Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:35:39 GMT

تجهیز ۱۰۰هکتار از مزارع بهشهر به سیستم آبیاری نوین

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۳۵۶۶

تجهیز ۱۰۰هکتار از مزارع بهشهر به سیستم آبیاری نوین

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از آغاز عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار (قرقره ای) در ۱۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

غلامرضا قنبری اظهار کرد: برای توسعه سیستم آبیاری نوین، عملیات اجرای آبیاری تحت فشار (قرقره ای) در ۱۰۰ هکتار مزارع شهرستان بهشهر آغاز شد.

وی افزود: این طرح با اعتبار حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اجرا می شود که ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد تومان آن با استفاده از تسهیلات بلاعوض است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر بیان کرد: همچنین ۷ متقاضی برای استفاده از تسهیلات آبیاری تحت فشار و اجرا در ۳۳ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به شرکت مشاور مربوطه معرفی شدند.

وی بیان کرد: افزایش راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب از اهداف توسعه سیستم‌ های آبیاری تحت فشار در مزارع و باغات است.

قنبری گفت: صرفه جویی در مصرف آب نسبت به روش سنتی و غرقابی، جلوگیری از رویش علف‌های هرز مزارع و باغات، کاهش چشمگیر هزینه‌های کارگری برای آبیاری، تغذیه بهتر و راحت تر مزرعه با کودهای شیمیایی قابل حل در آب با استفاده از تانک کود، مدیریت بهتر آبیاری مزرعه توسط کشاورز، افزایش محصول و درآمد کشاورز به دلیل تامین نیاز واقعی آب و مواد معدنی و آلی گیاه از مزیت‌های اجرای آبیاری تحت فشار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آبیاری نوین آبیاری تحت فشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله بصورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به این مطلب که از امروز کوچکترین زباله ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولان شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

کد خبر 6093175

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی