Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگی که در سال جاری داشتیم این بود که درآمدهای نفتی ما بشدت دچار کاهش شده است. طبیعتا باید دنبال منابع جایگزینی می‌رفتیم زیرا به هرحال شرایط کشور به گونه ای است که نمی‌توان هزینه‌ها را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه های جاری ما شامل حقوق و دستمزد و آب و برق دستگاههای اجرایی و یکسری طرح های عمرانی است که اتمام آن ضروری است.

دژپسند گفت: یکی از درآمدهای جایگزین که سالمترین درآمد است، درآمدهای مالیاتی است. خوشبحتانه سعی کردیم هم رعایت حال مودیان را بکنیم زیرا در کنار جنگ اقتصادی، کرونا هم داریم مثلا مودیان در حوزه گردشگری و واحدهای صنفی را تحت فشار قرار دهیم، بنابرای روی سازوکارهای تشویقی رفتیم تا هم درآمد مالیاتی وصول شود و هم فشاری به مودیان نیاید.

وی گفت: امروز این خبر خوش را به شما می‌دهم که درآمد 10 ماهه امسال ما از مالیات به نسبت 10 دوازدهم، یک درصد تحقق پیدا کرده است. در بحث اوراق سعی کردیم طی یک جدول زمانبندی منظم و در دامنه مشخص در بازار نقد کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: وقتی درباره تامین مالی از بازار سرمایه صحبت میکنم برخی به اشتباه فکر میکنند تامین مالی تنها از بازار سهام است، این بازار بدهی یکی از منابع مهم تامین مالی است. بنگاههای خصوص در بازار بدهی اوراق می‌فروشند و تامین مالی می‌کنند.

دژپسند گفت: کمتر از 10 درصد تامین مالی ما در بازار سرمایه مربوط به خصوصی سازی است. ما از طریق خصوصی سازی، اوراق و مالیات سعی کردیم تا دولت نیازی به بانک مرکزی نداشته باشد. سیاست دولت تا الان به درستی مراقبت و اجرا شده و تاکنون هیچ برداشتی برای تامین بودجه از بانک مرکزی نداشتیم.

ادامه دارد ...

کد خبر 5137970 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: هیئت دولت جلسه هیئت دولت ریاست جمهوری فرهاد دژپسند بانک مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۰ محمد باقر قالیباف صحن مجلس کمیسیون تلفیق حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت حسن روحانی طرح شفافیت آرای نمایندگان شورای نگهبان دهه فجر لایحه بودجه اسحاق جهانگیری تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳