Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: با تغییر رویکرد بخش خصوصی از واردات به تولید، رشد سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان تهران طی 10 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 215 درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا از پاکدشت، صابر پرنیان در حاشیه افتتاح دو طرح صنعتی درشهرک صنعتی عباس آباد، با اشاره به اینکه 20 درصد صنایع کشور در استان تهران قرار دارد اظهار داشت: حدود 6 هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان تهران قرار دارد که از این مجموع 3 هزار و 500 طرح صنعتی نیمه تمام و یک هزار و 500 مورد در مرحله راه‌اندازی و نصب ماشین آلات قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طی ماه‌های اخیر موفق شدیم تا 700 قطعه زمین که در سال‌های گذشته فرصت‌های سرمایه‌گذاری از آن‌ها سلب شده بود را تعیین تکلیف و برای استفاده در این حوزه آماده سازی کنیم.
مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران از افزایش 2 هزار واحد صنعتی جدید در استان تهران خبر داد و افزود: با تشکیل کمیته پایش متشکل از دستگاه‌های اجرایی استان ،500 طرح صنعتی نیمه تمام درحال عارضه یابی است و پیش بینی می شود طی یک سال و نیم آینده دو هزار واحد صنعتی فعال به مجموع واحدها اضافه شود.
پرنیان با اشاره به تعطیلی 16 درصد از واحدهای صنعتی استان تهران افزود: در کل کشور حدود 10 هزار واحد صنعتی تعطیل وجود دارد که از این تعداد، 950 واحد به دلایل مختلف در شهرک‌های صنعتی استان تهران مستقر می‌باشند .
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و سهمیه تعیین شده، مقرر شده تا200 واحد تعطیل استان تهران به چرخه تولید باز گردد که تاکنون و با کمک مصوبات ستاد تسهیل و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان تهران، 150 واحد به چرخه تولید بازگشته و 50 مورد دیگر تا پایان امسال فعال می‌شود.
وی به افزایش سه برابری میل سرمایه‌گذاری در استان تهران خبر داد و افزود:  با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، در سالهای اخیر شاهد مهاجرت از سمت واردکنندگی به سمت تولید هستیم که رشد آمار و ارقام نشان از علاقه مندی مردم به افزایش تولید و سرمایه گذاری در استان تهران دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: اگر مشکلات بزرگ توسعه واحدهای صنعتی و بروکراسی اداری از مسیر تولیدکنندگان و صنعتگران برداشته شود شاهد رونق و جهش تولید در کشور خواهیم بود.
پرنیان اظهار کرد: اگر بروکراسی اداری از مسیر تولیدکنندگان حذف شده و آن‌ها مجبور نباشند برای توسعه فعالیت و رسیدن به هدف خود، کفش آهنی پوشیده و در ادارات سرگردان شوند، با کمک سیاست‌های اصولی اقتصاد مقاومتی، فعالیت بخش تولید، صنعت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رونق چشمگیری پیدا می‌کند و  می‌توان به آینده تولید، صنعت و اشتغال پایدار کشور خوش بین بود.
وی با توجه به رشد 86 درصدی اشتغال نسبت به سال گذشته افزود: خوشبختانه در استان تهران و در شاخص تولید نسبت به سال گذشته شاهد 82 درصد افزایش تعداد واحدهای بهره‌برداری و 215 درصد افزایش سرمایه گذاری در 10 ماه ابتدای امسال هستیم  که این امر نشان از رشد شاخص‌ها و بالا رفتن علاقه مندی به تولید می‌باشد.
وی از تأمین سرمایه در گردش به عنوان یکی از مشکلات صنعتگران یاد کرد و افزود: افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌ها، تولیدکنندگان بخش خصوصی را با مشکل  تأمین سرمایه در گردش مواجه کرده و میزان اعتبارات تزریق شده ، پاسخگوی نیازهای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی نیست.
پرنیان مسائل زیست محیطی را به عنوان دیگر چالش صنعتگران استان تهران یاد کرد و افزود: موضوعات زیست محیطی استان تهران باعث شده تا واحدهای صنعتی فعال نتوانند در همان محل فعالیت خود، ماشین آلات و دستگاه‌های جدید نصب و راه‌اندازی کرده و  کیفیت و کمیت تولید خود را افزایش دهند چرا که محیط زیست مجوز توسعه را به صنعتگران نمی دهد.
وی در پایان تصریح کرد: این مانع، قفل بزرگی به پای صنعت است که باعث می‌شود که خلاف ذات فعالیت شهرک‌های صنعتی، نتوان شاهد توسعه واحدهای تولیدی بود.
انتهای پیام/ح.ابویسانی




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رشد درصدی سرمایه گذاری صنایع تهران سالجاری پرنیان شهرک های صنعتی استان تهران هزار واحد صنعتی سرمایه گذاری استان تهران واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیسه - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به ‌نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه با بیان اینکه صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است، اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم