Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل شیلات لرستان گفت: استان ظرفیت بیش از ۳۰۰۰ تن پرورش ماهی در قفس را دارد.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور ما پرورش ماهی در قفس است، در استان چندین سد داریم که می‌توانیم آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس را رواج بدهیم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۵ و ۹۶ به‌صورت آزمایشی این اقدام آغاز کرده و این را به‌صورت پلکانی بالا می‌بریم و لرستان یکی از استان‌های پیشرو در بحث ماهی در قفس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات لرستان خاطرنشان کرد: برای پرورش ماهی در قفس یک‌دفعه نمی‌شود با کل ظرفیت کارکرد چون ریسک خیلی بالا است و باید به‌صورت پلکانی به سمت جلو برویم.

بیرانوند اضافه کرد: لرستان با توجه به سدهای که دارد می‌تواند بیش از ۱۰ هزار تن تولید ماهیان در قفس داشته باشد ولی باید مدیریت شده کار کرد در این راستا هر ۱۷ تن یک شغل ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: ما در لرستان در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ تن ظرفیت ماهی در قفس داریم اما تولیدات ما حول و هوش ۱۰۰۰ تن ماهی قفس است.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به مشکل قفس‌داران، افزود: با توجه به شرایط سدها و تغییراتی در وضعیت سدها ایجاد شده مجبور شدیم که قفس‌ها را به نقاط دیگر انتقال بدهیم.

بیرانوند ادامه داد: به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم و با تمام ظرفیت به سمت جلو حرکت می‌کنیم در حال حاضر هم ۵۰ نفر در این صنعت به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

وی اظهار کرد: در لرستان با توجه به حمایت استاندار، آب منطقه‌ای، محیط‌زیست و دامپزشکی خوب توانسته‌ایم عمل کنیم ولی باید به ظرفیت نهایی که بیش از ۱۰ هزار تن است برسیم با حمایت دستگاه‌های مربوطه به هدف خواهیم رساند.

مدیرکل شیلات لرستان تصریح کرد: اگر یک‌دفعه حرکت کنیم به مشکل برخورد خواهیم کرد مطالعاتی که انجام داده‌ایم چون مطالعات بسته و پرورش در محیط بسته است ریسک بالای دارد و باید پلکانی جلو برویم.

بیرانوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سد سیمره و رودبار که ظرفیت اصلی استان هست به دنبال سرمایه‌گذار هستیم اگر بیایید با تمام توان این ظرفیت در آن سدها دنبال شود و به هدف نهایی برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سد سیمره اقتصاد مقاومتی رودبار طرح پرورش ماهی در قفس بیرانوند لرستان دامپزشكي مدیرکل شیلات لرستان پرورش ماهی در قفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن

به گزارش قدس خراسان، سعید خسروجردی روز جمعه در حاشیه مکان‌یابی یک مجتمع شترداری، پرورش شتر را از ظرفیت‌های مغفول این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.
وی افزود: با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود.
خسروجردی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.
وی گفت: ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداری در داورزن، امری ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان