Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس یازدهم صبح امروز در جلسه علنی کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در اتفاقی عجیب و بی‌سابقه رد کرد. تحلیل آماری ارقام نیز نشان می‌دهد مجلس از درون دچار اختلافات جدی سیاسی است کما اینکه مجلس امروز نه به لایحه دولت که به گزارش کمیسیون تلفیق نه گفت.

سید افضل موسوی، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی، درباره این موضوع گفت: پیش‌بینی می‌شد که مجلس بودجه را رد کند، اما اینکه مجلس یازدهم امروز گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ را رد کرد، عجیب است و نشان می‌دهد که مجلس مدیریت درستی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: جای تعجب اینکه مجلس هر تغییری که می‌خواست در لایحه بودجه دولت در کمیسیون تلفیق داده بود و آنچه رد شد در حقیقت گزارش کمیسیون تللفیق بودجه ۱۴۰۰ بود که یعنی نمایندگان مجلس یازدهم خودشان برای حرف خودشان هم ارزش قائل نیستند و از اساس کار کارشناسی را قبول ندارند.

موسوی با اشاره به تاکید قالیباف پیش از رأی‌گیری تصریح کرد: رئیس مجلس قبل از رأی‌گیری گفت اگر بودجه رأی نیاورد به دولت برگشت داده می‌شود تا اصلاح شود و اگر رأی بیاورد اساس ما مصوبه کمیسیون تلفیق است نه لایحه دولت، اما حتی با این وجود کسی اهمیتی نداد و گویی برخی می‌خواستند هم با دولت و هم با کمیسیون تلفیق مخالفت کنند.

او درباره رفتارهای نمایندگان مجلس یازدهم افزود: خودشان نیز نمی‌دانند چه کار می کنند و سرگردان هستند و بعد می‌گویند چرا بازار این‌گونه است.

موسوی با بیان اینکه فردا تمام بازارها به هم می‌ریزد، گفت:  مثل معروفی بود که شخص کریه‌المنظری بچه‌ای را بغل کرده بود و بچه گریه می‌کرد و فرد مکرر ‌می‌پرسید چرا گریه می‌کنی؟ عابری گفت، از تو می‌ترسد او را زمین بگذار! حالا حکایت تلاطم بازار و مجلس یازدهم شده است.

او افزود: تا اینجای کار مجلس یازدهم، هر مشکلی در بازار وجود داشته از همین رفتارهای مجلس بوده است.

نماینده دوره پنجم مجلس خاطرنشان کرد: اگر به لایحه دولت نمی‌خواستند رأی بدهند باید کلیات لایحه دولت را در کمیسیون تلفیق رد می‌کردند نه اینکه این اندازه زمان بگذارند و بعد گزارش کمیسیون خودشان را رد کنند.

موسوی با بیان اینکه دولت مجبور است مصوبات مجلس یازدهم را اجرا کند، گفت: دولت ممکن است مخالف بسیاری از موضوعات هم باشد، اما تا به امروز هر مصوبه‌ای را که مجلس داشته اجرا کرده است.

او خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد کار بسیار غیرمعقولی در مجلس رخ داد که تا به حال سابقه نداشته است که مجلسی گزارش کمیسیون تلفیق خود را رد کند.

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با اشاره به برخی اظهارات و ادبیات عجیب در جلسه امروز مجلس تاکید کرد: این آقایان که ادعای ولایتمداری دارند ندیدند که رهبری درباره نقد با احترام و ادبیات سخن چه فرمایشاتی دارند. این دست از اظهارات و رفتارهای مجلس یازدهم تنها دولت را در برابر بیگانگان ضعیف جلوه می‌دهد و رهبری هم بارها درباره این مسائل تذکر داده اما در هر صورت ظاهراً گوش شنوایی وجود ندارد.

272764

کد خبر 1482624

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لایحه بودجه مجلس یازدهم گزارش کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم لایحه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟

بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و از تلاش‌ها برای تصویب طرح مذکور تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن، گفت: بعد از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه داشتند قرار شد که آقای اسماعیلی رییس کمیسیون مذاکراتی با اعضای هیات عالی نظارت مجمع داشته باشند و همچنین آقای قالیباف به عنوان رییس مجلس هم رایزنی‌هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید با توجه به روند پیش‌رو این مصوبه به عمر این مجلس برسد یا زمان‌بر شود؟»، اظهار داشت: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم که اگر آقایان هیات عالی نظارت به اقناع نرسند و اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس بعید است، اما در صورت اقناع عزیزان و همکاری آنها این اقدام شدنی است.

وی گفت: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

با این اوصاف، ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است که علت آن با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قرارداد‌های مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

tags # حقوق کارمندان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳