Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، همایش شعر منطقه‌ای مرد میدان از سری برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی شعر فجر روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شدکه شعر مقاومت با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای مقاومت، شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت از محورهای برگزاری این همایش است. 

این همایش ویژه شاعران استان های کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان و به ۲ زبان فارسی و کُردی برگزار شد و امید استادنوروزی، علی‌اصغر عظیمی‌مهر و علی‌احسان فریدونی داوری آثار راه یافته به نخستین همایش مرد میدان در کردستان را بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم بهمن میرزایی، حجت الاسلام سادات محمدرحیمی رضوان و احسان فریدونی از کردستان، میلاد پشابادی از کرمانشاه، محسن کلهر از همدان و خدیجه نصیری از ایلام به قرائت قطعه ای از اشعار خود پرداختند. 

شاعران غرب کشور در شعر حماسی و آیینی زبانزد هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  در این همایش به وضعیت شعر و تاثیر آن در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: شعر یکی از زیباتربن تجلی کلام و واژه‌ها است که زمان، مکان و سال را نمی‌شناسد. 

عبیدالله رستمی با بیان اینکه شاعر از تاثیرگذارترین اقشاری هستند که با کلام خود می‌توانند معجزه کنند، افزود: تاثیر شعر بر مراودات  اجتماعی  بر کسی پوشیده نیست و امروزه در زبان و کلام مردم ما بخوبی رسوخ کرده است. 

وی یادآور شد : در ادبیات آیینی و حماسی ما شعر جایگاه والایی دارد و این مرهون کلام و قلم شاعرانی است که در همه حوزه‌ها حضور چشمگیر دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه شعر می‌تواند آموزش دهنده و متحول کننده باشد، گفت: منطقه غرب کشور همواره در حوزه شعرهای حماسی و آیینی زبانزد است. 

پخش آنلاین همایش مرد میدان از طریق شبکه کوردمی

 دبیر اجرایی همایش منطقه ای شعر مرد میدان هم در این مراسم اظهار داشت: ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی فراخوان همایش به ۶ استان کشور ارسال شد. 

عیسی فلاحی با اشاره به اینکه ۲۰ دی ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از پوستر همایش رونمایی شد، افزود: تا پایان مهلت تعیین شده ۲۹۸ اثر از ۱۰۹ شاعر از استان های غرب کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد. 

وی با بیان اینکه در ۱۲ بهمن همزمان با آغاز دهه فجر داوری آثار در ۲ بخش کردی و فارسی آغاز شد، گفت: به دلیل شیوع کرونا امکان حضور بسیاری از شاعران و علاقمندان به شعر در این همایش فراهم نشد لذا برای شرکت این افراد در اختتامیه این برنامه به طور زنده از طریق شبکه اینترنتی کوردمی پخش شد. 

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان سنندج شعر قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان سنندج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان سنندج شعر قاسم سلیمانی اخبار کنکور مرد میدان غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا

امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های خود به علت بی‌اعتمادی به دولت آمریکا پرداخته بودند. ایشان منفعت‌طلبی آمریکایی‌ها را دلیل بی‌اعتمادی به آنها عنوان کرده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی نسل آینده کشور
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • ترتیل صفحه 244 کلام الله مجید+ صوت
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد