Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@10:02:50 GMT

عدم رای به شفافیت آراء نمایندگان یک اشتباه بود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۴۹۰۵

عدم رای به شفافیت آراء نمایندگان یک اشتباه بود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی از موافقان طرح شفافیت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: شفافیت نظام تقنین کلاهی بود که عده‌ای برای فرار از رای آوری شفافیت آراء نمایندگان سر مجلس گذاشتند.

وی با بیان اینکه امروز با ۱۵۳ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع  طرح متاسفانه رای نیاورد، تصریح کرد: مردم به عنوان کسانی که به نمایندگان خود رای داده‌اند باید از عملکرد مجلس اطلاع دقیق داشته باشند و با طرح شفافیت است که می‌توان به این علم دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسوولان نباید چیز پنهان از مردم داشته باشند، مردم به عنوان ولی نعمت ما هستند.

سلیمی گفت: بدون شک طرح شفافیت آرا می‌تواند تا حدودی موجب اعتمادسازی در جامعه شده و مردم را نسبت به مسوولان امیدوارتر کند.

وی با بیان اینکه نظام تقنین شامل نهادهای دیگر چون شورای نگهبان و مجمع تشخیص نیز می‌شود و بر اساس قانون اساسی مجلس نمی‌تواند در مورد آنها تصمیم بگیرد، ادامه داد: عدم رای به طرح شفافیت یک اشتباه بود و من از این که این طرح رای نیاورد متاسف هستم.

عضو هیات رئیسه مجلس این طرح را یکی از مطالبات عمومی دانست و افزود:  طرح  شفافیت آراء نمایندگان  یکی از گام‌های اولیه در بخش شفاف‌سازی فرایندهای تصمیم‌گیری در مجلس شورای اسلامی بود و ای کاش نمایندگان به این طرح رای می‌دادند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان رای طرح شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول پنج لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به منابع را تصویب کردند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم لایحه بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول