Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@14:32:06 GMT

انتقاد چین از وزیر خارجه تازه نفس آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۸۳۴۵

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از شبکه تلویزیون "سی جی تی ان" چین، "وانگ ون بین" سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن گفت: کشورها باید به عنوان یک اصل اساسی ناقضان قانون را مجازات کنند و اگر ایالات متحده به این اصل اعتقاد دارد و موافق است که این قانون همچنین در مورد قانون شکنان درگیر در حادثه «کاپیتول هیل» اعمال شود، باید با اجازه ورود ساکنان قانون شکن هنگ کنگ به انگلیس مخالفت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت انگلیس از روز یکشنبه پذیرش تقاضای روادید جدید برای ساکنان هنگ کنگ که وضعیت اقامت «تبعه بریتانیا ساکن خارج» دارند را به صورت آنلاین آغاز کرد. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته از این قانون حمایت کرده بود.


پس از آن که دولت چین سال گذشته میلادی قانون امنیت ملی هنگ کنگ را در واکنش به اعتراض های خشونت‌آمیز طرفداران به اصطلاح دموکراسی اجرایی کرد، دولت انگلیس طرحی را در مورد ساز و کار جدید برای افرادی که وضعیت اقامت یاد شده را دارند، اعلام کرد. قانون امنیت ملی چین سرکوب اغتشاشگران در هنگ کنگ را مجاز اعلام می کند.
چین می‌گوید این قانون به حقوق شهروند هنگ‌کنگی آسیبی وارد نمی‌کند و فقط با براندازی، تروریسم، جدایی و تبانی با نیروهای خارجی مقابله خواهد کرد.
طبق ساز و کار جدید یاد شده از سوی انگلیس، برای افرادی که پیش از تحویل هنگ کنگ به چین در سال ۱۹۹۷ در آن منطقه زاده شده و وضعیت اقامت ذکر شده را دارند و نیز اعضای واجد شرایط خانواده شان، یک روادید ویژه صادر خواهد شد.


افرادی که روادید جدید را داشته باشند می توانند در بریتانیا تحصیل و کار کنند. آنها پس از ۵ سال اقامت در بریتانیا با این روادید می‌توانند درخواست اقامت دائم کرده و پس از آن برای شهروندی انگلیس نیز درخواست بدهند.
بر اساس این طرح، تحصیلات عمومی برای افراد زیر ۱۸ سال رایگان است. بنابراین والدینی که می خواهند برای فرزندان خود تحصیلات خارج از کشور فراهم کنند، گزینه دیگری غیر از مدارس شبانه روزی پرهزینه دارند.
برآورد دولت بریتانیا نشان می دهد که ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یا حدود ۷۰ درصد جمعیت هنگ کنگ واجد شرایط این طرح خواهند بود.

 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین وزیر خارجه انتقاد آمریکا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند

به گزارش تایمز، در بحبوحه برنامه‌های دولت لندن برای سرکوب جاسوسی ادعایی چین، دانشگاهیان و محققان دانشگاه‌های بریتانیا توسط سرویس‌های امنیتی این کشور بررسی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بنا بر گزارش‌ها، این اقدامات پس از نشست روز پنجشنبه بین کن مک‌کالوم، مدیرکل ام‌آی۵ و معاونان ده‌ها دانشگاه برجسته، از جمله دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج، اعلام شد.

طبق گزارش‌ها، مک‌کالوم به مسوولان این دانشگاه‌ها هشدار داد که کشورهای متخاصم به طور فعال دانشگاه‌ها را هدف قرار می‌دهند تا فناوری‌هایی را که می‌تواند «اولویت‌های اقتدارگرا، نظامی و تجاری آنها را ارائه کند» بدزدند.

به گفته رئیس ام‌آی۵، بررسی محرمانه آسیب‌پذیری‌های بخش آموزش عالی بریتانیا نشان داده است که کشورهایی مانند چین «مکانیسم‌های آشکار و پنهان» را برای «کسب مالکیت معنوی و سرقت مزیت» به کار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، اکنون رایزنی‌ها در مورد یک سیستم جدید بررسی دولتی در حال انجام است که دانشگاهیان را که به تحقیقات حساس دسترسی دارند، توسط سرویس‌های امنیتی بررسی می‌شوند.

دولت همچنین به دنبال تأمین بودجه جدید برای مؤسسات آموزش عالی برای افزایش امنیت در اطراف سایت‌های حساس خواهد بود. طبق گزارش‌ها، دانشگاه‌ها همچنین می‌توانند در هنگام وارد شدن به مشارکت در تأمین مالی و همکاری با مؤسسات خارجی، ملزم شوند با سرویس‌های امنیتی مشورت کنند.

آلیسیا کرنز، رئیس کمیته منتخب روابط خارجی پارلمان انگلیس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت دانشگاه‌ها برای مدت طولانی وانمود کرده‌اند که «نقشی در امنیت ملی ما ندارند» و می‌توانند «عاری از واقعیت‌های ژئواستراتژیک» عمل کنند.

پکن بارها هرگونه اتهام مرتبط با جاسوسی را رد کرده و آنها را به‌عنوان «تهمت‌های مخرب» رد کرده است. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه به تازگی در یک نشست خبری گفت: «ما می‌خواهیم تکرار کنیم که این ادعا که چین می‌تواند اطلاعات بریتانیا را به سرقت ببرد، یک اتهام بی‌اساس و توهین بدخواهانه است و ما قاطعانه با این اتهام‌زنی مخالفیم. چنین اتهام‌زنی بدخواهانه‌ای علیه چین باید متوقف شود.»

به گزارش راشا تودی، ام‌آی۵ پیشتر از شناسایی بیش از ۵۰ دانشجوی چینی خبر داد که در دانشگاه‌های بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند و به ادعای این سازمان، آنها با ارتش آزادی‌بخش خلق مرتبط بودند و در سال‌های اخیر در نتیجه سرکوب آنچه این آژانس جاسوسی آن را دزدی فناوری مرتبط با امور دفاعی و سایر تحقیقات حساس دفاعی توصیف کرد، این کشور را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا