Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار دشت آزادگان گفت: هورالعظیم به دلیل توان و ظرفیت پذیرش آب در برنامه لایروبی قرار نمی گیرد لایروبی کرخه و تحکیم سیل بندها انجام شد.

حمید سیلاوی ترمیم سیل بندهای دشت آزادگان و بی‌نیازی هورالعظیم از لایروبی خبر داد و اظهار داشت: در ابتدای سال جاری با توجه به فاکتورهای موجود جهت جلوگیری از طغیان رودخانه ایجاد سیل بند و لایروبی آن از موارد مهم مورد توجه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از لایروبی رودخانه کرخه خبر داد و گفت: با توجه به میزان اعتباری که برای لایروبی رودخانه های استان تخصیص شد 2 نقطه در قسمت رودخانه کرخه برای لایروبی انتخاب شد مبدا ورودی به شهر سوسنگرد یکی از آن دو نقطه بود که لایروبی آن به اتمام رسید و دیگری خروجی آب به سمت هور است که اقدامات اولیه آن توسط سازمان آب و برق انجام شد و کار به اندازه تامین اعتبار به اتمام رسید.

فرماندار دشت آزادگان در ادامه گفت: سیل بندها نیز طبق مطالعاتی که قبلا انجام شده بود در برنامه احیا و ترمیم قرار گرفتند سیل بند خسرج که از حمیدیه شروع می‌شود و از دشت آزادگان عبور و به هورالعظیم منتهی می‌شود در دست کار لایروبی و ترمیم است این سیل بند برای موقعیت‌های بحرانی طراحی شده است و به سمت هورالعظیم هدایت می‌شود.

وی از ترمیم و تحکیم 92 درصدی سیل بندها خبر داد و گفت: در سیل سال 98 اقدام به ترمیم سیل بندها کرده بودیم علاوه بر آن امسال نیز در نقاطی که احتمال طغیان و تخریب وجود دارد  اقدام به تحکیم سیل بندها کردیم در حال حاضر 92درصد سیل بندها ترمیم و تحکیم شده است.

وی تاکید کرد: هور العظیم به دلیل توان و ظرفیت پذیرش آب در برنامه لایروبی قرار نمی‌گیرد./ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دشت آزادگان سیل بندها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین ملکشاهی گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک گروه سازمان‌یافته قاچاق سوخت، دستورات قضایی جهت بررسی موضوع و دستگیری متهمان صادر شد.

وی افزود: باهدف مبارزه با قاچاق سوخت، از پارسال تاکنون ۴ محموله گازوئیل قاچاق به میزان ۳۳ هزار لیتر در شهرستان کرخه کشف و ضبط شد.

ملکشاهی ادامه داد: بر همین اساس ماموران پس از سوختگیری خودروی مورد نظر، آن را توقیف و ۲ نفر سرنشین آن را بازداشت کردند و با قرار متناسب روانه زندان شدند.

بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز خوزستان به واسطه داشتن مرز‌های آبی و خاکی یکی از گذرگاه‌های قاچاق سوخت به ویژه به کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی