Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هیچ دارویی برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی حذف نشده است، اظهار داشت: در مراکز سازمان تأمین اجتماعی هیچ دارویی از فهرست داروهای مشمول بیمه بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان حذف نشده است.

وی افزود: در زمان مدیریت دکتر هاشمی در وزارت بهداشت یکسری از داروها مانند استامینوفن و… از تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر حذف شد یعنی از شمول بیمه پایه خارج شد و ربطی به سازمان تأمین اجتماعی نبود بلکه برای کل سازمان‌های بیمه‌گر بود و بر اساس یک مصوبه کشوری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی در مورد افزایش قیمت دارو نیز گفت: در درمان غیر مستقیم خریدار هستیم و قیمت داروها با افزایش تعرفه بالا می‌رود اما در بخش درمان مستقیم بر قیمت داروها نظارت می‌شود و در حال حاضر در داروهای تک نسخه‌ای و برند تا حدودی افزایش قیمت مشاهده شده است.

غفاری با اشاره به اینکه بار مالی افزایش قیمت دارو به بیمه شده تحمیل می‌شود گفت: چنانچه یارانه دارو برداشته شود قیمت دارو نیز زیاد می‌شود و نظر ما این است که بار مالی این امر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته وی، اگر یارانه دارو را بردارند به سازمان‌های بیمه‌گر بدهند و قیمت‌ها را آزاد کنند خوب است اما در غیر این صورت سازمان‌های بیمه‌گر توان پوشش داروها را نخواهند داشت. با گران شدن دارو هم بیمه‌گر و هم بیمه شده باید سهم بیشتری را پرداخت کنند و به هر دو فشار وارد می‌شود و چالش جدی برای سازمان تأمین اجتماعی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل این تصمیم باید با دقت و کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: دولت باید در این خصوص به سازمان‌های بیمه‌گر کمک کند.

کد خبر 5137697 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی دارو شورای شهر تهران دهه فجر شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شبکه شاد سازمان تامین اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ویروس کرونا شورای شهر کمیته امداد امام خمینی عوارض شهرداری هوای سالم شهرداری تذکر به شهردار تهران سازمان تأمین اجتماعی سازمان های بیمه گر قیمت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کیوان گلابی آذر دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان مهاباد در مراسم تجلیل از کارگران تلاشگر این شهرستان گفت: سه هزار و ۷۹۲ اشتغال پارسال در مهاباد ثبت‌ شد درحالیکه تعهد اشتغال، دو هزار و ۸۱۰ نفر بود و این  یعنی ۱۳۵ درصد تعهدات اشتغالزایی، محقق شده است.

مسئول کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شهرستان مهابادهم در این مراسم گفت:مهمترین درخواست کارگران بهبود معیشت کارگران و اجرای ماده 96 قانون تأمین اجتماعی است که هم در مجلس شورای اسلامی و هم در شورای نگهبان تصویب شده است.

رحیم عسگری ساوجبلاغی افزود: بر اساس این قانون به تأمین اجتماعی اجازه داده شده است که سالانه حداقل یک بار نسبت به ترمیم حقوق بازنشتگان با توجه به تورم اقدام شود.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این مراسم با اشاره به نقش خطیر کارگران در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور گفت: حمایت از کارگران و توجه به دغدغه های این قشر مولد موجب رونق و بهره وری در حوزه تولید خواهد شد.

عباسی افزود: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و معیشت کارگران را تقویت کرد می توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه های مختلف امیدوارتر بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهاباد هم گفت: در سال گذشته یکهزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای کارگری انجام شد تا موارد خطرزایی که احتمال دارد جان کارگران را  به مخاطره اندازد  بررسی شود.

پیروتی افزود: هر میزان سرمایه گذاری ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادرخواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

وی، با بیان اینکه تاکنون 400 نفر از کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری در شهرستان هستند، افزود: یکی از برنامه های اولویت دار در سالجاری، بحث رصد و نظارت بر صدور احکام طبق طرح طبقه بندی مشاغل است  ضمن اینکه ما از کارفرمایان تقاضا داریم که لیست بیمه کارفرماها را بر اساس اشل و کار واقعی که انجام می دهند،تنظیم کنند.

خالد عزیزیان، رئیس هیئت مدیریه کارگران ساختمان هم در این مراسم گفت: انجمن کارگران ساختمانی سه هزارو 500 نفر عضو فعال دارد که ما توانسته ایم در این انجمن کارگرانی را که نیازمند پروانه اشتغال بودند ثبت نام و این افراد را به سازمان فنی حرفه ای معرفی کنیم تا بتوانند پروانه اشتغال دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی