Web Analytics Made Easy - Statcounter

او با اشاره به ظرفیت تست تشخیصی گفت: در حال حاضر 40 تا 50 هزار ظرفیت تست داریم که می توانیم به 70 هزار تست برسیم.

به گزارش برنا؛ بیگلری در پاسخ به این سوال مبنی بر واکسن ایرانی بیان کرد: واکسن برکت یکی از این واکسن ها است. توجه می کنیم که واکسن ایمن و بی خطر باشد و کارایی را در فازهای بعدی به دقت بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن برکت تا اینجا تزریق کردند و هیچ عارضه خاص و نگران کننده ای نداشته است.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن رازی در مراحل اولیه است و واکسن پاستور فاز حیوانی و فاز 1 و 2 با نظارت و حضور کارشناسان ایرانی انجام شده است. آماده است که وارد فاز 3 شود و اولین واکسنی است که ایران به فاز 3 می رساند.

او با اشاره به همکاری هایی که با کشورهای دیگر وجود دارد، اظهار کرد: هوشمندی روس ها به کار برده بودند این بود که از دو وکتور استفاده کردند. اگر یک تزریق را با یک ویروس داشته باشیم برای دوز دوم بهتر است از همان استفاده نشود و این طراحی اسپوتنینگ را دیدم متوجه شدم اقدام خوبی انجام دادند.

رئیس انستیتوپاستور در پاسخ به پرسشی درباره همکاری ایران و روسیه برای ساخت واکسن گفت: با توجه به اینکه آدونو ویروس به دلیل نوع تکنولوژی می‌تواند کارا باشد شرکت‌های مختلفی از این روش استفاده کردند، تخصص من آدنو ویروس است و دو دهه قبل کار با آدونو ویروس را آغاز کردم، در کشور انگلیس و آمریکا در تحصیل اولین گروه‌هایی بودیم که روی سیستم آدونو ویروس کار کردیم و این روش سخت و دشوار است اما یکی از پلتفرم‌های موفق خواهد بود. روس‌ها از وکتور استفاده کردند که اقدام هوشمندانه‌ای بود.

بیگلری اظهار کرد: اولین باری که دانش اسپوتنیک را دیدم برای من روش شد کسی که این واکسن را طراحی کرده اقدام جالبی کرده و افرادی که این واکسن را تولید کردند افراد ماهری بودند و با تکنولوژی آشنایی داشتند. در مجله لنست نیز شاهد موفقیت 92 درصدی این واکسن بودیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر تکنولوژی تولید انبوه واکسن کرونا داخلی گفت: ایران در غیر کشورهای اسلامی همراه با اندونزی اسم خود را به عنوان تولید واکسن تثبیت کرده و کشوری هستیم که هجمه های زیادی همراه بوده ایم. بیماری آبله را با واکسن پاستور و فلج اطفال را با واکسن رازی کنترل کردیم.

رئیس انستیتوپاستور تاکید کرد: سال ها است کودکانمان با واکسن ایرانی واکسینه می شوند. سابقه تجهیزات و دانش فنی داریم. در تشخیص تجهیزات نجاتمان نداد چرا که هیچ چیز به کشور وارد نشد و دانش فنی نجاتمان داد. مطمئن باشید در کشور دانش فنی تولید انبوه واکسن وجود دارد. کار را شروع می کنیم و از 17 شرکت 4 شرکت به تولید انبوه برسند و دانش بقیه شرکت ها به فنا نرفته است.

بیگلری افزود: مسلما تعداد محدودی از شرکت ها به خط پایان می رسند. دو استرتژی خوبی در پیش گرفتیم. شرکت های مختلفی در همه پلتفرم ها راه انداختیم و تاریخ قضاوت می کند. فردا جهش اتفاق افتاد نمی دانیم کدام شرکت موفق تر خواهد بود و تلاش شرکت ها برای آینده کاربرد خواهد داشت.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسن کرونا تست تشخیصی تولید انبوه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: همچنین بهترین زمان تزریق این واکسن برای زنان در سن ۹ تا ۲۶ سالگی و برای مردان ۹ تا ۲۱ سالگی بیان شده است.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: متقاضیان این واکسن می‌توانند با در دست داشتن نسخۀ متخصصین بیماری‌های عفونی یا زنان به واحد امور دارویی مدیریت غذا و دارو مراجعه نمایند و پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن مراجعه نمایند.

او گفت: ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، از طریق تماس بین پوست افراد انتقال می‌یابد و معمولا آلودگی در مردان و زنان، علائمی از قبیل سوزش، درد و یا خارش ایجاد نمی‌کند و به همین دلیلی اکثر افراد نسبت به آلودگی خود بی‌اطلاع هستند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گونه‌های پرخطر عامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم، مقعد و سرطان‌های سر و گردن (خصوصا دهان و حلق) هستند که نیاز به پیشگیری و انجام آزمایش‌های غربال‌گری را ضروری می‌سازد.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه