروز (دوشنبه، 13 بهمن‌ماه) در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی در منطقه مکران بر اهمیت این منطقه در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران و تکمیل زنجیره ارزش تا صنایع پایین‌دستی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از بازدید میدانی از طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی در منطقه مکران که شامل طرح پتروشیمی بدر شرق، طرح پتروشیمی سینا و تأسیسات زیرساختی در حال احداث در منطقه مکران بود، با برگزاری جلسه‌ای با مدیران هلدینگ‌های شستان، انرژی پاسارگاد و مدیران عامل طرح‌های در دست اجرای این منطقه، آخرین وضع پیشرفت و نیز برنامه‌های این شرکت‌ها را برای توسعه صنعت پتروشیمی بررسی کرد.
محمدی در این نشست با قدردانی از هلدینگ شستان به‌دلیل ایجاد زیرساخت‌های اجرایی در این منطقه، اظهار کرد: خشت اول توسعه پتروشیمی در این منطقه ازسوی هلدینگ شستان بنا نهاده شده است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر اینکه توسعه منطقه مکران اقدامی راهبردی و با اهمیت و مورد تأکید مقام معظم رهبری و همه دولت‌ها بوده است، گفت: با اجرای طرح‌های زیرساختی و با توجه به موقعیت راهبردی منطقه، توسعه پتروشیمی در این منطقه می‌تواند در قالب ایجاد «هاب» امکان‌پذیر باشد.
وی افزود: توسعه طرح‌های موجود در حد تولید متانول کمکی به رونق و اشتغال این منطقه نخواهد کرد و با توجه به ماهیت طرح‌های تعریف شده لازم است با رفع موانع موجود که مهم‌ترین آن دانش فنی است، توسعه طرح‌ها تا تکمیل زنجیره و ایجاد صنایع پایین‌دستی ادامه یابد.
محمدی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌منظور تسهیل و تسریع روند اجرای طرح‌های منطقه مکران، آماده همکاری در زمینه‌های مختلف و رفع موانع و مشکلات است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه مکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال بخشی از مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعهد شده است که تا پایان امسال بخشی از مشعل های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع آوری شوند.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از مشعل های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تامین می کنند، تا سه سال آینده مهار می شوند. 

وی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل های گازی، یادآور شد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه ای است که مشعل ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: در سال جهش تولید، طرح ها و پروژه ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می شود.

شاهمیرزایی با اشاره به وجود ذخایر عظیم هیدروکربوری در منطقه پر برکت پارس و نامگذاری سال 1403 با عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری، گفت: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد افتتاح طرح های مختلف خواهیم بود. 

معاون وزیر نفت با اشاره به  بهره برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، خاطر نشان کرد: امسال 12 طرح از طرح های پتروشیمی وارد مدار تولید می شوند که علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در بحث ارزآوری نیز نقش آفرین خواهند بود. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در فعالیت های مولد در بخش صنعت پتروشیمی، خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند