نمکی: همکاران زن در وزارت بهداشت سهم بزرگی در حفظ سلامت مردم دارند
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۶۴۸۲
آفتابنیوز :
سعید نمکی روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن نوشت: «میلاد با سعادت اسوه مکارم و قله رفیع فضائل، یاس نبی، عطای سبحان، کوثر قرآن، صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به همه زنان و مادران سرزمینم، همکارانم بانوان مدافع صحت و سلامت این سرزمین و به ویژه مادران و خواهران و همسران شهدای دفاع از وطن و حرم و سلامت تبریک و تهنیت عرض می کنم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
«سراسر تاریخ دین، آیین و سرزمین ما از جمله تاریخ انقلاب اسلامی و سال های استقرار نظام جمهوری اسلامی، دفاع مقدس و جهاد سازندگی این سرزمین تا بدین روزهای دشوار مقاومت و مقابله با ویروس منحوس کرونا مشحون از صبر، ایثار، اشک و لبخند و تلاش های موثر و چشمگیر زنان و مادرانی است که با تاسی از سرور بانوان دو عالم(س) قهرمانانه درخشیده اند و قهرمان های سرزمین مادری را در دامان پر مهر خویش پرورانده اند.»
در نظام سلامت مفتخر به همکاری با اکثریت بانوان و زنانی هستیم که در تمامی رده های بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش تا سطوح مدیریتی، سهم عمده ای در حفظ و ارتقای سلامت ایرانیان و اعتلای دانش و فناوری داشته و دارند.
وی افزود: مسئولیت پذیری، سلامت و تعهد زنان و بانوان همکار ما در جای جای نظام سلامت بر مسئولیت همگان در توجه ویژه به حفظ جایگاه زن در خانواده، رفع تبعیض، توسعه اجتماعی و اجرای سیاست های کلی خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را دوچندان می کند، از این رو به جاست که اهتمام ویژه به این موضوع و رفع معضلات موجود را از همکاران خود در سراسر کشور طلب کنم و بر ارتقای مستمر فرایندهای متناسب با نقش دوگانه زن در خانواده و اجتماع تاکید کنم.
نمکی تاکید کرد: در این مناسبت فرخنده برای همه زنان و مادران همکار در صف و ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از درگاه ایزد منان، سلامت و سعادت خواستارم و دیگر بار از خدمات و زحمات بی شمار آنان خاضعانه و صمیمانه سپاسگزارم.
منبع: خبرگزاری ایرنامنبع: آفتاب
کلیدواژه: سعید نمکی نظام سلامت روز زن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت کرده، تصاویر منتشره از تجمع طلاب و روحانیون در قم در حمایت از برخوردهای انتظامی در مقولۀ حجاب از این منظر مورد توجه قرار گرفته که روحانیون حاضر لباس نظامی پوشیدهاند. به این بهانه چند نکته را میتوان طرح کرد:
۱. سابقه داشته که افرادی کفن بپوشند یا روحانیون بلندمرتبه در جبهه لباس نظامی بر تن کنند و مشهورترین تصاویر مورد اخیر مربوط به دهه ۶۰ و حضور آیتالله خامنهای به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع و بعد رییس این شورا به اقتضای ریاست جمهوری و مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در جبهههاست اما این شکل سابقه ندارد. خاصه اینکه به جای عبا لباس نظامی پوشیدهاند. به عنوان رزمنده البته پیشینه داشته اما به منظور تأکید بر تلفیق رزمندگی و تبلیغ بوده یا سلاح و صلاح با هم. در این فقره اما آن حس منتقل نمیشود. همچنین میدانیم پوشیدن لباس نظامی نیاز به اجازه و هماهنگی دارد. در جبهه حاوی پیام ایثار و از جان گذشتگی بود و اینجا وجه زور و اجبار آن می چربد.
۲. لباس نظامی یعنی آمادۀ جنگایم. اما جنگ با که؟ با زنان و و دختران این سرزمین که به هر دلیل پوشش و سبک زندگی دیگری دارند و الزاما انگیزه سیاسی هم ندارند؟ آن هم در حالی که شخص سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی به صراحت گفته است این طرح جنبه امنیتی و نظامی ندارد و بیشتر فرهنگی است و حتی مایل نیست صرفا انتظامی معرفی شود؟ از این منظر نقض غرض نیست؟
۳. اگر طرح، طرح نور است و برگرفته از آیه سورۀ نور که قاعدتا باید از نماد نور استفاده شود و اگر «نور» نیست و «زور» است دیگر چرا از قرآن و نور مایه می گذارند؟
۴. اگر منظور روحانیون محترم این است که از نیروهای پلیس حمایت میکنند چرا لباس کامل آنها را نپوشیدهاند؟ آیا تصور نمیکنند تلفیق لباس نظامی با عمامه در تاریخ شیعه سابقه نداشته باشد؟ حتی شهید محراب آیتالله اشرافی اصفهانی با آن سن و سال وقتی در جبهه جنگ با صدام حسین لباس سپاه پوشید کامل پوشید از کلاه استفاده کرد نه عمامه.
۵. هر صنفی باید با زبان خود آن و در مواردی با لباس خاص خود آن شناخته شود. این که طلاب که غالبا به خدمت سربازی نرفته اند یا نمی روند لباس نظامی بپوشند آن هم نه برای مقابله با اسراییل که در حمایت از برخورد با زنان و دخترانی که پوشش مطلوب آنان را رعایت نمیکنند چه تصویری از آنان در ذهن شماری از مردم خاصه زنان و دختران مورد نظر در این «جنگ»! ترسیم میکند؟
۶. این نکته البته قابل درک است که بعد از آن که جمعیت قابل توجهی در حمایت از طرح نور در تهران گرد نیامد چون بسیاری از خانمهای چادری مثل سابق مایل نیستند در حمایت از برخوردهای پلیسی تجمع کنند جای دیگر این تجمع را شکل دادند و نه با محوریت خانم ها بلکه با روحانیون لباس نظامی پوشیده که طبعا وجه صنفی و طبقه ای دارد و قاعدتا در موضوع مرتبط با زنان اگر خانمها حمایت کنند موثرتر است تا مردان آن هم با تلفیق لباس نظامی و روحانیت.
۷. برداشت نویسنده این است که طرح جاری تنها برای آن است که تلقی مخالفت علنی با حکومت درنگیرد و در این حد رعایت کنند کفایت می کند تا جایی که به لطیفه گفته می شود اگر می توانستند عکس مهسای طفلک را به عنوان حجاب کنونی مقبول منتشر میکردند به همین خاطر فرماندهی کل نیروهای انتظامی اصرار دارد موضوع نظامی و انتظامی و پلیسی نیست و فرهنگی است و آن وقت وسط این معرکه طلاب آمدهاند و لباس نظامی پوشیدهاند!
۲۷۲۱۸
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900067