Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@15:56:14 GMT

نور حضرت فاطمه(س) نجات دهنده و سعادت بخش است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۲۷۳۷

نور حضرت فاطمه(س) نجات دهنده و سعادت بخش است

آیت الله عالمی گفت: وقتی نور فاطمه زهرا(س) برخانه ها تابیده و آن ها را روشن کرده و اهل خانه این نور را مشاهده کرده اند، نورمعنوی این حضرت و محبت او اگر برهر دلی تابیده و وارد آن دل شود موجب نجات و سعادت او خواهد بود.

آیت الله حسن عالمی درگفتگو باخبرنگار قدس آنلاین باتبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: علامه مجلسی در جلد ۴۳ کتاب بحارالانوار داستانی را از هنگام تولد حضرت فاطمه(س) نقل کرده و آورده است که هنگامی که آن حضرت در مکه متولد شدند، نور زیادی در این شهر تابیده و به تمام خانه های اهل مکه وارد گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نور آنقدر زیاد بود که همه آن را با چشم خود مشاهده کرده و متوجه آن شدند.

وی ادامه داد: تولد حضرت زهرا(س) هفت سال قبل از هجرت رسول خدا از مکه به مدینه و در واقع درسال ششم پس از بعثت آن حضرت اتفاق افتاده است. همانطور که می‌دانید در آن زمان اکثر اهالی مکه مشرک بودند. اما در عین حال این نور را مشاهده کرده و باچشم خود دیده اند.

وی اظهار کرد: می توان اینگونه بیان کرد که علاوه بر این نور ظاهری یک نور معنوی نیز با تولد صدیقه کبری(س) وجود داشته است. این نور معنوی درحقیقت بوجود آوردن زمینه های ایمان و توحید در دل مردم مکه است. هرکه از این نور بیشتر بهره مند شد به توحید نزدیک تر گردید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وقتی نور فاطمه زهرا(س) برخانه ها تابیده و آن ها را روشن کرده و اهل خانه این نور را مشاهده کرده اند، نور معنوی این حضرت و محبت او اگر بر هر دلی تابیده و وارد آن دل شود موجب نجات و سعادت او خواهد بود.

وی باذکر این موضوع که مطلب دیگر راجع به حضرت زهرا(س) این است که ایشان بهترین الگو برای تمام بشریت است، افزود: از امام معصوم(ع) روایت داریم که حضرت فاطمه(س) حجت خدا بر ماست. این جمله معنی بسیارعمیق و مهمی دارد. وقتی ایشان حجت خدا بر معصوم باشند پس به راحتی می توان نتیجه گرفت که الگوی تمام بشریت هستند.

آیت الله عالمی خاطرنشان ساخت: حضرت صدیقه کبری(س) در زندگی شخصی خود یک مجموعه رفتارهایی داشتند که بهترین سرمشق برای دیگر انسان هاست. عبادات، اخلاق، بخشش، رسیدگی کردن به محرومین که باعث شد آیه مبارکه هل اتی برای آن نازل شود و عفت و حیا برخی از این رفتارهاست که تمامی انسان ها بخصوص زنان شیعه باید به خوبی از آن درس بگیرند.

وی یادآور شد: روزی حضرت امیرالمومنین علی(ع) مهمانی را به منزل خود دعوت کردند که نابینا بود. قبل از ورود مهمان، آن حضرت موضوع را به حضرت زهرا(س) اطلاع داد. سیده زنان عالم، برخود حجابی کشیدند. حضرت علی(ع) علت این موضوع را پرسیدند و حضرت فاطمه(س) فرمودند که درست است که این شخص نابیناست اما من که بینا هستم.

وی تاکید کرد: رعایت این میزان عفت وحیا توسط حضرت فاطمه(س) به ما می آموزاند که باید سایر زنان جامعه اسلامی که شیعه و پیرو این شخصیت بزرگ هستند از او درس و الگو بگیرند و در تربیت فرزند و خانه داری و محبت به شوهر رفتار این بزرگوار را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری حضرت فاطمه س میلاد حضرت زهرا س حضرت فاطمه س مشاهده کرده زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تدوین مستند «یک جهان آواز» ساخته مجتبی سعادت و تهیه‌کنندگی راما نامی که به زندگی و فعالیت استاد علی جهاندار خواننده، مدرس آواز و ردیف‌دان می‌پردازد، بعد از سه ماه به پایان رسید. فیلمبرداری این مستند در شهرهای رودبار، شمام، تهران و کرج انجام شده است.

علی جهاندار از شاگردان استاد محمدرضا شجریان بود و از آلبوم‌های او می‌توان به «صبح مشتاقان»، «نقش پندار» و «دختر گلفروش» اشاره کرد.

در این مستند ایرج خواجه امیری، حمیدرضا نوربخش، معصومه مهرعلی، مظفر شفیعی، عباس سجادی و محمد اصفهانی که همگی از خوانندگان و مدرسان آواز ایرانی هستند، حضور دارند.

همچنین در مستند «یک جهان آواز» برای اولین بار فیلم‌های آرشیوی استادان موسیقی ایرانی از جمله محمدرضا شجریان، حسن کسایی، علی‌اکبر گلپایگانی، محمدرضا لطفی پیرامون استاد علی جهاندار پخش می‌شود.

این مستند به‌زودی در بستر پلتفرم‌های داخلی قرار خواهد گرفت.

عوامل «یک جهان آواز» عبارتند از کارگردان: مجتبی سعادت، تهیه‌کننده: راما نامی، مشاور: رامین قدردان و نهرو خلیلی، دستیار و برنامه‌ریز: حسین خلج، طراح پوستر و گرافیست: سمیه علیزاده، تصویر و تدوین: مجتبی سعادت، صدا: محمد قنبری، تیتراژ: معید سعادت، مجری طرح: گلناز سادات میرترابی، مدیر تولید: فرید پرویز، آرشیو: رامین قدردان، روابط عمومی: فروغ گشتیل و با تشکر از موسی کاظمی و دنیز جمالی.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900202

دیگر خبرها

  • شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم