Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا شناسایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افزود: توجه به گردشگری روستایی به عنوان نگاه و رویکردی موفق در دولت تدبیر و امید  و طی دولتهای یازدهم و دوازدهم به صورت شاخص مورد توجه قرار گرفت و نتایج خوبی به دنبال داشت.

وی ادامه داد: در جهت حمایت از گردشگری روستایی این شهرستان ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات طی همین مدت به متقاضیان پرداخت و ۱۶۰ پروانه بهره برداری کارگاههای صنایع دستی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: با حمایتهای دولت تدبیر و امید بسیاری از صنایع دستی شامل گلیم بافی، پارچه بافی و سفالگری در این شهرستان فعال شد.

شناسایی احیای نوروزگاهها و آیینهای سنتی در مناطق روستایی، حمایت از توسعه بومگردی و عنایت خاص به استفاده از ظرفیتهای بالقوه  این مناطق برای توسعه گردشگری منطقه‌ای و به فعلیت رساندن آنها را مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید و مسوولان ذیربط در این شهرستان عنوان کرد.

وی ادامه داد: ایجاد و توسعه کمی و کیفی اقامتگاههای بومگردی از دیگر فعالیتهای شاخص دولت در شهرستان گناباد محسوب می شود و در این راستا ۱۲ اقامتگاه بومگردی با صرف اعتبار و سرمایه گذاری ۳۶ میلیارد ریال طی حدود پنج سال گذشته در مناطق روستایی فعال شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: ۳۸ منزل تاریخی نیز در مناطق شهری و روستایی این شهرستان طی سنوات گذشته در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

شناسایی بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت مردم برای مرمت بناها و آثار تاریخی در مناطق شهری و روستایی گناباد را  از فعالیتهای مهم در بخش گردشگری برشمرد و افزود: بر این اساس مرمت ۱۰ بنای تاریخی در دست اجراست که از جمله آنها می توان به قلعه تاریخی روستای گیسور و آب انبار و بناهای تاریخی روستاهای بیلند و ریاب اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت گردشگری و فرهنگی مناطق روستایی طی همین مدت در ۲۰ روستای گناباد انجمن میراث فرهنگی تشکیل شده و هشت روستای دارای قدمت زیاد و بافت تاریخی ارزشمند در سطح شهرستان گناباد شناسایی شده تا ضمن توجه بیشتر به مرمت بناهای تاریخی، بستر جذب سرمایه‌گذار در بخش گردشگری آنها فراهم شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: ایجاد سه موزه شامل موزه آب با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال، موزه شهر کاخک با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی و موزه قنات در منزل تاریخی نبی پور گناباد فعالیتهای در دست اجرای اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد است.

از مجموع ۲۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده در گناباد ۱۶۲ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که در این میان قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی یونسکو از جایگاه خاصی برخوردار است و از مجموع آثار تاریخی و گردشگری گناباد ۶۰ اثر سابقه چند هزار ساله دارند.

۱۲ آیین سنتی گناباد هم در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها گردشگری دولت تدبیر و امید گناباد توسعه روستایی میراث فرهنگی اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری دولت تدبیر و امید گناباد گردشگری دولت تدبیر و امید گناباد توسعه روستایی میراث فرهنگی اقامتگاه بوم گردی اخبار کنکور اداره میراث فرهنگی دولت تدبیر و امید گردشگری گناباد صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر