Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اعلام این خبر گفت: نخستین دوره نشان ملی دبیرسیاقی در راستای تجلیل از خدمات ارزنده فرهنگی و ادبی زنده‌یاد استاد دکتر سید محمد دبیر سیاقی و با هدف ارتقای زبان و ادب فارسی و تقدیر از پدید آورندگان آثار برجسته و بدیع علمی و پژوهشی در حوزه تصحیح متون کهن فارسی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نشان ملی دبیرسیاقی به صورت سالانه برگزار می شود و به بهترین کتاب و یا رساله دکتری که در حوزه تصحیح متون نظم و نثر در کشور تولید شده باشد تعلق می‌گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی قزوین و با همکاری معاونت فرهنگیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برگزار می‌شود و مهلت آثار تا ۱۰بهمن ماه ۹۹ پیش بینی شده بود که با توجه به درخواست تعدادی از متقاضیان تا ۲۵بهمن ماه تمدید شد.

او یادآور شد: کلیه پژوهشگران و ناشران می‌توانند بدون محدودیت خاصی در این رویداد شرکت کنند و آثار خود را تا ۲۵بهمن ماه ۹۹ به دبیرخانه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین مراجعه و یا با دبیرخانه با شماره تلفن ۰۲۸۳۳۶۹۱۳۹۲ و ۳۳۶۹۱۴۰۴ تماس بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تاکید کرد: آثار ارسالی باید محصول سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ باشد و داوری آثار توسط چهره‌های ادبی و فرهنگی انجام و مراسم اختتامیه ۴ اسفند ماه برگزار می شود.

دکتر سیدمحمد دبیر سیاقی در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی در قزوین به دنیا آمد و از شاگردان علامه دهخدا بود، او در سال ۱۳۲۴ دکتری ادبیات فارسی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و در سال ۱۳۲۵ به عضویت انجمن بین‌المللی ایران شناسی درآمد.

استاد دبیرسیاقی نزدیک به ۸۰متن ادبی و تاریخی را تصحیح و منتشر کرده است، که از میان آن‌ها می‌توان به “شاهنامه فردوسی”، “دیوان منوچهری”، “نزهه‌القلوب”، “فرهنگ سُروری و سلطان جلال‌الدین خوارزمشاه” و تصحیح لغت فرس اسدی طوسی اشاره کرد.

48

کد خبر 1482345

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود اسلامی قزوین نشان ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • «احوال و آثار محمد دبیر سیاقی» به نمایشگاه کتاب خواهد آمد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور