Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@07:02:48 GMT

واحد تولیدی صنعتی اتانول اسدآباد در دهه فجر

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۸۴۲۷

مدیر شهرک صنعتی اسدآباد از افتتاح و بهره برداری واحد تولیدی صنعتی الکل اتانول اسدآباد در دهه فجر خبر داد.

با اعلام این خبر افزود: این واحد تولیدی با اعتباری افزون بر هفت میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۱۰ نفر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در دهه فجر افتتاح می شود و به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: شهرستان اسدآباد تاکنون از کارخانه تولید الکل محروم بوده و اجرای چنین واحد تولیدی صنعتی در شرایط فعلی با توجه به شیوع کرونا نیاز ضروری استان و شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی در ادامه با اشاره سه طرح جدید قابل کلنگ زنی در شهرک صنعتی اسدآباد تصریح کرد: عملیات ساخت، احداث و کلنگ زنی سه طرح جدید در شهرک صنعتی اسدآباد با اعتباری افزون بر ۲۴ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان در دهه مبارک فجر در این شهرستان انجام می گیرد.

وی احداث کارخانه تولید پلاستیک(تولید مخزن و تانکر پلاستیکی ) با اعتبار دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، فاز دوم شرکت سولار گستر غرب(تولید سبد میوه و لوله با اعتبار ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و فاز دوم کارخانه فوم آدراپانا با اعتبار چهار میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان را سه طرح قابل کلنگ زنی شهرک صنعت اسدآباد در دهه فجر برشمرد.

مدیر شهرک صنعتی اسدآباد یادآور شد: زمین مورد نیاز این طرح ها به سرمایه گذاران بخش خصوصی تحویل داده شده و شروع به ساخت و ساز کرده اند که ساخت و احداث این سه طرح برای ۲۵ نفر از جوانان اسدآبادی اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون ۴۰ درصد از شهرک صنعتی شهرستان به سرمایه گذاران واگذار شده است و ۶۰ درصد باقیمانده نیز آماده واگذاری برای ساخت و احداث واحدهای تولیدی و صنعتی قرار دارد.

رضایی با اشاره به مساحت ۹۲ هکتاری شهرک صنعتی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در حال حاضر در شهرک صنعتی اسدآباد ۱۸ کارخانه تولیدی و صنعتی زنده وجود دارد که از این تعداد سه واحد تعطیل هستند.

وی  با اشاره به فعال بودن ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان گفت: تبدیل قسمتی از زمین های خدماتی که سال ها باقی مانده بود، به کارگاهی تبدیل شده و در آینده نزدیک کارهای طراحی این زمین ها در حال اتمام قرار دارد و طی جلساتی با تولیدکنندگانی که برای زمین در شهرک اعلام آمادگی کرده بودند، این واحدها از ۱۰۰ متر تا  ۵۰۰ متر تحویل آنها خواهد شد و پس از سال ها حدود ۲۰ تا ۲۵ تولیدکننده جدید در قالب کارگاهی به شهرک خواهند آمد.

وی بیان کرد: با اضافه شدن تعداد دوربین های مداربسته در حال حاضر کل شهرک زیرپوشش دوربین مداربسته قرار داشته و برای ضریب امنیت بیشتر و حراست کامل تر با این اقدام هیچ نقطه کوری در شهرک وجود ندارد و این شهرک از آیتم امنیت بالایی برخوردار است.

مدیر شهرک صنعتی اسدآباد همچنین با اشاره به وجود زیرساخت های آب، برق، گاز و تلفن در شهرک صنعتی اضافه کرد: با دارا بودن دو حلقه چاه آب هیچ گونه مشکل آب در شهرک وجود ندارد.

وی یادآور شد: با توجه به صدور مجوز بدون اتلاف وقت و سریع در شهرک صنعتی اسدآباد، بسیاری از سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در این شهرک بوده و در حال حاصر در حال رایزنی برای سرمایه گذاری در شهرک هستند و به همین علت اتفاقات و خبرهای خوبی در رابطه با جذب سرمایه گذاران جدید در شهرک صنعتی پیش رو قرار دارد.

رضایی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت ها و خدمات نرم افزاری چون مشاوره فنی، مشاوره مهندسی و مشاوره مدیریتی در مراکز خدمات فنی و کسب و کار شهرک گفت: کسانی که دارای سوال باشند به راحتی می توانند از خدمات نرم افزاری، مشاوره مدیریتی، فنی و مهندسی شهرک توسط کارشناسان خبره و مورد تأیید استفاده کنند و کسانی که قصد راه اندازی کارهای تولیدی داشته باشند با طرح های توجیهی رایگانی که در سایت صنایع کوچک قرار داده ایم می توانند برای شروع و مطالعات اولیه که قبلاً انجام داده اند، استفاده کنند.

برچسب ها: شهرک صنعتی ، اسد آباد ، اتانول لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MLD

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شهرک صنعتی اسد آباد اتانول شهرک صنعتی اسدآباد سرمایه گذاران میلیون تومان واحد تولیدی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد

مجید درگی در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با پیگیری فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد و اینکه آیا پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده یا خیر گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به البرز، رئیس سازمان محیط زیست به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به اشتهارد سفر و از شهرک صنعتی اشتهارد، تصفیه خانه مرکزی و خروجی پساب آن به زهکش کشاورزی بازدید کرد.

وی ادامه داد: همچنین یک بازدید سرزده و از پیش تعیین نشده نیز از شهرک چرم سازی بوئین زهرا انجام و ماحصل این بازدیدها منجر به صدور دستورات ویژه و تعیین مهلتی شد که تا پایان سال باید حتماً و الزاماً پساب صنعتی به حد استاندارد برسد، در غیر این صورت از ورود آن به زهکش کشاورزی جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز بیان کرد: در طول مهلت سه ماهه اقدامات بسیار خوبی انجام و با ورود دادستان مرکز استان جلسه ویژه ای در شهرک صنعتی اشتهارد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان اشتهارد تشکیل و این دستورات به صورت ویژه پیگیری و تاکید شد که این موارد توسط شهرستان اجرایی شود، در غیر این صورت برخوردهای لازم صورت می گیرد.

درگی اظهار کرد: طی دو سال گذشته اداره کل محیط زیست استان، مسئله اشتهارد را به عنوان یک مورد اساسی در دستور کار خود داشت تا این معضل ۳۰ ساله مردم اشتهارد حل شود. خروج روزی چهار هزار مترمکعب پساب صنعتی از تصفیه خانه به داخل زهکش و ورود آن به رودخانه شور مشکلات عدیده ای هم برای شهروندان و هم برای استان های تهران و قم ایجاد کرده تا جایی که این رودخانه تبدیل به آلوده ترین رودخانه کشور شده بود.

شناسایی واحدهای آلاینده اشتهارد با پایش های شبانه

وی افزود: وجود آلاینده هایی که هوای شهرستان اشتهارد را آلوده کرده موجب نارضایتی مردم و ایجاد مشکلات تنفسی و حتی در بعضی از موارد بروز ناراحتی های پوستی و این موضوع موجب شد که مساله اشتهارد اولویت اصلی مدیریت استان قرار گیرد. با پایش های شبانه در یک فرآیند سه الی چهار ماهه واحدهای آلاینده این شهرستان شناسایی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ واحد صنعتی در اشتهارد وجود دارد که ملزم هستند پساب خروجی خود را قبل از ورود به شبکه فاضلاب شهرک تصفیه کنند. در این راستا ابتدا باید پیش تصفیه انجام شود و بعد فاضلاب را به سمت تصفیه خانه شهرک هدایت کنند که اینکار انجام نمی شد.

درگی متذکر شد: اکثر این واحدها یا پیش تصفیه نداشتند یا غیر فعال بودند. با اخطارهای لازم و همکاری فرماندار شهرستان، تشکیل شورای تامین و حمایت دستگاه قضایی این واحدها ملزم شدند که پیش تصفیه های خود را دایر کنند. در طول دو سال گذشته تعداد قابل توجهی از این پیش تصفیه ها ساخته شده یا اگر ساخته شده بودند، فعال شدند و در مدار قرار گرفتند؛ تعدادی هم در حال رفع مشکل هستند.

وی بیان کرد: مشکل اساسی دیگر مسئله فیلترها و فیلتراسیون هوا و خروجی هوا بود. تعداد قابل توجهی از واحدها مسائل زیست محیطی را رعایت نمی کردند که اخطاریه های لازم برای آنها صادر شد. در مجموع ۲۰۱ پرونده قضایی در شهرستان اشتهارد تشکیل دادیم و فعالیت ۲۸ واحد با دستور قضایی متوقف شد زیرا هیچ گونه اقدامی برای بهبود شرایط انجام ندادند.

کاهش میزان COD پساب خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اذعان کرد: طبق آخرین نمونه برداری که از پساب خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی انجام داده ایم شرایط بسیار بهتر شده و میزان COD که در گذشته بالای ۲۰ هزار و تقریباً ۲۰۰ برابر حد مجاز بود، در آخرین نمونه برداری به زیر ۸۰۰ رسیده که اتفاق بسیار شگفت انگیزی به شمار می رود.

وی افزود: ادامه این روند در هفته های آینده می تواند خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی را به حد استاندارد و میزان COD را به ۲۰۰ برساند و با ادامه این مسیر، معضل ۳۰ ساله حل شود. در بحث هوا هم اقدامات موثری انجام شده است. بعضاً کارخانه هایی برای اصلاح سیستم خروجی هوا ده ها میلیارد تومان هزینه کردند که قطعاً با راه اندازی این سیستم ها در تابستان پیش رو مردم اشتهارد شرایط هوایی بهتری را تجربه می کنند.

درگی در پاسخ به سوالی در خصوص تخریب محیط زیست در اجرای پروژه بزرگراه شمالی و پیگیری تخلفات این پروژه گفت: مساله آزادراه یک پروژه ملی است که با مصوبه هیات دولت در دهه ۷۰ آغاز شده و اجرای آن بیش از ۳۰ سال طول کشیده و به دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی تخریب بسیاری در مسیر خود ایجاد کرده است.

تعامل اداره کل محیط زیست با شرکت آزادراه شمالی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: خصوصاً اینکه از دل منطقه حفاظت شده و منطقه امن زیستگاه حیات وحش ما عبور و آسیب جدی به محیط زیست وارد کرده است. ما رویکرد خود را در این دو سال اخیر تغییر داده و در یک رویکرد تعاملی با شرکت آزادراه به سمتی رفتیم تا بتوانیم مانع آسیب های بعدی شویم و بخشی از تخریب های ایجاد شده را جبران کنیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار این پروژه در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مطرح شد. با توجه به اینکه مردمی که از این آزادراه استفاده می کنند نیازمند بهره مندی از مراکز خدماتی هستند، مجوز مربوطه توسط این سازمان صادر و شرایطی برای این مجوز در نظر گرفته و به شرکت آزادراه اعلام شد و این مجموعه نیز به دنبال اجرای این ملاحظات زیست محیطی و شرایطی که سازمان محیط زیست به آنها اعلام کرده هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تاکید کرد: من مطمئن هستم با این روند و تعامل جدیدی که بین سازمان و شرکت آزادراه صورت گرفته قطعاً و یقیناً اتفاقات خوبی خواهد افتاد که می تواند این آسیب ها را اگر از بین نبرد به حداقل ممکن برساند.

کد خبر 6093755

دیگر خبرها

  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود