Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:16:13 GMT

زنان نقش موثری در بالندگی جامعه دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۹۰۸۷

زنان نقش موثری در بالندگی جامعه دارند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زنان نقش موثری در بالندگی و پیشرفت جامعه دارند، گفت: زنان ایران اسلامی با تمام وجود به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخته و در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی و مقاومت کرده‌اند.

هوشنگ بازوند، امروز(۱۴ بهمن) در نشست نقش زنان در توسعه که با حضور جمعی از زنان کارآفرین و همچنین تعدادی از مادران شهید و ایثارگر در سالن شهدای دولت استانداری و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: تقارن میلاد حضرت زهرا(س) با دهه فجر انقلاب اسلامی در واقع به معنی گره خوردن تاریخ اسلام با انقلاب اسلامی است که این تقارن را برای سعادت و نیکبختی بیشتر ایران اسلامی به فال نیک می گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر زنان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: کم نیستند مادران فداکار و ایثارگری که فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کردند و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که مادری با افتخار فرزند خود را برای صیانت از ارزش های والای اسلامی، تقدیم اسلام کند.

وی تصریح کرد: اگر یک فرد شهید و یا جانباز می شود بدون شک یک مادر و زن فداکار در کنار ایشان بوده است، زیرا بنا به فرمایش امام خمینی(ره) از دامان زن است که مرد به معراج می رود، لذا جا دارد به این ایثارگری ها و فداکاری ها که زنان ایران اسلامی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خلق کردند،  درود بفرستیم.

مقام عالی استان ادامه داد: زنان باغیرت کرد این کشور به ویژه زنان باغیرت استان کرمانشاه نیز در هشت سال دفاع مقدس همگام و همراه مردان این خطه در دفاع از اسلام و انقلاب حماسه آفریدند و نام خود را در تاریخ برای صیانت از کشور برای آیندگان به یادگار گذاشتند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به تلاش های زنان در زمان بیماری کرونا برای مراقبت و محافظت از خانواده های خود اظهار داشت: مادران جامعه در صورت ابتلاء شدن یکی از اعضای خانواده خود به بیماری کرونا مانند پرستاران و کادر درمان علیرغم امکانات کمی که در خانه های خود در اختیار داشتند شب تا صبح بدون کوچکترین آسایش و استراحتی به درمان بیمار خود می پرداختند و فداکاری و ایثارگری زنان ایران اسلامی در این زمینه هم برای همگان واضح و آشکار شد.

بازوند گفت: زحمات، تلاش ها و ایثارگری های زنان در زمان بیماری کرونا در رسیدگی به مشکلات بیماران خود جای تقدیر و تشکر دارد و این همه اخلاق خوب و رفتار حسنه ناشی از حرکت در مسیر دین مبین اسلام است.

وی تاکید کرد: همه باید با جدیت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی تلاش کنیم، زیرا اگر ساده انگاری داشته باشیم امکان دارد در اسفند ماه با پیک چهارم بیماری مواجه شویم و با توجه به اینکه کرونا قابل پیش بینی نیست اما قابل پیشگیری است خانواده ها نقش بسیار موثری در جلوگیری از شیوع مجدد این بیماری دارند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به فعالیت های زنان در بخش های مختلف اقتصادی،  سیاسی و اجتماعی در استان گفت: از هر گونه برنامه و اقدام برای توسعه کارآفرینی توسط زنان حمایت و پشتیبانی می کنیم و زنان استان این توانمندی و استعداد را دارند که به افزایش تولیدات و محصولات استان که در شکوفایی جامعه تاثیر داشته باشد،  کمک کنند.

استاندار کرمانشاه در پایان افزود: با جدیت از توسعه بازاریابی تولیدات و محصولات زنان در بخش اقتصادی حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد و در این راستا از معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خواسته ایم که به صورت ویژه پیگیر این موضوع باشند.

استاندار کرمانشاه در این مراسم از مادران شهدا و خانواده های مدافع سلامت تجلیل کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمانشاه زنان استانی اجتماعی استاندار کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی ظهر پنج شنبه در همایش عقیدتی سیاسی سپاه استان البرز گفت: بشر تاکنون ۱۵ تمدن را تجربه کرده و گروهی از دانشمندان انگلیسی آنها را تجزیه و تحلیل کرده‌اند و معتقدند همه تمدن‌ها پس از مدتی از بین رفته‌اند و تنها تمدنی که این پتانسیل را دارد که دوباره دنیا را تسخیر کند و مانع بزرگ استکبار جهانی شود، تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی با انقلاب اسلامی شکل گرفت و امام خمینی (ره) چند دهه پیش در صحیفه سجادیه پیش بینی کرده که قرن حاضر قرن پیروزی مستضعفان بر مستکبران است، به خیزش بزرگ دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان از قدرت جهانی و روزافزون اسلام آگاه هستند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بیان کرد: دشمنان با حداکثر توان می‌کوشند با اسلام هراسی مانع آشنایی مردم دنیا با این دین شوند اما روند گرایش مردم دنیا به اسلام روزافزون است. بصیرت افزایی و مطالعه اندیشه‌های شهید مطهری یک ضرورت محسوب می‌شود و این امر باید به عادت روزانه ما تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به اینکه دشمنان می‌کوشند به جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین مانع استکبار جهانی ضربه بزنند، خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان در بی هویت سازی جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نعیمی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جامعه بی بصیرت ره به سوی سعادت نمی‌برد، بر ضرورت اهتمام در امر تعلیم و تربیت تاکید و مطرح کرد: تعلیم و تربیت و مسلح شدن آحاد مردم به بصیرت بسترساز دستیابی به کمال و سعادت جامعه است.

وی با بیان اینکه استاد مطهری یک الگوی بزرگ در تعلیم و تربیت و بصیرت است که باید اندیشه‌های او در جامعه نهادینه شود، گفت: توجه به مقوله عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. با توجه به نوع اهداف والای سپاه آشنایی و انس پرسنل آن با بصیرت و آگاهی و مسائل روز سیاسی عقیدتی بیش از سایر ارگان‌ها ضروری است.

کد خبر 6095179

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟