Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قدیری ابیانه در این مصاحبه که امروز سه شنبه منتشر شد گفته است: بر اساس گزارش های سازمان‌های بین‌المللی، تولیدات داخلی چین در مقایسه با آمریکا از فراوانی بیشتری برخوردار است، به عبارت دیگر اقتصاد چین هم اکنون در مقایسه با اقتصاد امریکا یک ششم بزرگتر شده است و این رشد ادامه دارد، در حالی‌که شرایط اقتصادی آمریکا رو به افول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقتصاد کشورهایی مانند هند، چین، ژاپن، روسیه و به نوعی ایران نیز در حال شکل گیری به صورت قطب جهانی هستند افزود: با این تفاوت که اقتصاد ایران به عنوان محور قطب اسلامی در حال شکل گیری است.

قدیری ابیانه در ادامه رشد اقتصادی چین را تهدیدی برای آمریکا عنوان کرد و گفته است که به همین دلیل آمریکا درصدد است تا مانع پیشرفت چین شود.

این کارشناس استراتژیک یادآور شد: رشد اقتصادی دنیا در حیطه اهداف چین نیست، بلکه پکن به دنبال راهی برای پیشرفت روزافزون خود است و شاید در مسیر توسعه در چین، کشورهای دیگری نیز منتفع شده و رشد اقتصادی در برخی از کشورهای دیگر نیز حاصل شود، اما در نهایت هدف اصلی چین تنها توسعه و پیشرفت خودش است و دراین چارچوب مصالح کشور را در جهت رشد اقتصادی و یا سرمایه‌گذاری در سایر کشورها نیز قرار خواهد داد.

وی با اشاره به همکاری جهانی چین در زمینه کنترل کرونا اظهار داشت: در بعد سلامت و به‌خصوص بحران کرونا باید گفت که برای مهار این بیماری در تمامی کشورهای دنیا و به‌طور اخص مناطق فقیرنشین، لازم است همه کشورها دست در دست هم داه تا بر این بحران غلبه کرده و با حداقل آسیب ممکن از این مسیر عبور کنند.

قدیری ابیانه افزود: چین درصدد برچیدن و دفع این ویروس ویرانگر است، زیرا تبعات بحران در هر کجای دنیا باشد، آثار مخربی برای دیگر کشورها به همراه خواهد داشت، بنابراین چین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بر آن است تا این مشکل عظیم هر چه سریعتر از کره زمین پاک شود. عقل سلیم حکم می‌کند هر کشوری با حفظ سلامت در منطقه خود و حتی با کمک به دیگران به مشارکت پرداخته و با این بیماری مبارزه کند. حمایت های کشورهای مختلف به‌طور قطع تاثیرات مثبتی در رفع این بحران و رکود اقتصادی ناشی از بحران مورد نظر خواهد داشت.

این کارشناس ایرانی در رابطه با رشد چشمگیر اقتصاد چین و اشتراک گذاری الگوهای اقتصادی که از جمله فاکتورهای اساسی در رشد و پیشرفت چین است، گفت: نکته مهمی که عامل اصلی پیشرفت هر نظام اقتصادی می‌شود «فرهنگ، وجدان کاری و الگوهای مصرف» است. ساعات مفید کاری و فرهنگ‌سازی اولویت گذاری کار و وجدان کاری از جمله عوامل مهم و کارساز در جهت رشد و توسعه اقتصادی در هر کشور است.

وی به بررسی رابطه بهبود اقتصاد جهان و استفاده از ظرفیت‌های چین پرداخت و گفت: در مرحله اول هر کشوری باید به فکر بهبود وضعیت اقتصادی کشور خود باشد. هر کشوری به‌طور طبیعی به دنبال منافع و رشد کشور خود است، چین نیز ابتدا برای کشور خود هدفگذاری کرده و در جهت پیشرفت هر چه بیشتر کشور خود گام برمی‌دارد.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در ادامه روابط کشورها را بر اساس منافع متقابل تعریف کرد و گفت: برای مثال، هدف چین از معامله و یا سرمایه گذاری در ایران، رسیدن به خواسته ها و اهداف این کشور است پکن برای پیشرفت خود نیازمند تضمین واردات نفت و گاز است؛ ایران هم دارای منابع نفت و گاز مهمی در منطقه است در نتیجه زمانی معامله انجام می‌شود که هر دو طرف مورد معامله به سود مورد نظر خود دست یابند. این مثال برای ارتباط چین با کشورهای دیگر هم صدق می‌کند.

قدیری ابیانه افزود: راه رسیدن به اقتصاد جهانی برتر، عبور از بهبود وضعیت اقتصادی در هر کشور است. از آنجایی که راه پیشرفت جهان و بهبود اقتصاد بین المللی از پیشرفت کشورها صورت می‌گیرد، چین نیز از ظرفیت کشورهای دیگر برای منافع خود استفاده می کند. منافع هر کشوری در استفاده از ظرفیت کشور خود و سپس از دیگر اقتصادها برای رسیدن به یک اقتصاد پویای جهانی است.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی چین رشد اقتصادی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی چین رشد اقتصادی توسعه اقتصادی چین رشد اقتصادی ایران اخبار کنکور کشورهای دیگر قدیری ابیانه رشد اقتصادی کشور خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، چهل و نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ گروه بانک توسعه اسلامی از امروز نهم اردیبهشت ماه مصادف با ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی و به مدت دو روز در ریاض عربستان سعودی برگزار می‌شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پس از ورود به ریاض، جلسات دوجانبه‌ای با نمایندگان کشور‌های مختلف عضو برگزار می‌کند و سپس در جشن طلایی سالگرد تأسیس بانک در سطح وزرای اقتصاد کشور‌های عضو حضور خواهد یافت.

خاندوزی سپس روز دوشنبه در جلسه مجمع عمومی (اعضای هیئت عامل) شرکت خواهد کرد که در این جلسه علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز وی را همراهی خواهند کرد.

وزیر اقتصاد سپس با همراهان خود در جلسه دوجانبه با فیصل ابراهیم وزیر اقتصاد عربستان حضور می‌یابد.

این نشست همچنین با حضور رحمت اله اکرمی خزانه دار کل کشور در جلسه شتابدهی در تأمین مالی اقلیمی از طریق صکوک سبز و پایداری (شامل ارائه راهنمایی در خصوص صکوک پایدار) ادامه می‌یابد و سپس نشست میزگرد اعضای هیئت عامل (جلسه غیرعلنی) با حضور وزیر امور اقتصادی ایران و علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار خواهد شد.

در نهایت عصر روز دوم و پایانی این اجلاس، کنفرانس مطبوعاتی اجلاس سالانه با حضور  خاندوزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد