Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@04:23:36 GMT

کرونا کتب درسی دانش آموزان لهستانی را تغییر داد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۷۰۲۶

کرونا کتب درسی دانش آموزان لهستانی را تغییر داد

آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی از مهم‌ترین بحران‌های عصر حاضر به شمار می‌رود که سراسر جهان را درگیر خود کرده است؛ در این راستا، وزیر آموزش و پرورش ورشو، پایتخت لهستان، پیشنهاد کرده است این مسائل به عنوان مطالب درسی در مدارس به دانش‌آموزان تعلیم داده شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ و ارائه گزارشات پی در پی از سوی متخصصان سلامت مبنی بر شدت یافتن علائم بیماری در افراد ساکن در مناطق آلوده، نگرش مردم سراسر جهان نسبت به این موضع تغییرات چشمگیری یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از شهرنشینان به مناطقی با آلودگی کمتر مهاجرت کردند و برخی نیز فضاهای سبز را هر چند در خانه‌های آپارتمانی کوچک خود، افزایش دادند تا هوای پاک تنفس کنند. پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به روندی عادی در بسیاری از شهرهای جهان تبدیل شد و در این راستا، زیرساخت‌های شهری نیز تغییرات چشمگیری را تجربه کرد. این اقدامات پیامد مثبت دیگری نیز در پی داشت؛ کاهش چشمگیر آلودگی هوا و اثرات جزایر گرمایی در شهرها باعث شگفتی محققان و حتی مردم عادی شد.

دولت لهستان تنها به این اقدامات اکتفا نکرده، بلکه تصمیم گرفته است برای آگاهی کودکان از دو بحران همه‌گیر و دائمی آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی گام جالب‌تری بردارد. به زودی، دانش‌آموزان ورشو مطالب مربوط به مسائل زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی را در قالب واحدهای آموزشی در مدارس فرا خواهند گرفت. در نتیجه این کار، کودکان و والدینشان یاد می‌گیرند چگونه با تغییر سبک زندگی خود، از محیط زیست و کره خاکی حفاظت کنند و سلامت را برای خود و نسل‌های آینده به ارمغان آورند.

وزیر آموزش و پرورش لهستان در تابستان گذشته خواهان تغییر برنامه درسی کودکان و آموزش مسائلی نظیر سلامت، قوانین زیست محیطی و امور مربوط به آب و هوا به آنان شده بود. در نهایت، قرار شد کودکان ابتدایی و راهنمایی طی سال تحصیلی ۲۰-۲۱ این موضوعات را یاد بگیرند که در پی سرعت یافتن شیوع بیماری کووید -۱۹ و تعطیلی مدارس، اجرای این قانون نیز به تأخیر افتاد. اما با کشف واکسن کرونا، انتظار می‌رود دانش آموزان در سال تحصیلی جدید به طور جدی مشکلات مربوط به تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا را در مدارس بیاموزند.

 
 

کد خبر 472570

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لهستان ورشو شهرهاي ايران شهرهای جهان آلودگی هوا کاهش آلودگی هوا جزایر گرمایی تغييرات اقليمي تغييرات آب و هوايي پیاده روی دوچرخه سواری دانش آموزان مدرسه کووید ۱۹ ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا مسائل زیست محیطی كتب درسي اصلاح کتب درسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از امروز برای دانش‌آموزان میان پایه آغاز می‌شود.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بدین شرح است:

قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان است.

قیمت کتاب‌های درسی پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان است.

منبع: تسنیم

tags # دانش آموزان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند