Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی گفت:در اسفند امسال کار آبگیری حوضچه‌های پرورش ماهیان گرمابی در دشت فسندوز میاندوآب پس از ۱۷ سال آغاز می‌شود تا هم استانی‌ها پس از سال‌ها به پرورش و صادرات آرتمیا که ارزآوری قابل توجهی دارد بپردازند. - اخبار استانها -

سجاد ده‌ده‌جانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  ارومیه، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال "جهش تولید" نامگذاری شده و در اجرای سیاست‌های رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد و راه‌اندازی فضای کسب و کار، بازرسی کل استان آذربایجان ‌غربی به موضوع مغفول و مهم تولید و پرورش آرتمیا ورود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این راستا در سال 74 حدود دو هزار هکتار اراضی دولتی با اعتبارات دولتی از محل عمرانی، برای احداث و راه‌اندازی پرورش ماهیان گرمابی در دشت فسندوز میاندوآب تخصیص شده بود.

سرپرست بازرسی کل آذربایجان ‌غربی با اشاره به اینکه این مجتمع در ابتدا برای پرورش ماهیان گرمابی در نظر گرفته شده بود گفت: اگر در آن مقطع زمانی آب مورد نیاز تأمین می‌شد علاوه بر تولید قابل توجه ماهی گرمابی از نظر اشتغال‌زایی نیز امکان اشتغال‌زایی مستقیم برای 600 نفر و اشتغال‌زایی غیرمستقیم برای یک هزار و 200 نفر را فراهم کرده بود.

وی ادامه داد: از سال 76 که مصادف با سال‌های پرآبی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بود، پرورش ماهیان گرمابی آغاز و بیشتر بهره‌برداران با آبگیری استخرهای خود نسبت به پرورش ماهیان گرمابی اقدام کردند.

موضوع پرورش ماهیان گرمابی از سال 1382 متوقف شد 

ده‌ده‌جانی با ابراز تاسف از اینکه با آغاز دوره خشکسالی در کشور و همچنین در این استان در سال‌های 81 و 82، موضوع پرورش ماهی به دلیل نداشتن آب کافی و مناسب و افزایش شوری آب استخرها به دلیل بالا بودن سطح ایستایی آب‌های زیرزمینی منتفی شد تصریح کرد: در نتیجه سرمایه‌گذاران و پرورش دهندگان با عدم تأمین آب مواجه و موضوع پرورش ماهیان گرمابی از سال 1382 متوقف شد. 

وی افزود: بنابراین شکایات متعددی از خردادماه سال گذشته از سوی تعدادی از پرورش دهندگان ماهیان گرمابی به بازرسی کل استان پیرامون عدم تأمین آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای واصل و بلافاصله مکاتبات متعددی از بازرسی کل خطاب به مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان ‌غربی و مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور پیگیری و اخذ دلایل توقف فعالیت انجام گرفت.

شناسایی 9 منطقه مساعد پرورش سیست آرتمیا در کشوریک خبر خوب| تخم آرتمیای دریاچه ارومیه افزایش یافت90 هکتار مزرعه پرورش "آرتمیا" در آذربایجان شرقی راه اندازی می‌شود

 سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌ غربی گفت: از سوی دیگر جلسات کارشناسی متعددی نیز در بازه زمانی مرداد تا آذر امسال در بازرسی کل استان با حضور مقامات، دستگاه‌ها، کارشناسان و صاحب‌نظران ذی‌ربط در راستای حمایت از تولید و جلوگیری از توقف فعالیت سرمایه‌گذاری و جلوگیری از راکد شدن واحد تولیدی مذکور تشکیل شد.

راه‌اندازی مجتمع  پرورش آرتمیا راه خروج از بحران متروکه شدن سرمایه ملی و استانی 

وی با اشاره به اینکه با توجه به این مسائل، تنها راه علاج برای خروج از بحران متروکه شدن سرمایه ملی و استانی و ایجاد ترغیب برای سرمایه‌گذاران، راه‌اندازی مجتمع پرورش آرتمیا معرفی شد تصریح کرد: متعاقبا مشکلات نه‌گانه راه‌اندازی مجتمع برای پرورش آرتمیا شناسایی و بازدیدی در آذرماه امسال از مجتمع مذکور به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار میاندوآب، مدیر شیلات و آبزیان، مدیر امور اراضی و معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان و متخصصان امر و کارشناسان این بازرسی‌ کل صورت گرفت.

ده‌ده‌جانی گفت: با توجه به مشکلات احصاء شده جلسه‌ای در دی‌ماه امسال در محل بازرسی کل استان و با حضور نمایندگان مطلع و تام‌الاختیار 10 دستگاه اجرایی تشکیل و شرح وظایف هر دستگاه برای راه‌اندازی مجتمع مذکور به تفکیک هر دستگاه احصاء و برای اجرا در قالب 15 مصوبه به آنها ابلاغ و برابر مصوبه مذکور هر 10 روز یک بار مدیریت شیلات استان و دستگاه‌های مرتبط با مصوبات، نسبت به ارائه گزارش و میزان پیشرفت در عملیات راه‌اندازی مجتمع نسبت به ارائه گزارش اقدام می‌کنند.

وی افزود: در این رابطه با توجه به مذاکرات و مصوبات ابلاغی، مستند بر مکاتبات شرکت آب منطقه‌ای استان، آب مورد نیاز مجتمع تأمین و تمامی متقاضیان برای تشکیل پرونده به امور آب شهرستان میاندوآب مراجعه و نسبت به اخذ مجوز اقدام کرده‌اند.

 پروانه‌ بهره‌برداری زیست محیطی مجتمع پرورش آرتمیا در شرف صدور 

 سرپرست بازرسی کل آذربایجان ‌غربی با اشاره به اینکه هم اکنون پروانه ‌بهره‌برداری برای کل مجتمع و مطالعات زیست محیطی مجتمع مذکور در شرف صدور است تصریح کرد: متعاقب آن قراردادهای واگذاری توسط مدیریت امور اراضی استان در حال ساماندهی و تبدیل به فعالیت پرورش آرتمیا است.

وی بیان کرد: بنابراین امید است که در اسفند امسال کار آبگیری حوضچه‌های پرورش ماهیان گرمابی در دشت فسندوز میاندوآب پس از 17 سال آغاز شده تا هم استانی‌ها پس از سال‌ها به پرورش و صادرات آرتمیا که ارزآوری قابل توجهی دارد بپردازند.

 گفت‌وگو از نصیبه نیک‌زاد قوشچی

 انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دشت فسندوز میاندوآب پرورش ماهیان گرمابی راه اندازی مجتمع بازرسی کل استان پرورش آرتمیا سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید شیردل کامه وجود رب فله در سه تریلی را به کارشناسان غذا و دارو، گزارش دادند.

 

دکتر شیما نصراله‌ الحسینی افزود: کارشناسان با حضور در محل ایستگاه بازرسی، غیر مجاز و غیر بهداشتی بودن محمولهِ ۵۰ تُنی رب را تایید کردند.

 

وی با بیان اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده ۴۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: سه دستگاه تریلی توقیف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب تربت حیدریه معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • (تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون
  • بازرسی بدنی یک داوطلب دختر کنکور خبرساز شد/ عکس
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • کشف ۱۳۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ثلاث باباجانی
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه