Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قم با اشاره به موقعیت خاص استان قم و الزاماتی که باید برای آن تعریف شود، گفت: زیرساخت‌های امدادرسانی استان قم متناسب با انتظارات و مسئولیت‌هایی که برای آن تعریف‌شده نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست امروز در دیدار محمدحسین قسیان دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به موقعیت خاص استان قم و الزاماتی که باید برای آن تعریف شود، اظهار داشت: زیرساخت‌های امدادرسانی استان قم متناسب با انتظارات و مسئولیت‌هایی که برای آن تعریف‌شده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم معین بودن استان قم برای استان تهران را موردتوجه قرار داد و گفت: استان قم نه‌تنها این مسئولیت سنگین را بر عهده دارد؛ بلکه به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی هفده استان یک‌بار تکفل و اضافی را نیز بر عهده دارد که زیرساخت‌ها و الزاماتی را می‌طلبد که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

به گفته سرمست مناسبت‌هایی مثل نیمه شعبان یا راهپیمایی اربعین نقش جمعیت هلال‌احمر را در استان قم پررنگ‌تر کرده و انتظارات زیادی از این جمعیت وجود دارد و نیروهای هلال‌احمر بار بیشتری را تحمل می‌کنند که نیازمند تقویت نیروها و بسیج امکانات است.

استاندار قم با بیان درگیری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در مسائل و موضوعات مختلف استان ابراز کرد: علیرغم همه کمبودها و تنگناها روحیه بالا، تعامل مثبت و هماهنگی خوبی بین همه سازمان‌ها در مجموعه مدیریت بحران استان وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه با وجود مشکلات در استان نمره بالای مدیریت بحران استان غیرقابل‌انکار است، افزود: انبارهای امدادی استان برای کالاهای استراتژیک و ضروریات امدادی باید دپو شود اما استان  قم فاقد امکانات زیرساختی است و اگر خدای‌ناکرده اتفاقی در سایر استان‌ها بیفتد استان قم در امدادرسانی با مشکل روبرو است.

آماده باش کامل هلال احمر خراسان شمالی؛ 150 راننده در جاده‌های برفی امداد رسانی شدندامداد رسانی بنیاد احسان به سیل‌زدگان بوشهر؛ ارسال بسته‌های معیشتی، جیره خشک و چادرآیت الله اعرافی: امداد رسانی طلاب در اشکال گوناگون آغاز شده است

سرمست بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها تأکید و عنوان کرد: هیچ‌گونه ناهماهنگی در حوزه مدیریت بنده وجود نداشته و یک تعامل و همکاری بی‌نظیری بین ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی وجود دارد.

استاندار قم وضعیت حال حاضر استان از لحاظ اپیدمی ویروس کرونا را موردتوجه قرار داد و گفت: در حال حاضر استان قم رتبه 31 را ازنظر کمی تعداد بستری و فوتی دارد که خود یک رکورد در میان سایر استان‌ها و حتی کشورهای دیگر است؛ خدا را شاکریم که یک چنین وضعیتی ایجادشده است.

وی در پایان  خطاب به دبیر کل جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار داشت: انتظاریم داریم ملاحظات خاص استان را در نظر گرفته و به مسئولان کشوری منتقل کنید و این استان را تک شهرستانی نبینید بلکه استان قم را معین استان‌های دیگر دیده و توجهات ویژه‌ای به این استان داشته باشید.

انتهای پیام/451/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای آن تعریف استاندار قم زیرساخت ها هلال احمر استان ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه