Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

عصر ایران؛ فاطمه خسروی ــ مهرداد میناوند را آمبولی ریه از پا درآورد. ریه‌ای که نفس او را ۹۰ دقیقه در زمین فوتبال نگه‌ می‌داشت تا ۶۸ بار برای تیم ملی بازی کند. کرونا نفس میناوند را در ۴۵ سالگی بندآورد. اما این هافبک چپ‌پای تیم فوتبال ایران تنها کسی نیست که پیش از رسیدن به نیم قرن زندگی جانش را از دست داده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی رودخانه در سال ۱۳۹۷ به مجید غلام‌نژاد، مهلت نفس کشیدن نداد تنها ۳۵ سال داشت. او که بازیکن تیم استقلال تهران بود، در روستای هماگ، حوالی بندرعباس به داخل رودخانه‌ای رفت و دیگر زنده بازنگشت.

مرگ ورزشکاران در جوانی همواره خبرساز و سوگوارانه بوده‌است. مشهورترین آن‌ها جهان پهلوان تختی‌است که هنگام مرگ در سال ۱۳۴۶، 37 سال داشت. هنوز بحث‌های زیادی درباره چگونگی مرگش وجود دارد و هنگامی که جسد او را در هتل محل اقامت‌اش پیدا کردند، هفت نفر از طرفداران او خود را کشتند، چون تحمل جهان بدون جهان پهلوان برایشان دشوار بود.

گویا مرگ پهلوانان در جوانی، قرار است معماگونه باشد. روح‌الله داداشی قهرمان پرورش اندام ایران هم تنها ۳۰ سال داشت که در سال ۱۳۹۰ و در یک نزاع خونین جان خود را از دست داد. چاقوی یکی از مهاجمین گلوی او را برید هرچند مهاجم توسط پلیس دستگیر شد، اما هنوز حرف‌های زیادی درباره علل درگیری وجود دارد

از مرگ‌های مشکوک و کرونا که بگذریم، جاده‌ها هم نقش پررنگی در متوقف کردن جوانی ورزشکاران داشته‌اند. سیروس قایقران یکی از آن‌ها بود. او که از ۱۶ سالگی وارد فوتبال حرفه‌ای شده بود در 43 بازی رسمی درخشید و ۲۱ بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال ایران را به بازو بست و با ۱۴ گل، نام‌اش جاودانه شد. او که اهل انزلی بود نوروز ۱۳۷۷ در جاده تهران رشت، حوالی امامزاده هاشم، با کامیون الوار تصادف کرد و در دم جان سپرد. در این حادثه پسرش راستین هم جان خود را از دست داد. قایقران در زمان مرگ ۳۷ سال داشت.

مقصر مرگ جوانترین ورزشکار هم جاده‌ها هستند. آیین نیکخواه بهرام، بسکتبالیست تیم ملی ایران هم هنگامی که در سال ۱۳۸۶ در کمربندی نمک‌آبرود به نوشهر رانندگی می‌کرد، به گارد ریل برخورد کرد و خودش و نامزدش در دم جان سپردند. او هنگام مرگ فقط ۲۶ سال داشت.

ایست قلبی مهمترین عامل مرگ ورزشکاران جوان در دهه ۹۰ شمسی است. پیش از آن‌که کرونا میناوند را در آخرین ماه‌های دهه ۹۰ از پا در بیاورد، سه ورزشکار ایرانی را ایست قلبی از پا درآورد. هادی نوروزی در حالی که ۳۰ سال داشت و هنوز در پرسپولیس بازی می‌کرد در مهرماه سال ۱۳۹۴ هنگامی در خواب بود دچار ایست قلبی شد. مهرداد اولادی هم وقتی ۲۹ سال داشت و هنوز خیلی زود بود تا با فوتبال خداحافظی کند، در سال ۱۳۹۵ و بر اثر ایست قلبی جانش را از دست داد. آخرین مرگ ایست قلبی در دهه ۹۰ هم به نام سامند رحمان ثبت شده‌است. او که وزنه‌بردار سنگین وزن و قهرمان پاراالمپیک بود و رکورد گینس وزنه ۳۱۰ کیلو را هم به نام خود ثبت کرده بود در اسفند ۱۳۹۸ و وقتی تنها ۳۱ سال داشت، بر اثر ایست قلبی درگذشت.

بیشتر بخوانید: میناوند خطاب به علی انصاریان: از ازدواج جدیدم ۲ تا بچه میخواهم (فیلم) خاطره جالب زنده‌یاد مهرداد میناوند از علی انصاریان (فیلم) انصاریان و مرحوم میناوند کجا به کرونا مبتلا شدند؟ (فیلم) تشییع پیکر مهرداد میناوند در بهشت زهرا (عکس) محل دفن مهرداد میناوند (عکس) تشییع مهرداد میناوند با پرچم پرسپولیس (عکس) درگذشت میناوند و حضور هواداران مقابل بیمارستان (+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/003E0t

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مهرداد میناوند ایست قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم.

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد. برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی - رئیس جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • تصویری تاریخی از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه «نود»
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!
  • صدرشیمی، مهریزی شد