Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های پیمانکار بخش خصوصی صنعت نفت، در نشست مشترک وزیر نفت با اعضای هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی (اَپک) بررسی شد.
به گزارش خبرنگار شانا، در این نشست که عصر امروز (سه‌شنبه، 14 بهمن‌ماه) در وزارت نفت برگزار شد، اعضای هیئت مدیره اَپک ضمن ارائه مجموعه منتشر شده‌ای از سوابق و تجربه‌ها در زمینه نظام فنی و اجرایی صنعت نفت به بیژن زنگنه، وزیر نفت، گزارشی از مشکلات مبتلابه شرکت‌های پیمانکاری نفت و گاز ناشی از شیوع کرونا و همینطور خلاصه‌ای از نتایج نشست‌های مشترک‌شان با سازمان برنامه بودجه را در حضور زنگنه مطرح کردند و خواستار حمایت وزارت نفت از ایجاد کنسرسیوم‌هایی از شرکت‌های پیمانکاری بخش خصوصی برای حضور در فضای رقابتی طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نفت در واکنش به مسائل مطرح شده ازسوی اعضای هیئت‌مدیره اپک، درباره هزینه‌های ناشی از مقابله با کرونا گفت: اگر برای مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هزینه‌ای به صورت منطقی به پیمانکار تحمیل شود، در قالب متن حقوقی روشن و به‌طور منصفانه قابل بررسی است؛ اما کرونا نباید به ابزاری برای حل مشکلات قراردادی کارفرما و پیمانکار بدل شود.
زنگنه ادامه داد: فراموش نکنیم شیوع کرونا به یکی از واقعیت‌های زندگی جاری تبدیل شده و باید ضمن مقابله با آن، فعالیت‌ها را پیش ببریم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با بیان اینکه وزارت نفت از توانمندسازی و توسعه بخش خصوصی به عنوان یک سیاست قطعی حمایت می‌کند، گفت: نفت از حضور شرکت‌های بخش خصوصی که در کنار هم کار را درست تعریف و اجرا می‌کنند استقبال خواهد کرد.
وزیر نفت درباره الزام‌های توانمندسازی در عرصه پیمانکاری صنعت نفت، بر اهمیت مواردی از جمله رعایت اصل اخلاق حرفه‌ای، کار با رویکرد حفظ منافع ملی و تقویت حضور جوان‌ترها تاکید کرد و افزود: خوشبختانه به واسطه تقویت توان شرکت‌های داخلی، هم‌اکنون در زمینه ساخت و نصب هیچ نیازی به شرکت‌های خارجی وجود ندارد.
زنگنه در گفت‌وگو با اعضای هیئت مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی، پیشنهاد داد انجمن نسبت به رتبه‌بندی حرفه‌ای و مستدل خارج از نظام دولتی اقدام کند و تصریح کرد: نتایج این کار می‌تواند در بخش‌های دولتی هم استفاده شود.
زنگنه بر ضرورت گسترش مالکیت عمومی و مردمی کردن اقتصاد در مسیر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و با بیان اینکه شرکت‌های مهندسی، مشاور و پیمانکاری نفت و گاز برای بقا در این شرایط سخت هنر زیادی به خرج داده‌اند، یادآور شد: وزارت نفت وظیفه دارد تا حد امکان برای استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها کار تعریف کرده و فضا را برای رونق فعالیت‌های‌شان مساعد کند؛ این مهم با جدیت در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اعضای هیئت مدیره پیمانکاری نفت شرکت های مهندسی وزارت نفت بخش خصوصی وزیر نفت صنعت نفت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • بررسی شایعه تغییر مدیریت در سرخابی‌ها توسط مالکان جدید
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • بررسی پرونده پتروشیمی مازندران