Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه استان کرمان در بخش معادن، سنگ آهن و مس استانی پرظرفیت است، گفت: نیروهای تحصیلکرده و متخصص در استان کرمان نیز از مزیت‌های کم نظیر این استان است.

به گزارش برنا، اسحاق جهانگیری در جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، استان کرمان را از استان‌های پرظرفیت و مهم کشور برشمرد و گفت: روند توسعه استان کرمان در سال‌های اخیر از شتاب مناسبی برخوردار شده که لازم است این روند با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه استان کرمان در بخش معادن، سنگ آهن و مس استانی پرظرفیت است، خاطرنشان کرد: نیروهای تحصیلکرده و متخصص در استان کرمان نیز از مزیت‌های کم نظیر این استان است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه مشکل کم آبی استان کرمان از مهم ترین مسایل این استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان طرحی مهم و بزرگ بود که در دوره‌ای کوتاه به اجرا رسید و پیام روشنی را در کشور به همراه داشت که باید از منابع آب دریای عمان، خلیج فارس و آب های آزاد در جهت توسعه کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: تکمیل زیرساخت‌های استان کرمان نظیر راه و راه آهن از مهم ترین نیازهای توسعه و پیشرفت استان است که در این راستا اتصال جیرفت به بندر جاسک از طریق خطوط ریلی یکی از برنامه‌های مهم دولت است. جاسک در آینده یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل و نقل دریایی خواهد بود و دولت طرح‌ها و برنامه‌های بسیار پراهمیتی نظیر صادرات نفت خام از جاسک و ایجاد بندری بزرگ در این منطقه را در دستور کار خود دارد.

جهانگیری با یادآوری اینکه استان کرمان در بخش گازرسانی نیازمند توجه بیشتری است، گفت: این کاستی در بخش روستایی بیشتر است که لازم است با تمرکز جدی از سوی وزارت نفت شاهد گازرسانی به مناطق روستایی استان کرمان باشیم.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه استان کرمان با وجود کم آبی، استانی مهم در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: البته گاهی آسیب‌هایی به محصولات کشاورزی استان وارد می‌شود و اتفاقاتی نظیر سرمازدگی و توفان شن که نمونه آن اخیراً در منطقه رودبار مشاهده شد، باعث خسارت به کشاورزان استان می‌شود.

در این جلسه که معاون رییس جمهوری در امور مجلس نیز حضور داشت، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به بیان مهم ترین مسایل و کاستی‌های کلان استان پرداختند و دغدغه‌های حوزه‌های انتخابیه خود را نیز مطرح کردند.

ایجاد راه آهن، تکمیل راه‌های مواصلاتی، کمک به خودروسازی استان، افزایش تخت‌های بیمارستانی و توجه به بخش آب، برق و گاز استان از مهم‌ترین مطالبات نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه مطرح شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری استان کرمان در بخش استان کرمان مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی

تعداد بازدید : 2 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 69 موشک ضدکشتی «خلیج فارس»، یک موشک شبه‌بالستیک تک‌مرحله‌ای سوخت جامد با بردی تقریباً ۳۰۰ کیلومتری است و می‌تواند سر جنگی ۶۵۰ کیلوگرمی را با خود حمل کند. «خلیج فارس» که بر پایه‌ موشک «فاتح-۱۱۰» ساخته شده، به سامانه‌ هدایت با قابلیت «گریز از رهگیری» مجهز است. لحظه تست این موشک برای هدف قرار گرفتن مدل ناو هواپیمابر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس