Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:57:48 GMT

جهاد کشاورزی متولی تنظیم بازار تا عمده فروشی است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۲۷۴۸

جهاد کشاورزی متولی تنظیم بازار تا عمده فروشی است

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی در جلسه بررسی مسائل تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ و تأمین نهاده‌ها با بیان اینکه دولت به این جمع بندی رسیده است که قانون تمرکز وظایف جهاد کشاورزی مجدداً احیا گردد و دقیقاً از اول فروردین سال ۱۴۰۰ اجرای آن به وزارت جهادکشاورزی ابلاغ خواهد شد، اظهار داشت: احیای مجدد این قانون سبب روشن‌تر شدن فرایند تصمیم گیری و پاسخ دهی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاوه بر ستاد تنظیم بازار، ستاد دیگری تحت عنوان نظارت بر ستاد تنظیم بازار به ریاست دادستان کل کشور و در استان‌ها به ریاست دادستان مرکز استان در سطح کشور تشکیل یافته است که بر فرایند تنظیم بازار نظارت خواهد داشت افزود: ورود این نهادهای نظارتی فرایند تنظیم بازار را با دقت بسیار بالاتری پیش خواهد برد به این صورت که مقدار معین نهاده پرداختی، میزان معینی از تولید را پیش بینی و طلب خواهد کرد و توزیع دیگری خارج از این فرمول مشخص مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی متولی تنظیم تا عمده فروشی است و در ذیل وزارت جهادکشاورزی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، سازمان دامپزشکی، شرکت پشتیبانی دام در حوزه دام، مدیریت توسعه بازرگانی و معاونت بهبود تولیدات دامی با همکاری هم موظف به پیشبرد این فرایند خواهند بود از این رو وقوع هر نقصی در هر بخشی از این فرایند کاملاً مشخص بوده و بخش مربوطه پاسخگو خواهد بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در همین راستا تعریف وظایف هر یک از این بخش‌ها را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه مدعی هستیم صددرصد نهاده‌های مورد نیاز این واحدها برای مدت ۴۰ روز تأمین شده است گفت: در مقابل این میزان مشخص نهاده باید میزان مشخصی از محصول نهایی تحویل داده شود تا تعادل برقرار شود.

فتحی به تشریح نحوه نظارت بر مرغ گوشتی به عنوان موردی که قبلاً تجربه شده، پرداخت و اظهار داشت: تحت نظارت معاونت بهبود تولیدات دامی و سازمان دامپزشکی جوجه ریزی صورت می‌گیرد و مرغداران در سامانه سماصط ثبت نام می‌کنند و اتحادیه مربوطه به کنترل آن می‌پردازد و در سامانه دقیقاً همین رقم ثبت می‌شود سپس طبق شیوه نامه هنگام انتقال جوجه از بخش مرغ مادر و تخلیه آن، کارشناس فنی دامپزشکی مکلف به تأیید تخلیه است بر این مضمون که همان میزان ثبت شده در سامانه تحویل گرفته شده است.

وی ادامه داد: این رقم در سامانه بازارگاه بارگذاری می‌شود تا بر مبنای فرمول‌های پیش بینی شده نهاده‌های مورد نیاز آن تأمین گردد. پس از گذشت ۴۰ روز دامپزشکی مجوز حمل بهداشتی این مرغ به کشتارگاه را صادر می‌کند و مسئول فنی دامپزشکی که در کشتارگاه حضور دارد تأیید تخلیه صادر می‌کند به این ترتیب کل فرایند تحت کنترل خواهد بود و عدول از این شرایط در هر مرحله‌ای منجر به قطع پرداخت نهاده خواهد شد.

فتحی افزود: مابقی فرایند تنظیم بازار متوجه وزارت صمت خواهد بود تا مانع افزایش قیمت از ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان گردد با کنترل دقیق این فرایند آذربایجان شرقی در سطح کشور تنها استانی بود که توانست قیمت مرغ را تک نرخی نگه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه از اول هفته این فرایند در مورد مرغ گوشتی عیناً اجرا خواهد شد و افزود: میزان جوجه ریزی تأمین کننده مصرف استان بوده و مازاد تولید برای انتقال به دیگر استان‌ها وجود ندارد و در صورت خروج محصول از استان با آن مقابله خواهد شد.

فتحی اظهار نمود: در مورد تخم مرغ مازاد تولید در استان وجود دارد و از میزان تولید ۲۱۰ تن، حدود ۱۳۰ تن میزان مصرف استان است.

کد خبر 5137904

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تنظیم بازار دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه بوشهر شهرستان کرج آمار کرونا شیراز شهرکرد افتتاح طرح عمرانی عکس استانها تنظیم بازار خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع

ایتنا - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.
هر چند توسعه زیرساخت‌های حوزه تلفن سیار نیازمند نصب دکل‌های تلفن همراه در نقاط مختلف شهرهاست، اما هنوز هم بسیاری از مردم بر این باورند که این دکل‌ها دارای تشعشعات مضری برای بدن هستند و آنها را عامل بروز برخی بیماری‌ها مانند سرطان می‌دانند.  

به گزارش ایتنا از ایسنا، تشعشعات موبایل و مخاطرات آن سال‌هاست علی رغم توضیحات مسئولان از جمله دغدغه‌های مردم بوده اما بنابر گفته کارشناسان هنوز آسیب های ناشی از امواج یا تشعشعات فناوری هایی مانند تلفن همراه هنوز در دنیا به یک اجماع واحد نرسیده‌اند و شاید نیاز است سال‌ها بگذرد تا مشخص شود آنتن‌های نزدیک به منزل اشخاص تأثیری داشته است یا خیر؟ ولی به صورت کلی توصیه می‌شود قشر آسیب‌پذیر جامعه مانند کودکان، افراد مسن یا زنان باردار از این نوع تشعشعات دور باشند؛ به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی کشور (رگولاتوری) بر اساس وظایف خود، در همکاری با سایر سازمان‌های متولی در این حوزه مانند سازمان انرژی اتمی ایران، به طور مستمر تشعشعات آنتن دکل‌ها را به سه روش اندازه‌گیری می‌کند.

در این راستا محمد شمسایی- مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی بر لزوم اطمینان از استاندارد تشعشعی تلفن همراه تأکید کرده است.

شمسایی در این زمینه تشریح کرد: معمولا برای خرید یک گوشی تلفن همراهِ جدید به بِرند، مدل، سیستم عامل، قیمت، امکانات، زیبایی، و غیره از آن توجه می کنیم؛ اما توصیه بهداشت الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.  

موضوعی که امیر محمدزاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - هم به آن اشاره و گفته است: برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان