Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:31:58 GMT

شفافیت عملکرد مدیران یک وظیفه دینی است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۱۷۸۴

شفافیت عملکرد مدیران یک وظیفه دینی است

ابوالحسن شیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شفافیت سازی مدیران اظهار کرد: بحث شفافیت هم از لحاظ دین، منافع عمومی و اقتدار ملی بسیار پراهمیت است چرا که در وهله اول نظام ما یک نظام اسلامی و دینی است و ثانیاً اقتدارش را از پایگاه اجتماعی و مردمی بودن خود می‌گیرد پس لازم است بحث شفافیت مدیرانش مسئله حل‌شده‌ای باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخن امام صادق (ع) عنوان کرد: علامت مسلمانی دو چیز است صداقت وامانت داری، پس نشانه نظام اسلامی هم قطعاً صداقت و امانت‌داری است یعنی مدیران و کارگزاران نظام اسلامی باید صادق، شفاف و همچنین امانت‌دار باشند از طرف دیگر شفافیت و صداقت مدیران و کارگزاران باعث اعتماد مردم به آنان می‌شود و طبعاً اقتدار و پایگاه اجتماعی و مردمی نظام بیش‌ازپیش حفظ می‌شود.

این فعال سیاسی اذعان کرد: انتخاب مدیر در خصوص مسئله شفاف‌سازی بسیار حائز اهمیت است و اگر ما در انتخاب مدیران دقیق و سخت‌گیرانه عمل کرده و بنا به دستور الهی امانت را به دست اهلش بسپاریم و مدیر را از بین نیروهای متعهد و انقلابی انتخاب کنیم قطعاً آن مدیر نیز نزدیکان و یاران خود را از میان بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها انتخاب خواهد کرد و در نتیجه بنا بر تعهدات اخلاقی، قانونی و معنوی خود نهایت صداقت در عمل را اجرایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: توجه به عملکردها و خروجی مدیریت‌ها، پاسخگو بودن مدیران، نظارت‌ها و بازرسی‌های دقیق، صحیح و به‌موقع، ضابطه‌مند شدن ترفیعات و عزل و نصب‌ها نیز در این مقوله انتخاب یک مدیر شایسته و صداقت و شفافیت مدیر دارای اهمیت بوده و بسیار تعیین‌کننده است.

این مسئول در پایان ابراز کرد: اما به‌طورکلی بسیاری از مسائل حساس به انتخاب مدیر بازمی‌گردد و این انتخاب توسط مردم نقشه بسیار مهمی را ایفا می‌کند اگر مدیر با نگاه جناحی و باندی انتخاب شود و یا به صلاحیت‌های اخلاقی و توانمندی‌های مدیر توجه جدی نشود هیچ تضمینی برای آلوده نشدن مدیران و به‌تبع آن آلوده نشدن نظام اداری کشور وجود نخواهد داشت.

کد خبر 5137807

منبع: مهر

کلیدواژه: شفافیت مالی طرح شفافیت آرای نمایندگان قزوین دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه بوشهر شهرستان کرج آمار کرونا شیراز شهرکرد افتتاح طرح عمرانی عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس که مشخص شود مدیران عامل این دو باشگاه نیز مشخص می‌شوند. وزارت ورزش در این خصوص نقشی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، سید محمد شروین اسبقیان روز چهارشنبه در مراسم واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: امروز نگرانی هواداران برطرف شد و ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی شدند. از دولت محترم، ریاست محترم جمهور، وزرای وزارت ورزش و جوانان، اقتصاد و دارایی و همچنین از سازمان خصوصی سازی قدرانی و از ریاست فدراسیون فوتبال، مدیران ۲ باشگاه نیز که برای محقق شدن این موضوع تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: تکلیف هیات مدیره و مدیریت را شرکت‌ها مشخص خواهند کرد، وزارت ورزش هم حمایت و نظارت را بر روند اداره این باشگاه‌ها خواهد داشت. نه تنها دو باشگاه بزرگ بلکه یکی از وظایف وزارت ورزش نظارت بر عملکرد تمام باشگاه‌هاست.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس که مشخص شود مدیران عامل این دو باشگاه نیز مشخص می‌شوند. وزارت ورزش در این خصوص نقشی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • هوش اجتماعی مدیران چیست؟!
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • تردید در مادرید: عربستان مشتری ستاره رئال