Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های مکزیکی خبر داده‌اند که ۱۲ مأمور پلیس آمریکا به اتهام قتل ۱۹ مهاجر، از جمله مهاجرانی از گواتمالا، باز‌داشت شده‌اند. به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری دانشجو، چند مقام مکزیکی روز سه‌شنبه خبر دادند که ۱۲ مأمور پلیس آمریکا به اتهام قتل ۱۹ مهاجر از جمله مهاجرانی از گواتمالا، باز‌داشت شده‌اند.

به گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، «ایروینگ باریوس»، دادستان کل ایالت «تامولیپاس» در شمال مکزیک در کنفرانسی خبری گفت شواهد محلی نشان می‌دهد که حداقل ۱۲ نیروی پلیس ایالتی در قتل این ۱۹ مهاجر دست داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفته می‌شود در این میان، مهاجرانی از گواتمالا نیز حضور داشته‌اند که اجسادشان در نزدیکی مرز مکزیک و آمریکا یافت شده و گویی به آن‌ها شلیک شده و سوزانده شده‌اند.

دادستان‌های مکزیکی همچنین گفته‌اند که در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱، دو اتومبیل سوخته‌شده که در آن افرادی نیز حضور داشته‌اند در جاده‌ای در نزدیکی شهر «کامارگو» در شمال مکزیک که با ایالت تگزاس آمریکا هم‌مرز است کشف شده است.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که قربانیان این حادثه قبل از اینکه سوزانده شوند، مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. همچنین گفته می‌شود که اکثر این افراد هم مهاجرانی بوده‌اند که قصد ورود به آمریکا را داشته‌اند.

باریوس گفته که بر اساس بررسی‌های اولیه و تحلیل‌ها از صحنه حادثه، ۱۲ مأمور پلیس آمریکا در این حادثه دست داشته‌اند.

این دادستان مکزیکی همچنین گفت که این مأموران باز‌داشت شده‌اند و به دست داشتن در قتل، سوءاستفاده از قدرت و ارائه گزارش‌های دروغی به مقامات متهم شده‌اند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود.

ترامپ دستور ساخت این دیوار مرزی را در ژانویه ۲۰۱۷ با امضای یک دستور اجرایی صادر کرد.

این در حالی است که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید این کشور با صدور دستورات اجرایی جدید در صدد لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ قرار دارد.

بایدن در روزی که به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد و وارد کاخ سفید شد کار خود را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد.

وی دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت سفر شهروندان از کشور‌های مسلمان را لغو و ساخت دیوار مرزی مکزیک را نیز متوقف کرد.

بایدن همچنین به وزارت امور خارجه دولتش دستور داد که صدور روادید برای اتباع کشور‌هایی که با فرمان ترامپ تحت تأثیر قرار گرفته بودند را آغاز کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قتل مهاجران مأمور پلیس آمریکا ترامپ داشته اند شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین