Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:20:16 GMT

نحوه ویرایش پرتره در فتوشاپ

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۵۶۸۸

نحوه ویرایش پرتره در فتوشاپ

نرم‌افزار فتوشاپ، نرم‌افزار قدرتمندی است که بسیاری از افراد به دنبال یادگیری نحوه استفاده و نحوه کار با آن هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دانشجویار، ویرایش پرتره در فتوشاپ یکی از کاربردهای بسیار محبوب این نرم‌افزار است. این نرم‌افزار قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و می‌توان طراحی‌های بسیار خلاقانه‌ای با آن انجام داد اما باید گفت که ادیت پرتره و روتوش پرتره یکی از کارهایی است که امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری و استفاده از آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل این امر نیز خوب بودن بازار کار این نوع از ویرایش و همچنین محبوبیت تصاویر پرتره در میان مردم است.

فتوشاپ چیست؟

ادوبی فتوشاپ یکی از نرم‌افزارهای بسیار مطرح دنیا در زمینه روتوش عکس و همچنین طراحی و ساخت تصاویر است. این نرم‌افزار قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و می‌توان با استفاده از آن کارهای زیادی از جمله خلق تصاویر جدید و یا اصلاح مشکلات تصاویر گرفته شده و یا حتی اضافه‌کردن افکت‌های مختلف به عکس انجام داد.

پرتره چیست؟

عکس‌های پرتره عکس‌هایی هستند که در آن چهره فرد قسمت اصلی تصویر است و اطراف چهره فرد به‌ صورت تار است. این تصاویر را می‌توان با استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای گرفت و یا عکس‌های ساده را با استفاده از افکت پرتره به عکس‌های پرتره تبدیل کرد.

چگونه فتوشاپ را یاد بگیریم؟

نرم‌افزار فتوشاپ نرم‌افزار سختی برای یادگیری نیست اما نیاز به یک استاد و آموزش بسیار حرفه‌ای برای انجام این کار دارید. برای یادگیری فتوشاپ نیاز است که ابتدا زمینه کاری خود را مشخص کنید و سپس شروع به کار و شروع به یادگیری و آموزش کنید. در ادامه می‌خواهیم با انواع کارهایی که می‌توان با فتوشاپ انجام داد آشنا شویم.


آموزش رایگان مقدماتی فتوشاپ


آموزش پیشرفته فتوشاپ

روتوش تصاویر: ویرایش پرتره در فتوشاپ در حقیقت یکی از زیرمجموعه‌های این قسمت تلقی می‌شود. با استفاده از فتوشاپ شما به‌سادگی می‌توانید شروع به روتوش تصاویر خود کنید و ایرادات احتمالی تصاویر را گرفته و تغییرات موردنظر خود در تصاویر را ایجاد کنید.

همچنین با استفاده از قابلیت‌های فتوشاپ شما خواهید توانست رنگ‌های تصاویر ثبت شده توسط خود را تغییر داده و با اندکی اصلاحات آن‌ها را به‌ مانند عکسی حرفه‌ای درست کنید.

ساخت و خلق تصاویر: با استفاده از فتوشاپ کارهای بسیار زیادی می‌توان انجام داد. شاید بسیاری از افراد نام فتوشاپ را با ویرایش پرتره در فتوشاپ و یا به‌طورکلی ویرایش تصویر در فتوشاپ میشناسند. اما باید گفت که فتوشاپ کارهای بسیار دیگری نیز می‌تواند انجام دهد.

یکی از این کارها خلق تصاویر است. شما با استفاده از فتوشاپ می‌توانید تصاویر گرفته شده توسط خود را بریده و با استفاده از آن‌ها تصاویر جدید بسازید. همچنین در فتوشاپ می‌توانید شروع به طراحی کرده و عکس جدیدی را از صفر تا صد طراحی کنید.

طراحی کارت ویزیت: در فتوشاپ توانایی ساخت کارت ویزیت و حتی لوگو نیز وجود دارد. هرچند برای طراحی لوگو بیشتر از نرم‌افزار ایلاستریتور استفاده می‌شود اما درکل، فتوشاپ با قابلیت‌های فوق‌العاده‌اش توانایی انجام این کار را نیز دارد.

این مواردی که گفته شد، فقط بخشی از قابلیت‌های فتوشاپ است و با استفاده از فتوشاپ می‌توانید کارهای گرافیکی بسیار زیبا و جذابی را انجام دهید.

از کجا شروع کنیم؟

برای یادگیری و شروع به ویرایش پرتره در فتوشاپ بهتر است ابتدا از آموزش‌های مختلف شروع کنید و پس از اندکی تمرین و تلاش شروع به انجام روتوش پرتره کنید. در حقیقت لازمه یادگیری ویرایش پرتره در فتوشاپ، آموزش به همراه تلاش است و در صورتی‌ که آموزش و تلاش در یک سطح و خوب نباشند، نتیجه با آنچه انتظار آن را داریم متفاوت خواهد بود.

در پایان باید گفت که همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، شروع به ویرایش پرتره در فتوشاپ کار سختی نبوده و اگر با آموزش درست همراه باشد کاری بسیار شیرین و جذاب است. شما می‌توانید بهترین آموزش ویرایش پرتره در فتوشاپ را که به‌وسیله بهترین اساتید تدریس شده و با بهترین کیفیت ممکن ساخته شده را در دانشجویار بیابید.

این آموزش به دلیل مجازی بودن و همچنین دسترسی دائمی شما به محتواهای موجود کار شما را بسیار در یادگیری راحت کرده و علاوه بر کم کردن هزینه رفت‌وآمد، دسترسی همیشگی شما به محتوا را که یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های دوره‌های آنلاین است، برآورده می‌کند که هر دو این‌ها باعث می‌شود یادگیری بسیار لذت‌بخش و با بیشترین بازدهی ممکن را برای شما به ارمغان بیاید.

انتهای ر پرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش فتوشاپ فتوشاپ استفاده از فتوشاپ نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه کشف شد

دانشمندان خبر از کشف یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه انسان که «مغز کوچک» نیز نامیده می‌شود، داده‌اند.

به گزارش ایسنا، مخچه(cerebellum) با نامی که در زبان لاتین به معنای «مغز کوچک» است، تنها ۱۰ درصد از کل جرم مغز انسان را تشکیل می‌دهد. با این حال نباید اجازه داد اندازه کوچک آن ما را فریب دهد، چرا که بیش از سه چهارم نورون‌های مغز در این فضای کوچک جمع شده‌اند و چیزهای زیادی داخل آن اتفاق می‌افتد.

به نقل از اس‌ای، از قدیم این گونه تصور می‌شود که این قسمت از سیستم عصبی که در پایه جمجمه قرار دارد، بیشتر به هماهنگ کردن عملکردهای حرکتی مانند تعادل و حرکت مربوط می‌شود. اکنون تحقیقات جدید از فرضیه‌ای حمایت می‌کند که در حال اعتبار گرفتن است. این فرضیه نقش کلیدی مخچه را در یادگیری برجسته می‌کند.

پژوهشگران دانشگاه پیتسبورگ و دانشگاه کلمبیا در این مطالعه جدید می‌خواستند بر اساس تحقیقات قبلی که منطقه خلفی-جانبی مخچه را به عنوان نقشی در اتصال آنچه می‌بینیم به حرکاتی که انجام می‌دهیم، شناسایی کنند.

آندریا بوستان، نوروبیولوژیست دانشگاه پیتسبورگ می‌گوید: فرض دیرینه درباره عملکرد مخچه این بوده است که تنها نحوه حرکت ما را کنترل می‌کند. با این حال ما اکنون می‌دانیم که بخش‌هایی از مخچه وجود دارد که به هم متصل هستند و به نظر می‌رسد که همراه با مناطقی از مخ تکامل یافته‌اند که نحوه تفکر ما را کنترل می‌کنند.

این تیم به میمون‌ها آموزش دادند که دست چپ یا دست راست خود را در پاسخ به تصاویر روی صفحه حرکت دهند و هنگامی که حرکات را درست انجام می‌دهند، به عنوان پاداش آبمیوه دریافت می‌کردند.

استفاده از داروها برای از کار انداختن موقت قسمت خلفی-جانبی مخچه میمون‌ها به طور قابل توجهی بر یادگیری آنها تأثیر گذاشت. حیوانات حتی با پاداش آبمیوه، به سختی به یاد می‌آوردند که قرار بود کدام دستشان را در واکنش به تصویر حرکت دهند. با این حال، آن یادگیری که قبلاً حاصل شده بود، هنوز قابل یادآوری بود.

بوستان می‌گوید: وقتی این ناحیه مخچه را غیرفعال می‌کنید، در واقع یادگیری جدید را مختل می‌کنید. یادگیری در این حالت بسیار کندتر است، بیشتر طول می‌کشد و عملکرد به سطح قبلی نمی‌رسد. این یک مثال عینی از عملکرد مخچه است که از اطلاعات پاداش برای شکل دادن به عملکرد شناختی در پستانداران استفاده می‌کند.

آزمایش‌های بیشتر نشان داد که عملکرد حرکات تحت تأثیر خارج شدن مخچه خلفی-جانبی قرار نمی‌گیرد و به نظر می‌رسد خاموش کردن سایر قسمت‌های مخچه هیچ تفاوتی در روند یادگیری نداشته باشد.

همه اینها اطلاعات اضافی مهمی هستند تا بفهمیم مغز چگونه کار می‌کند و چگونه با دنیای اطراف سازگار می‌شود و همچنین چگونه بهتر می‌توانیم با شرایط ناشی از اختلال عملکرد طبیعی مغز مقابله کنیم.

بوستان می‌گوید: پژوهش ما شواهد روشنی ارائه می‌دهد که مخچه نه تنها برای یادگیری نحوه انجام اعمال ماهرانه مهم است، بلکه برای یادگیری اینکه کدام اعمال در موقعیت‌های خاص ارزشمندتر هستند نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

این پژوهش به توضیح برخی از مشکلات غیر حرکتی در افراد مبتلا به اختلالات مخچه کمک می‌کند.

این مطالهه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)
  • آخرین جزئیات استخدام پلیس فتا + شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام
  • یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه کشف شد
  • نحوه کشت و پرورش هل در خانه (فیلم)
  • نحوه طبخ آبگوشت متفاوت با پاچه گوسفند و بره (فیلم)
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم