Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پروژه‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری مصوب شده طی فعالیت دولت‌های مختلف قصه‌ای تمام‌نشدنی است و تنها شاهد این هستیم که به عمر کلنگ زنی آن‌ها افزوده می‌شود و این پروژه‌ها همچنان نیازمند پیگیری و اختصاص اعتبارات برای تکمیل و راه‌اندازی هستند.

پتروشیمی بروجن یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مصوب شده در دولت نهم است که جزو پروژه‌های نیمه‌تمام استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلنگ زنی پروژه بروجن در سال ۸۵

مجتمع پتروشیمی بروجن استان چهار محال و بختیاری سوم اسفند ماه سال ۸۵ کلنگ زنی شد. قرار بود مجتمع پتروشیمی بروجن با سرمایه‌گذاری ارزی ۲۷۵ میلیون دلار و سرمایه‌گذاری ریالی ۵۰۰ میلیارد ریال در مدت سه سال ساخته شود.

مجتمع پتروشیمی بروجن پس از بهره‌برداری در سال ۳۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین تولید می‌کند. خوراک این مجتمع هفت هزار تن بوتن و ۳۰۵ هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله اتیلن غرب تأمین می‌شود.

محصولات این مجتمع در تولید کیسه، بطری و لوله، ظروف پلاستیکی و لوازم خانگی استفاده می‌شود.

با وجود اینکه این پروژه قرار بود طی سه سال احداث شود اما طی ۱۴ سال گذشته تنها در حد یک حصار، یک سوله و یک تابلوی آدرس دهی باقی مانده است و تلاشی نیز از سوی مسئولان برای به نتیجه رساندن این پروژه مشاهده نشده است.

طی ۱۴ سال گذشته تنها یک سوله و حصار برای پروژه پتروشیمی بروجن اجرا شده است و این پروژه نیمه تمام باقی مانده است نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پتروشیمی بروجن در زمان دولت نهم مصوب شد و قرار بود خوراک آن از خط اتیلن که از جنوب به سمت غرب می‌رود تأمین شود.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری ادامه داد: طی ۱۴ سال گذشته تنها یک سوله و حصار برای این پروژه اجرا شده و این پروژه نیمه تمام باقی مانده است.

وی با بیان اینکه نشست‌هایی با مسئولان برای اجرای پروژه پتروشیمی بروجن برگزار و مشکلات این طرح بررسی شده است، ادامه داد: خط انتقال اتیلن غرب که تأمین کننده پتروشیمی بروجن است حدود ۳۰۰ کیلومتر تا گچساران آمده و با استان فاصله دارد و در این مسیر گردنه‌های بسیار صعب العبور مانند گردنه سی سخت وجود دارد که مشخص نیست شاخه‌ای از این خط انتقال چه زمان به بروجن برسد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات سد راه اجرای این پروژه گفت: خوراک پتروشیمی بروجن اتیلن است که مصرف آب آن در سال بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب است و این در حالی است که در بروجن مشکل کمبود آب وجود دارد و پتروشیمی صنعتی آب بر است و در همه جای دنیا پتروشیمی در جایی است که آب وجود دارد.

جعفری افزود: استفاده از گاز به جای اتیلن در پتروشیمی بروجن مانند پتروشیمی لردگان یک پیشنهاد است اما باز در بروجن مشکل آب داریم، هر چند هشدارها در مورد آلودگی پسماند پتروشیمی لردگان شروع شده است.

وی با بیان اینکه چندین جلسه با نخبگان و کارشناسان پتروشیمی کشور برای اجرای این پروژه برگزار شده است و هنوز به جمع بندی کامل نرسیدیم، ادامه داد: این پروژه از وزیر نفت مطالبه شده و تیمی از شرکت نفت قرار است پروژه را بررسی کنند.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احتمال دارد بهترین گزینه با توجه کمبود آب در بروجن، آلودگی و اینکه اتیلن هزینه بالایی دارد و تنها برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، حرکت به سمت راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی باشد.

وی گفت: تکمیل پروژه پتروشیمی بروجن از مهمترین دغدغه‌های مردم منطقه است و با جدیت در راستای ایجاد اشتغال در منطقه در حال پیگیری است.

پروژه پتروشیمی بروجن یک مطالبه عمومی است و در تلاش هستیم که صنایع پایین دستی پتروشیمی را در این پروژه اجرا کنیم معاون صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: پتروشیمی بروجن یکی از پروژه‌های نیمه تمام مهم استان چهارمحال و بختیاری در بخش صنایع است.

محمد کاظم منزوی بیان کرد: پروژه حدود دو ماه است به کمک گروهی از کارشناسان این پروژه در حال بررسی بوده و مشکلات اجرای آن شناسایی شده است.

وی بیان کرد: چند جلسه هماهنگی برگزار شده تا پروژه پتروشیمی بروجن به شکل دیگری در بخش صنایع پایین دستی راه اندازی شود.

معاون صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در گذشته سخت بود متولیان را قانع کنیم که پتروشیمی بروجن به شکلی که مدنظر بوده است، قابل اجرا نیست.

وی ادامه داد: این پروژه یک مطالبه عمومی است اما مردم هم می‌دانند که این گونه قابل اجرا نیست لذا باید به نحوی باشد که از نظر زیست محیطی و اقتصادی به صرفه باشد.

منزوی بیان کرد: مکاتبات با مدیرعامل پتروشیمی انجام شده و با توجه به اینکه در پتروشیمی لردگان چند کار جدید انجام شده و هفت تا هشت صنعت پایین دستی دارد می‌توان یک سری از آنان را در بروجن اجرا کرد.

معاون صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعریف صنایع پایین دستی برای این پروژه زمان لازم دارد، اظهار داشت: اکنون در حال بررسی هستیم تا ببینیم چه صنعت پایین دستی برای پتروشیمی بروجن مناسب است که کار سختی است.

سرمایه گذاران در پتروشیمی بروجن حمایت می‌شوند

استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از این از حمایت دولت از سرمایه گذاران در پتروشیمی بروجن خبر داده بود.

اقبال عباسی از آمادگی و حمایت دولت برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در پتروشیمی بروجن خبر داد و گفت: بی شک تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و حمایت از بخش خصوصی، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و زمینه ساز اشتغال نیروهای جوان و رشد اقتصادی استان است.

پروژه پتروشیمی بروجن یکی از مهمترین مطالبات مردم در شهرستان بروجن دومین شهرستان بزرگ استان چهارمحال و بختیاری است که اجرای این پروژه و به نتیجه رساندن آن نقش مهمی در کاهش بیکاری در منطقه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

کد خبر 5131861

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد پتروشیمی مجلس شورای اسلامی دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر آمار کرونا شهرستان کرج شیراز لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد عکس استانها پروژه پتروشیمی بروجن چهارمحال و بختیاری پتروشیمی بروجن صنایع پایین دستی شهرستان بروجن نیمه تمام ۱۴ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی درنشست شورای اطلاع‌رسانی استان تأکید کرد: تقویت تشکل‌های مردمی از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

وی افزود: راهبُرد اصلی دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی برای تحقق اهداف است و به‌همین علت از نظر کمی و کیفی به تشکل‌های مردمی توجه می‌شود.

حیدری تصریح کرد: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت سیزدهم نسبت به قبل ۵۰ درصد رشد کمی داشته و از نظر کیفی نیز نظارت‌ها بر انجام فعالیت‌های این سازمان‌ها افزایش داشته است.

حسین‌میرزایی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را واگذاری امور به مردم و کمک گرفتن از آنان برای انجام بهتر کارها اعلام و تصریح کرد: در این سال‌ها مشخص شده است که هرجا از ظرفیت و مشارکت مردمی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری استفاده شد، کارها پویاتر پیش رفت.

وی یادآور شد: در دوره‌های گذشته سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در یک نقطه خاص یا یک شهر و تنها در سه یا چهار بخش محدود فعالیت داشتند، در حالی‌که سیاست دولت سیزدهم افزایش فعالیت سمن‌های مردمی در بخش‌های مختلف است که این امر نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری به اجرای ثبت‌نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد اشاره و اضافه کرد: در این طرح تمامی ظرفیت و توان گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای تحقق مفاد سند تحول دولت مردمی است و سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی و طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی شناسایی می‌شود.

وی گفت: رسانه‌های گروهی در زمینه ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در این سامانه اطلاع‌رسانی مستمر، مرثر و کامل داشته باشند تا سمن‌های فعال در نقاط مختلف استان برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

حسین‌میرزایی به اهمیت آگاهی‌بخشی رسانه‌های گروهی اشاره و تأکید کرد: بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی مهم‌ترین شاخص رسانه‌ها به‌شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا کارهای تخصصی در زمینه تحقق این شعار در حوزه‌های مختلف زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی استان انجام دهند.

حسین‌میرزایی تشکیل قرارگاه یا کمیته اطلاع‌رسانی در راستای شعار سال را ضروری اعلام و تصریح کرد: هم اکنون بخش‌های مختلف استان برای اجرایی کردن شعار سال در حال فعالیت هستند و بحث اطلاع‌رسانی، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی در زمینه این فعالیت‌ها بسیار مهم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901236

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن