Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از تصویب نحوه محاسبه پلکانی برای تعرفه خدمات بندری در حوزه کالاهای اساسی خبر داد و اعلام کرد: نحوه محاسبه تعرفه ثابت خدمات بندری؛ با زیان مالی برای بخش خصوصی و دولت همراه بود.

به گزارش برنا به مقل از وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری با اشاره به اینکه تعرفه‌های خدمات بندری در حوزه کالاهای اساسی بر حسب مدت زمان تعریف و مصوب شده است، اظهار کرد: این تعرفه بر حسب مدت زمان ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۵، ۶۰ روزه و بیشتر محاسبه می شود و بر همین اساس قیمت برای هر دوره زمانی متفاوت است و به صورت تصاعدی افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به جلسات برگزار شده تصمیم گرفت به منظور مدیریت کاهش قیمت برای کالاهای اساسی، تعرفه خدمات بندری در حوزه کالاهای اساسی را بر حسب پایه ۳۰ روز ثابت نگه دارد، اما به این مسئله توجه نشده بود که هم واردکننده و هم سرمایه گذار، بخش خصوصی است و نباید به گونه ای پیش رفت که یکی از آنها آسیب ببیند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: زمانی که تعرفه به صورت ۳۰ روزه و ثابت تعریف شد، شاهد کاهش انگیزه وارد کننده برای خروج کالا از بنادر بودیم و ماندگاری کالا در انبارها افزایش یافت و به جای اینکه بندر محل گذر کالا باشد، بندر به محلی برای ماندگاری یا توزیع کالا تبدیل شود، که این اتفاق نادرست است.

کوهساری با اشاره به اینکه باید کالای وارد شده در یک مدت زمان مشخص از بنادر خارج شود و به این ترتیب بتوانیم کالاهای دیگر را در انبارهای بنادر جایگزین کنیم، بیان کرد: اگر صاحب کالا، کالایش را در بندر نگه دارد،  کشتی هایی که پای اسکله قرار دارند یا در لنگرگاه هستند با مشکل دموراژ روبرو شده و خسارت زیادی به کشور بابت پرداخت این هزینه تحمیل می شود.

وی با بیان اینکه نحوه محاسبه تعرفه خدمات بندری در بخش کالاهای اساسی از وضعیت ثابت به پلکانی تغییر کرده است، گفت: پیش از این مصوب بود که تعرفه خدمات بندری در حوزه کالاهای اساسی به صورت پایه ثابت ۳۰ روزه باشد؛ یعنی اگر صاحب کالا ۱۰۰ روز نیز کالایش را در بندر نگهداری می کرد، بر اساس پایه یکماه محاسبه می شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در حال حاضر اما تعرفه خدمات بندری در بخش کالاهای اساسی بر اساس کتابچه تعرفه و به صورت پلکانی مصوب شده است و در بازه های زمانی ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۵، ۶۰ روزه و بیشتر بر حسب میزان تناژ، محاسبه می شود.

به گفته کوهساری، پیش از این مصوبه، تعرفه ها در حوزه کالاهای اساسی به صورت پلکانی محاسبه می شد اما با گذشت زمان لغو شد و به حالت پایه ثابت یک ماهه درآمد که مجددا مصوب شد تا نحوه محاسبه تعرفه خدمات بندری در بخش کالاهای اساسی به صورت پلکانی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ماندگاری کالا در بنادر، دوره چرخش کالا در انبارها را کم کرد و این اتفاق زیان بزرگی به سرمایه گذاران بخش خصوصی بود و انگیزه را برای فعالیت آنها در بنادر کشور کاهش داد، اظهار کرد: با اصلاح این مصوبه در بخش کالاهای اساسی و نحوه محاسبه تعرفه ها به صورت پلکانی، شاهد ایجاد انگیزه مجدد برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران در بنادر خواهیم بود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه همه تعرفه های خدمات بندری به صورت پلکانی است، خاطرنشان کرد: از محاسبه پلکانی تعرفه ها در رابطه با تمامی کالاها مدنظر قرار گرفته بود، اما در حوزه کالاهای اساسی مصوبه ای داشتیم که این نحوه محاسبه را تغییر داد و در نهایت نیز مجددا مصوب شد تا به حالت اولیه خود بازگردد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش خصوصی دولت سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاران کالاهای اساسی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بخش کالاهای اساسی نحوه محاسبه تعرفه صورت پلکانی بخش خصوصی مصوب شد بر حسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای

صبح امروز اعضاء هیئت اقتصادی استان هرمزگان از بزرگترین بندر کانتینربری جهان بازدید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در حاشیه نشست با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اعلام کرد: آشنایی بیشتر با فرایندهای تخلیه و بارگیری و نگهداری از کالا در پرترددترین بندر کانتینربری جهان از دلایل مهم این بازدید بود.

عادل شهرزاد با اشاره به ابلاغ راهبردهای اقتصاد دریامحور توسط مقام معظم رهبری و تاکیداتی که ریاست محترم جمهور در خصوص اقتصاد دریا محور داشتند، افزود: با وجود زیرساختهایی که در استان هرمزگان در حوزه بندری ایجاد شده و ارتقاء ظرفیت کانتینربری از 6.1 میلیون TU به 7.1 میلیون TU و افزایش جابجایی کالای فله ای از حدود 150 میلیون تن به 180 میلیون تن و وجود زیرساخت‌های دیگری از جمله بهره برداری از فاز سوم بندر شهید رجایی و توسعه ای که در حوزه بندری داشتیم ما رو برآن داشت که از بندر شانگهای بازدید کنیم.

وی افزود: هم زیرساختهای خوبی در استان هرمزگان است و هم رویکرد صادرات محوری که بعنوان دستورکار در حوزه اقتصادی مورد توجه است، به نظر می رسد این بازدیدها می تواند ظرفیت استان را برای استفاده از زیرساختهای بندری دوچندان کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ضمن اشاره به حوزه مدیریت فرآیندی، حقوق کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی، بیان داشت: با توجه به زیرساختهای مهم در استان هرمزگان بعنوان یک استان مرزی، نیاز است دستورکار فعالتری هم در بحث مدیریت فرآیندی و اصلاح فرآیندها از زمان ورود کالا تا زمان ترخیص کالا از یک طرف و از طرف دیگر حقوق دریایی و حقوق کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی داشته باشیم.

شهرزاد افزود: وجود زیرساختهای مهم بندری در استان هرمزگان، بعنوان یک الگوی مناسب از بنادر فعالی که در سایر جهان است استفاده و بهره خوبی برد که بندر شانگهای می تواند بعنوان یک الگو مورد استفاده قرار بگیرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین نیز اظهار داشت: دو نمایشگاه مهم در شهر شانگهای برگزار شد که هیات تجاری-اقتصادی استان هرمزگان از این نمایشگاهها بازدید کردند و در کنار آن از یکسری از توانمندیهای شهر توسط این هیات بازدید شد و تبادل نظر خوبی در بخش اقتصادی انجام شد.

علی محمدی افزود: راهکارهای توسعه با شرق چین، بین هیات اعزامی استان هرمزگان و دوستان ما تبادل شد که امیدواریم در آینده نزدیک این تبادل نظرها بصورت رسمی بین دو طرف ادامه پیدا کند و از ظرفیتهای اقتصادی شانگهای و استانهای شرق چین و استان هرمزگان بیش از گذشته مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟