Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@22:44:08 GMT

گرانی داریم، اما گرانفروشی مردم را رنج می‌دهد!

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۵۹۶۴

گرانی داریم، اما گرانفروشی مردم را رنج می‌دهد!

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) روند تغییر قیمت‌ها در بازار خودرو، لوازم خانگی و پوشاک را کاهشی توصیف کرد و با تاکید بر اینکه کمبودی در بازار وجود ندارد، گفت: در حال حاضر گرانی وجود دارد، اما مهم این است که گران فروشی یعنی بی ثباتی قیمت که مردم را رنج می دهد.

به گزارش ایمنا، علیرضا رزم حسینی در همایش برگزاری طرح ویژه بازرسی نوروز ۱۴۰۰ با بیان اینکه نظارت و بازرسی در بازار نشان می‌دهد بازار رها نشده و تأثیرگذار خواهد بود، گفت: روند قیمت‌ها کاهنده است و ثبات نسبی در بازار ایجاد شده است انتظار داریم با تأمین مناسب کالا از سوی ما و وزارت جهاد کشاورزی این روند ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر در حال حاضر تأمین کالا صورت می‌گیرد اما در توزیع مشکلاتی وجود دارد که باید در بخش نظارت و بازرسی کنترل شود.

کمبود کالا نداریم

وی افزود: در مواردی با احتکار هم مواجه هستیم که سازمان تعزیرات حکومتی باید در این زمینه به کمک سازمان‌های بازرسی بیاید.

این مقام مسئول تاکید کرد: در آستانه نوروز ۱۴۰۰، نسبت به تأمین کالا اقدام شده و موجودی خوبی در زمینه کالاهای راهبردی در انبارها، بنادر، در حال ترخیص و یا در راه ورود به کشور هستند و مشکلی در زمینه کمبود کالا نداریم. بنابراین ضرورتی برای احتکار وجود ندارد، چرا که قیمت‌ها تعادل نسبی خود را دنبال می‌کنند. در حال حاضر شرایط تأمین ارز هم خیلی بهتر شده و ثبت سفارش مرتباً انجام می‌شود.

از احتکار تعجب می‌کنم!

رزم حسینی خاطرنشان کرد: عده‌ای افراد سودجو کالاها را احتکار می‌کنند که سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت به آن رسیدگی می‌کند اما نظارت و بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشتر مربوط به کنترل قیمت‌ها و نظارت مستمر بر روند بازار است. با توجه به موجودی کافی کالاها در انبارها و بنادر از احتکار شدن برخی کالاها تعجب می‌کنم.

وی از فعالیت دو و سه شیفت کارخانه‌ها خبر داد و گفت: بنابراین امیدوارم روز به روز شاهد کاهش و متعادل شدن قیمت‌ها باشیم. در حال حاضر هم روند تغییر قیمت‌ها در بازار خودرو، لوازم خانگی و اقلام دیگری مانند پوشاک کاهنده است و به سمت قیمت واقعی پیش می‌روند که حاکی از انتظارات مثبت در اقتصاد ناشی از افزایش تولید است. تمرکز ما هم افزایش تولید و عرضه در بازار است.

منبع: ایسنا

کد خبر 472541

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گرانی گران فروشی وزارت صمت وزیر صمت علیرضا رزم حسینی رزم حسینی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حال حاضر قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش صدا و سیما تاکید شده است که «ذخیره طلا و دلار در خانه و انفاق نکردن آن در قرآن نکوهش شده است و مردم باید حساب سپرده ارزی باز کنند.».

در این گزارش علاوه بر آیات قرآن و توضیحات مفسران، صحبت هایی از حجت الاسلام قرائتی و نیز دیگر کارشناسان مذهبی و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

کد خبر 848562 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است