Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که جهادکشاورزی متولی تنظیم بازار تا عمده فروشی است، گفت: آذربایجان شرقی در سطح کشور تنها استانی بود که توانست قیمت مرغ را تک نرخی نگه دارد.

 اکبر فتحی در جلسه بررسی مسائل تنظیم بازار مرغ، تخم مرغ و تامین نهاده‌ها، با بیان این‌که دولت در پی احیای مجدد قانون تمرکز وظایف جهاد کشاورزی است، گفت: از اول فروردین سال ۱۴۰۰ اجرای آن قانون به وزارت جهادکشاورزی ابلاغ خواهد شد، احیای مجدد این قانون سبب روشن تر شدن فرایند تصمیم گیری و پاسخ دهی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که علاوه بر ستاد تنظیم بازار، ستاد دیگری تحت عنوان نظارت بر ستاد تنظیم بازار به ریاست دادستان کل کشور و در استان‌ها به ریاست دادستان مرکز استان در سطح کشور تشکیل یافته است که بر فرایند تنظیم بازار نظارت خواهد داشت، افزود: ورود این نهادهای نظارتی، فرایند تنظیم بازار را با دقت بسیار بالاتری پیش خواهد برد، به این صورت که مقدار معین نهاده پرداختی، میزان معینی از تولید را پیش بینی و طلب خواهد کرد و توزیع دیگری خارج از این فرمول مشخص مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

وی با بیان این‌که مدعی هستیم که ۱۰۰ درصد از نهاده‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی برای مدت ۴۰ روز تامین شده است، گفت: در مقابل این میزان مشخص نهاده باید میزان مشخصی از محصول نهایی تحویل داده شود تا تعادل برقرار شود.

فتحی به تشریح نحوه نظارت بر مرغ گوشتی پرداخت و اظهار کرد: تحت نظارت معاونت بهبود تولیدات دامی و سازمان دامپزشکی جوجه ریزی انجام می‌گیرد و مرغداران در سامانه سماصط ثبت نام می‌کنند و اتحادیه مربوطه به کنترل آن پرداخته و در سامانه نیز دقیقا همین رقم ثبت می‌شود، سپس طبق شیوه نامه هنگام انتقال جوجه از بخش مرغ مادر و تخلیه آن، کارشناس فنی دامپزشکی مکلف به تایید تخلیه است، همان میزان ثبت شده در سامانه تحویل گرفته شده است.

وی افزود: سپس این رقم در سامانه بازارگاه بارگذاری می‌شود تا بر مبنای فرمول‌های پیش بینی شده، نهاده‌های مورد نیاز آن تامین شود، پس از گذشت ۴۰ روز دامپزشکی مجوز حمل بهداشتی این مرغ به کشتارگاه را صادر می‌کند و مسئول فنی دامپزشکی که در کشتارگاه حضور دارد نیز تایید تخلیه صادر کرده و به این ترتیب کل فرایند تحت کنترل خواهد بود، تخلف از این شرایط در هر مرحله‌ای منجر به قطع پرداخت نهاده خواهد شد.

وی افزود: مابقی فرایند تنظیم بازار متوجه وزارت صمت خواهد بود تا مانع افزایش قیمت از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان این‌که از اول هفته این فرایند در مورد مرغ گوشتی اجرا خواهد شد و افزود : میزان جوجه ریزی تامین کننده مصرف استان بوده و مازاد تولید برای انتقال به دیگر استان‌ها وجود ندارد و در صورت خروج محصول از استان با آن مقابله خواهد شد.

وی اظهار کرد: تخم مرغ مازاد تولید در استان وجود دارد و از میزان تولید ۲۱۰ تن، حدود ۱۳۰ تن میزان مصرف استان است.

وی با بیان این‌که فرایند موجود در مورد مرغ گوشتی همانند پولت ریزی است، ادامه داد: در این راستا در قبال دریافت میزان مشخص نهاده، میزان مشخصی از محصول پیش بینی و دریافت می‌شود. اما مسئله‌ای که در اینجا مطرح می‌شود، تحویل گیرنده محصول است که جهت حفظ قیمت مصوب ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید کل تولیدات مرغداری‌ها می‌کند.

فتحی گفت: جهت جلوگیری از خسارت به محصولات حین حمل، تولیدات در محل مرغداری انبار شده و تنها لیست آن در اختیار قرار می‌گیرد تا بر مبنای آن، خریداران وزارت صمت به مرغداری‌های مورد نظر معرفی شوند، در صورت عدم همراهی مرغداری دستور به قطع نهاده دریافتی این واحد داده شده و در مرحله بعد به تعزیرات معرفی خواهد شد.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی علاوه بر تامین نیاز این استان به تخم مرغ به عنوان استان معین جهت تامین تخم مرغ استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان تعیین شده است، افزود: پس از تامین میزان تخم مرغ مصرفی استان که شهرستان‌های مرند، شبستر و تبریز توانایی تامین آن را دارند مابقی تولید براساس مجوز سازمان جهادکشاورزی استان به استان‌‍های دیگر انتقال خواهد شد.

وی به اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر صمت، گفت: طی ابلاغیه‌ای، ساختار تنظیم بازار در استان‌ها را مشخص شده است و بر مبنای این ابلاغیه، استاندار به عنوان رئیس ستاد و وزارت صمت به عنوان دبیر و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی بعدی معرفی شده و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان برنامه و بودجه و شهرداری مرکز استان نیز به دستگاه‌های قبلی اضافه شده‌اند، وزارت صمت طی این ابلاغیه به ستاد تنظیم بازار استان اختیار داده است تا هر استان به فراخور شرایط خود و در صورت داشتن هزینه تبعی، مبلغی را بر قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور بیفزایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بر این مبنا با توجه به سردسیر بودن آذربایجان شرقی و داشتن بعد مسافت، هزینه تخم مرغ در مقایسه با استان‌های جنوبی بیشتر خواهد بود لذا قیمت مصوب در این استان مبلغ ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان در درب مرغداری در نظر گرفته شده است که در واقع ۷۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور است.

وی ادامه داد: انتقال ۲۰ تن مازاد تخم مرغ به تهران مستلزم خرید آن به قیمت ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان به اضافه تقبل هزینه حمل از سوی تهران خواهد بود.

وی گفت: فرایند کنترل تنظیم بازار جمع بندی شده و به شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد تا طبق تصمیم گیری‌های ستاد تنظیم بازار استان عمل کنند.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، فتحی ابراز امیدواری کرد که در صورت اجرایی شدن این تصمیمات در طی ۱۵ روز بازار خود به خود تعدیل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی جهاد کشاورزی سازمان جهاد قیمت مصوب وزارت صمت استان ها خواهد شد تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد

زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایشی طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه ماست» برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: این استان ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت و در این راستا تلاش شد تا داورانی از جنس هنر و تجربه برای داوری این رقابت‌های هنری انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره؛ عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد به عنوان داوران مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری معرفی کرده است.

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر