Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:30:52 GMT

۴۵۳ میلیارد ریال زکات در کردستان جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۴۶۷۲

۴۵۳ میلیارد ریال زکات در کردستان جمع‌آوری شد

به گزارش ایرنا، محمد رسول شیخی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای زکات کردستان که با حضور مدیرکل ‌اموراجرایی زکات کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در این استان یک هزار و ۶۵۷ روستا وجود دارد که اهالی یک هزار و ۲۷۸ روستا از این تعداد پرداخت‌کننده زکات هستند.

وی با اشاره به جمع‌آوری ۴۵۰ میلیارد ریال زکات در سال جاری در استان اظهار داشت: از این میزان ۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زکات غلات، ۲۰۵ میلیارد ریال زکات واجب و مال‌التجاره، ۱۲ میلیارد ریال زکات مستحبی، ۱۸۰ میلیارد ریال زکات فطریه و ۱۲میلیارد ریال کفاره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای زکات کردستان با اشاره به هزینه زکات جمع‌آوری شده در موارد مورد نیاز استان، اضافه کرد: بیش از ۸۶ درصد از این میزان زکات در زمینه کمک به فقرا از جمله کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه درمانی و تحصیلی، کمک به آزادسازی زندانیان و احداث، تعمیر و خرید مسکن هزینه شده است.

وی افزود:  مابقی زکات جمع‌آوری شده در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله احداث و تعمیر مسجد، احداث و تعمیر خانه‌های عالم، غسالخانه، حسینیه، فاطمیه و سایر پروژه‌ها هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان به میزان تشویقی زکات در استان در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: امسال زکات تشویقی استان ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود و در مجموع امسال پرداختی و تشویقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۴ درصد رشد داشته است.

در این جلسه تعدادی از عاملین و خیران حوزه زکات در استان تجلیل شدند.

درحال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در سطح استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند، که ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

برچسب‌ها فطریه کردستان ایرنا کمیته امداد امام خمینی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فطریه کردستان ایرنا فطریه کردستان ایرنا کمیته امداد امام خمینی سنندج اخبار کنکور میلیارد ریال زکات جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی شازند با بیان اینکه بزرگترین طرح عمرانی کشور جهاد آبرسانی است گفت: این طرح در استان مرکزی با جدیت در حال انجام است.

وی افزود: چهار طرح حوزه آبرسانی در استان مرکزی وجود دارد که طرح جهاد آبرسانی در ۲ مرحله شامل فاز اول ۶۷ روستا با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی و در فاز دوم ۱۳۱ روستا را شامل می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه و زرندیه با مدیریت آب منطقه‌ای استان و مدیریت منابع آب کشور در حال انجام است و همچنین انتقال آب به تفرش به صورت آزمایشی در حال استفاده است.

مخلص الائمه ادامه داد: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت طرح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی و ۶ هزار میلیارد ریال در طرح آبرسانی به شهرستان تفرش هزینه شده که‌این اقدامات نشان از توجه دولت سیزدهم به رفاهیات مردم دارد

کد خبر 6094462

دیگر خبرها

  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج