Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@06:05:43 GMT

بازسازی شبکه فاضلاب شاهین شهر به روش نوین

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۸۰۹۹

بازسازی شبکه فاضلاب شاهین شهر به روش نوین

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد: برای اولین بار در استان اصفهان، لوله گذاری فاضلاب قطر 1600 بتنی به طول 424 متر به روش نوین TBM بومی سازی شده توسط شرکت های دانش بنیان، در شاهین شهر در حال انجام میباشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ هاشم امینی به ابعاد مختلف اجرای پروژه حفاری ولوله گذاری کلکتور اصلی فاضلاب شاهین شهر به روش نوین پرداخت و  عنوان کرد: کلکتور اصلی فاضلاب شاهین شهر به تصفیه خانه، به طول 6 کیلومتر در اقطار 1200 تا 1600 میلی متر است که 424 متر آن به روش نوین در حال باز سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محدودیت فضا برای بازسازی کلکتور اصلی فاضلاب شاهین شهر گفت: کلکتور فاضلاب در بلوار طالقانی در عرض 4 متر است و با توجه به تردد زیاد در این محدوده عملیات بازسازی به روش نوین در دستور کار قرار گرفت.

امینی با بیان اینکه عملیات بازسازی کلکتور فاضلاب در عمق 8 تا 12 متری اجرا می شود اظهار داشت: عملیات بازسازی به روش سنتی در عمق 8 الی 12 متری احتمال بروز حوادث را به دلیل ریزش دیواره تونل افزایش می دهد در حالیکه حفر تونل به روش TBM  میزان وقوع حوادث را به حداقل می رساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در این روش مراحل مختلف اجرای عملیات  از جمله تایید جهت و مسیر صحیح، انجام پروسه حفاری، پروسه تخلیه مصالح، تقویت دیواره، سیستم پایش هوایی بوسیله دستگاه انجام می شود که نه تنها از دقت لازم برخوردار است و مطابق با استاندار انجام می شود بلکه منجر به حذف برخی از هزینه ها مانند عملیات پرسازی و آسفالت می گردد. همچنین مشکلات اجتماعی ناشی از عملیات حفاری و لوله گذاری در فضای عمومی شهری را به حداقل ممکن کاهش می دهد.

وی افزود: عملیات بازسازی کلمکتور فاضلاب شاهین شهر هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون تومان در بردارد. دستگاه TBM با رعایت شیب ، به صورت مداوم هم از طریق سیستمهای هوشمند دستگاه وهم به کمک دوربینهای نقشه برداری، کنترل و بررسی  شده سپس  شروع به حفاری تونل می نماید و

با تکمیل حفاری در فواصل بین هر دو حوضچه ، عملیات لوله گذاری در تونل و احداث حوضچه  انجام میشود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب اصفهان کرونا فاضلاب شاهین شهر عملیات بازسازی روش نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر شامگاه سه شنبه (١١ اردیبهشت) در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت:یکی از مشکلات این شهرستان نداشتن زون بندی شبکه آب است که در هنگام تعمیرات در یک منطقه، ۵۰ درصد آب شهر قطع می‌شود.

فریدون احمدی افزود: برای حل این مشکل طرح زون بندی شبکه آب شوشتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز بر روی شبکه موجب کم فشاری آب در مناطق مختلف شهرستان می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه گذشته آب ۱۳۰ باغ ویلا که به صورت غیر قانونی ایجاد شده بودند قطع گردید. 

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر بیان کرد:تعمیرات اساسی تابلو برق ها، لایروبی ۱۱ مخزن و اصلاح شبکه از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از قطعی و افت فشار در فصل تابستان در حال اجرا می‌باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی