Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@23:24:12 GMT

خبر خوش برای رانندگان بدون مسکن

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۷۹۹۸

امروز تفاهم نامه همکاری احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی امضا شد. ناطقان: بر اساس بررسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حدود ۲۲۶ هزار راننده فاقد مسکن و دارای فرم "ج" سبز هستند که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت در برنامه سه ساله با تخصیص یارانه و همچنین دیگر حمایت ها رانندگان و کمک رانندگان فاقد مسکن صاحب خانه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این خصوص امروز ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ مراسم امضای تفاهمنامه همکاری احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون شهری  به امضا رسید.

محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در یک برنامه سه ساله قرار است مسکن این افراد تامین شود. روش کار به این نحو  است که در شهرهای کوچک به این افراد زمین واگذار می‌شود تا خود آن‌ها نسبت به احداث مسکن اقدام کنند. بخش دیگر که در شهرهای بزرگ و کلانشهرها هستند در قالب پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن از محل ظرفیت‌های موجود به پروژه معرفی می‌شوند و در غیر این صورت با تعریف پروژه‌های جدید این امکان فراهم خواهد شد تا آنها بتوانند ثبت‌نام کنند و در پروژه طرح اقدام ملی مسکن، مشارکت داشته باشند.

خبر خوش وزیر راه و شهرسازی برای رانندگان بدون مسکن

وی توضیح داد: همچنین با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هماهنگی شده تا برای دهک‌های پایین درآمدی رانندگان همانند اقشار کارگر و بازنشسته طرح اقدام ملی مسکن، یارانه احداث مسکن، تخصیص یابد. یارانه‌های احداث مسکن به ویژه به رانندگان کمکی که فاقد وسیله هستند و وضعیت معیشتی آن‌ها متفاوت و سخت‌تر است تعلق می‌گیرد. سازو کارها به نحوی خواهد بود کمک رانندگان بتوانند از فرصت خانه‌دار شدن بهره‌مند شوند.

طرح اقدام ملی مسکن با هدف احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از شهریور ماه سال گذشته کلنگ زنی شده است. این پروژه در قالب های مختلفی همچون ثبت نام، مشارکت، خودمالکی و تفاهم نامه با دستگاههای دولتی پیش می‌رود که بخش تفاهمنامه مازاد بر ۴۰۰ هزار واحد است. در این بخش تاکنون تفاهم‌نامه هایی با وزارت آموزش و پرورش، وزارت کار، وزارت دفاع، وزارت ارشاد و سازمان راهداری برای تامین مسکن کارکنان این دستگاهها به امضا رسیده است. منبع: خبر انلاین برچسب ها: خبر خوش ، رانندگان ، بدون مسکن ، وزیر راه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خبر خوش رانندگان بدون مسکن وزیر راه طرح اقدام ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی برای رانندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ناصر چیتگر افزود : این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.   وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.   رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد بیان کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.   وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.   چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.   رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.   سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی