Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور عصر امروز(سه شنبه) برگزار شد.

به گزارش ایسنا،‌ اسحاق جهانگیری در این جلسه استان کرمان را از استان های پرظرفیت و مهم کشور برشمرد و گفت: روند توسعه استان کرمان در سال های اخیر از شتاب مناسبی برخوردار شده که لازم است این روند با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه استان کرمان در بخش معادن، سنگ آهن و مس استانی پرظرفیت است، خاطرنشان کرد: نیروهای تحصیلکرده و متخصص در استان کرمان نیز از مزیت های کم نظیر این استان است.
جهانگیری با تأکید بر اینکه مشکل کم آبی استان کرمان از مهم ترین مسایل این استان محسوب می شود، تصریح کرد: انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان طرحی مهم و بزرگ بود که در دوره ای کوتاه به اجرا رسید و پیام روشنی را در کشور به همراه داشت که باید از منابع آب دریای عمان، خلیج فارس و آب های آزاد در جهت توسعه کشور بیش از پیش استفاده کنیم.
معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: تکمیل زیرساخت های استان کرمان نظیر راه و راه آهن از مهم ترین نیازهای توسعه و پیشرفت استان است که در این راستا اتصال جیرفت به بندر جاسک از طریق خطوط ریلی یکی از برنامه های مهم دولت است. جاسک در آینده یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل دریایی خواهد بود و دولت طرح ها و برنامه های بسیار پراهمیتی نظیر صادرات نفت خام از جاسک و ایجاد بندری بزرگ در این منطقه را در دستور کار خود دارد.
جهانگیری با یادآوری اینکه استان کرمان در بخش گازرسانی نیازمند توجه بیشتری است، گفت: این کاستی در بخش روستایی بیشتر است که لازم است با تمرکز جدی از سوی وزارت نفت شاهد گازرسانی به مناطق روستایی استان کرمان باشیم.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه استان کرمان با وجود کم آبی، استانی مهم در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: البته گاهی آسیب هایی به محصولات کشاورزی استان وارد می شود و اتفاقاتی نظیر سرمازدگی و طوفان شن که نمونه آن اخیراً در منطقه رودبار مشاهده شد، باعث خسارت به کشاورزان استان می شود.
در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به بیان مهم ترین مسایل و کاستی های کلان استان پرداختند و دغدغه های حوزه های انتخابیه خود را نیز مطرح کردند.
ایجاد راه آهن، تکمیل راه های مواصلاتی، کمک به خودروسازی استان، افزایش تخت های بیمارستانی و توجه به بخش آب، برق و گاز استان از مهم ترین مطالبات نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رييس جمهور كرمان معاون اول رییس جمهور استان کرمان مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود

محمد پر دل معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا در آئین گرامیداشت روز روانشناس  با تبریک هفته سلامت و روز نهم اردیبهشت روز روانشناس اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای فعالیت روانشناسی خدمات خوبی را به جامعه هدف ارائه کنیم.

او تصریح کرد : شبکه بهداشت روان هر جا که پلیس است  حضور دارد و در همین راستا  دفتر سلامت روان بهداشت و روان افتتاح شده و در تمامی استان ها به فعالیت می‌پردازند.

پردل گفت:  به اقداماتی که در حال حاضر  انجام می دهید اکتفا نکنید و برای توسعه آن تلاش کنید.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا بیان کرد:  به حوزه روانشناسی نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود و افرادی که دارای مشکل هستند به سربازی اعزام نشوند.

او  با عنوان اینکه اگر  فرد دارای اختلال به سربازی اعزام شود هر اتفاقی که رخ دهد برگردن ما است، تصریح کرد:  با مسئولیت پذیری و تعهد اخلاقی باید در مراحل مختلف سلامت روان سرباز توجه شود.

پردل با اشاره به اینکه کنترل رفتاری و روحی نیروهای وظیفه در مرحله آموزش به دلیل اینکه  وضعیت زندگی فرد تغییر می کند بسیار حائز اهمیت است، افزود: در این مرحله روانشناس باید حتما دقت و نظارت کند و وقت بگذار  که  در صورت بروز مشکل اعلام کرده و  وضعیت آنها را رصد کند.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا بیان کرد: در حوزه استخدامی نیز باید اختلالات انطباقی و شرایط روحی افراد برای حضور در پلیس، سپاه و ارتش توجه شود و در غیر این صورت مانع ورود افراد شوند.

او  گفت: روانشناسان به گروه های مختلف فراجا از  جمله نظام وظیفه، نیروهای قراردادی و استخدامی ها و بازنشستگان خدمات ارائه می کنند و مورد سنجش قرار می دهد.

پردل بیان کرد : دفاتر سلامت باید به مراکز امن به نیروها و خانواده هایشان تبدیل شود و فعالیت ها به گونه ای انجام شود که افراد به این مراکز اعتماد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند