Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان ایلام بر ضرورت احقاق حقوق مردم به معنای واقعی کلمه، لزوم اتخاذ تصمیم و رای متناسب با دعوا، اهمیت فصل خصومت، صدور آراء قاطع و متقن در محاکم استان و پرهیز از بازداشت‌های غیرضرور تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - نشست فصلی علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان در سالن همایش کوثر دادگستری ایلام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی گفت: اساس برنامه‌ها و سیاست‌های تحولی دستگاه قضایی که در سند تحول متبلور شده است بر اعتماد بخشی به جامعه است و در واقع رضایتمندی مردم و اعتماد بخشی به جامعه اساس تحول در دستگاه قضایی است.

وی با بیان لزوم تلاش متوازن در همه حوزه‌های کاری، بر اهمیت توجه به نظارت درونی و نظارت بیرونی اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس وظایف و تکالیف مشخص شده در قانون، فرآیند این نظارت‌ها مشخص بوده و پرداختن به هر کدام از این نظارت‌ها نباید مانع از توجه به دیگری گردد.

بیشتر بخوانید: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها فرصتی برای اصلاح و بازپروری مجرمان است

رئیس کل دادگستری استان ایلام پذیرفتن مسئولیت در دستگاه قضایی بویژه در دوره تحول را مستلزم تقویت مسئولیت پذیری و تقویت پاسخ گویی دانست و اذعان داشت: متناظرین اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه، شورای عالی قضایی و رؤسای دادگستری استان‌ها و متناظرین رؤسای دادگستری استان ها، شورای معاونین و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان در اجرای برنامه‌ها و تحول قضایی هستند.

وی همچنین پذیرش مسئولیت در دستگاه قضایی را منوط به التزام به اجرای کامل برنامه‌ها و سیاست‌های تدوین شده ابلاغی خواند و افزود: کلیه رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان مکلف به رعایت و اجرای تمامی دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ارجاع شده می‌باشند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام وظایف نظارتی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: رئیس دادگستری و دادستان شهرستان باید بر فرآیند رسیدگی در تمام مراحل اعم از تحقیقات مقدماتی و دادرسی و همچنین بر حسن جریان امور در شعب قضایی و دفاتر به صورت کامل و دقیق نظارت نمایند.

وی بر ضرورت احقاق حقوق مردم به معنای واقعی کلمه، لزوم اتخاذ تصمیم و رای متناسب با دعوا، اهمیت فصل خصومت، صدور آراء قاطع و متقن در محاکم استان و پرهیز از بازداشت‌های غیرضرور تاکید کرد.

دهقانی محور اساسی برنامه‌ها و راهبرد‌های دستگاه قضایی را مبارزه با فساد و جرائم مخل امنیت مردم خواند و اظهار داشت: رضایتمندی مردم و برخورد اقناعی همکاران قضایی در عین رعایت قاطعیت در صدور آراء به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی بر اهمیت تشکیل جلسات کاربردی شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد و افزود: اجرای مجدد طرح پایش و غربالگری زندانیان با توجه به نتایج موفق اجرای این طرح در استان در تمام حوزه‌های قضایی پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان با اشاره به مشکلات و درخواست‌های بیان شده و نقطه نظرات مطرح شده از سوی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، در خصوص موارد مطرح شده توضیحات لازم را ارئه و دستورات مقتضی را صادر کرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست حسینی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در سخنانی به بیان برخی از نکات و تذکرات لازم پرداخت. همچنین رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به بیان درخواست‌ها و مشکلات حوزه قضایی خود پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس کل دادگستری استان ایلام بازداشت‌های غیرضرور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان ایلام بازداشت های غیرضرور رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان رئیس کل دادگستری استان ایلام بازداشت های غیرضرور دستگاه قضایی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان