Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران در شهرستان کنگان استان بوشهر بیان کرد: نسبت به سفر گذشته اتفاقات بسیار خوبی در این استان افتاده است، در سفر گذشته  هتل پتروجم کنگان دچار مشکلات مالی بود و ما قول دادیم که مشکل را حل کنیم که با پرداخت تسهیلات مشکل برطرف شد و امروز شاهد بهره برداری از این هتل به عنوان نخستین هتل پنج ستاره استان بوشهر با هزار اتاق بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک هتل پنج ستاره دیگر در حال شروع به کار است در بوشهر و یک هتل چهار ستاره نیز با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال ساخت است.

او با اشاره به طرح‌هایی که دیروز در بوشهر افتتاح شد، افزود: موزه منطقه ای خلیج فارس که دیروز در بوشهر افتتاح شد موزه‌ای است که می‌توان گفت در کشور منحصر به فرد است و چند استان را پوشش می‌دهد. در این موزه، آثار بی نظیری جمع آوری شده و هم ساختمان آن که بنایی تاریخی بوده به خوبی مرمت شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: اعتقاد داریم استان بوشهر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری متعددی دارد و ان‌شاءالله بتوانیم تلاش کنیم با مسئولین استان و استاندار،  این شهر را به قطب گردشگری دریایی در کشور تبدیل کنیم.

مونسان بیان کرد: اقدامات خوبی را شروع کرده‌اند و ما هم آمادگی داریم کمک کنیم. آمار‌های گردشگری بوشهر به شدت رشد داشته و بوشهر  به مقصد گردشگری در کشور تبدیل شده است. اگرچه اعتقاد داریم که ظرفیت بیشتری دارد و امیدواریم صنعت گردشگری در بوشهر بتواند در کنار قطب انرژی بودن این استان موقعیت بی نظیری برای مردم و توسعه اشتغال ایجاد کند.

او، ثبت جهانی بندر تاریخی سیراف را مطالبه درست مردم استان بوشهر خواند و گفت: ما هر سال یک سهمیه برای ثبت جهانی داریم و در همه نقاط کشور با مطالبه به حق مردم برای ثبت جهانی آثار هر منطقه روبه رو هستیم، اما وعده می‌دهد که پرونده‌ای برای سیراف و چند بندر در نوار ساحلی جنوب کشور  در حال آماده شدن است که ثبت جهانی شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق گردشگری جاذبه های گردشگری ثبت جهانی میراث فرهنگی استان بوشهر ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مراسم آئینی سنتی کومسای روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود.

منصور مهرزاد امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت به رسانه های استان گفت: ثبت‌جهانی منظر فرهنگی هورامان و وجود ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در این منطقه موجب شده تا هورامان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود و همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کومسای از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در نیمه اردیبهشت‌ماه در این منطقه جهانی به ‎صورت ویژه و باشکوه برگزار می‌شود، افزود: این مراسم آیینی روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در محوطه‌ای مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق(ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات منطقه، دف‌نوازی، اجرای شمشال هورامی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این مراسم آئینی است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با همکاری شایسته مردم، بخش خصوصی و دستگاه‌های مربوطه با ارائه خدمات مناسب و کسب رضایتمندی گردشگران در سفر به کردستان، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌ انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری را فراهم آوریم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود