Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@00:19:32 GMT

بورس امروز ۱۵ بهمن + اخبار و وضعیت

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۶۵۹۵

بورس امروز ۱۵ بهمن + اخبار و وضعیت

در روز جاری شاخص کل بورس تهران با افت ۳۲.۴۱۷ واحدی به سطح ۱.۱۷۳.۵۰ رسید و شاخص کل هم وزن بازار نیز با افت ۴.۴۰۰ واحدی به سطح ۴۲۳.۱۶۲ واحد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه بورس امروز _چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: در روز جاری شاخص کل بورس تهران با افت ۳۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۱۷ واحدی به سطح ۱.۱۷۳.۵۰ رسید و شاخص کل هم وزن بازار نیز با افت ۴.۴۰۰ واحدی به سطح ۴۲۳.۱۶۲ واحد کاهش پیدا کرد و به ترتیب شاهد افت ۲.۶% و ۱.۳% شاخص کل و هم وزن بودیم. ارزش معاملات بازار بورس ۸۵.۸۴۲ میلیارد ریال و ارزش معاملات بازار فرابورس ۱۵۳.۹۲۷ میلیارد ریال بود.

روند بازار

در ابتدای بازار روند خود را با افزایش تقاضا آغاز کرد و شاخص سبزپوش شد به طوری که تا محدوده ۱۲۰.۷۵.۳۳ رشد کرد از ساعت ۹:۱۰ دقیقه به بعد حجم عرضه‌ها افزایش یافت و با از دست رفتن سطح ۱.۲۰۰.۰۰۰ هزار واحد مجدد شاهد شکل گیری صف‌های فروش بودیم. در انتهای بازار مجدد مانند روزهای گذشته شاهد افزایش تقاضا بودیم به صورتی که در برخی از نمادهای بزرگ بازار صف فروش‌ها جمع آوری شد.

به ترتیب نمادهای فارس، فولاد، شستا، فملی، کگل، کچاد، تاپیکو، وغدیر، وبملت، پارس، شپنا، رمپنا، اخابر، شتران، پارسان، شبندر، خودرو، شپدیس بیشترین تأثیر منفی را بر بازار گذاشتند. با قرمز پوشی کلی بازار برخی از نمادهای کوچک بازار پر تقاضا بودند مانند: غدام، پدرخش، شکربن، کرازی، سبجنو، فاما، غنوش، چکاوه، ساراب، کترام، رتکو، فاذز، غدشت، فنوال، رکیش، تکنو، سهرمز.

پس از گذشت چندین ماه اصلاح قیمت بازار بورس تهران همچنان شاهد افت ارزش می‌باشد سیاست‌های و خبرهای حمایت از بازار بورس در چند ماه اخیر یکی پس از دیگری به بازار مخابره شد اما صرفاً در برخی روزها شاهد خرید شخصیت‌های حقوقی در صف فروش‌ها بودیم و در زمانی که بازار کمی رشد می‌کرد عرضه‌ها افزایش پیدا می‌کرد، گویی این روزها نیز بازار درگیر ریسک‌های سیاسی مختلف شده است از مهم‌ترین اینها ریسک رد لایحه بودجه ۱۴۰۰ است که به دولت برگردانده شد و مهلت ۲ هفته‌ای داده شد که باید اصلاح شود.

بخش عمده از بازار سرمایه ایران در مالکیت نهادهای حقوقی است در ابتدای سال که رشد نمادها بیش از اندازه بود شاهد عرضه سنگین این شخصیت‌های حقوقی در بازار سرمایه بودیم به گونه‌ای که تمامی صف‌های خرید در بازار عرضه می‌شد و مجدد فردا که بازار مثبت بود عرضه‌ها افزایش پیدا می‌کرد، نقطه مقابل آن روزها الان بازار است، صف فروش‌ها جمع می‌شود اما فردا مجدد شاهد این هستیم که یک خبر کوچکی می‌آید و بازار مجدد به سمت منفی کشیده می‌شود.

زمانی که صف فروش می‌شود حقوقی‌ها در نقش خریدار و حقیقی‌ها در نقش فروشنده ظاهر می‌شوند شاید دلیل این اتفاق را بتوانیم ترس بگذاریم اینکه سهامدار حقیقی احتمال می‌دهد فردا مجدد بازار منفی باشد و اگر امروز فروشنده باشد زیان کمتری کرده است به هر حال پیشنهاد می‌شود بازارگردان ها یا حقوقی‌ها شرکت‌ها در صورتی که تمایل به خرید سهام یک شرکت دارند در نقاط تعادلی (-۲ تا +۲) خریدهای خودشان را انجام دهند نه در صف فروش‌ها.

پیشنهاد حذف دامنه نوسان سالهاست که در حال مطرح شدن است و همچنان به عنوان یک گزینه وجود دارد که مدیر جدید سازمان بورس باید در این خصوص با کارشناسان تبادل نظر بکند، اینکه سهامدار در صف فروش بنشینید و منتظر باشد یک شخصی سهامش را بخر و آن شخص حاضر نباشد در این قیمت بفروشد و سهامدار حاضر است در قیمت‌های پایین‌تر هم فروشنده باشد این معامله چرا باید به روز آتی واگذار شود؟! افزایش دامنه نوسان به همراه افزایش حجم مبنا و تقویت بازارگردانان در جهت نظم بازار نه در جهت نوسانگیری در بازار می‌تواند به تعادل سریع‌تر بازار کمک بکند.

نرخ ارز

نرخ دلار در صرافی ملی ۲۳۳.۲۰۰ ریال خرید و ۲۳۷.۷۰۰ ریال فروش است و نرخ سامانه نیما ۲۸۲.۵۰۰ ریال خرید و ۲۸۷.۰۰۰ ریال فروش است. نرخ بازار آزاد دلار ۲۳۸.۸۰۰ ریال می‌باشد.

گزارش پیش بینی سود ۱۲ ماهه فولاد مبارکه

شرکت‌های زیادی در حال ارسال گزارش پیش بینی سود ۱۲ ماهه خود هستند که این اقدام در صورتی که به صورت کارشناسی شده انجام شده باشد می‌تواند به بازار کمک کند؛ یکی از این شرکت‌ها فولاد مبارکه اصفهان با نماد (فولاد) است که در گزارش خود پیش بینی کرده است که درآمدهای عملی‌ای خود به ۷۵۶.۸۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.

این در صورتی است که شرکت در ۹ ماهه ابتدایی سال ۴۹۶.۵۵۲ میلیون ریال درآمد داشته است و برآورد می‌شود در یک دوره یک ساله میزان سود این شرکت به ۳۴۲.۷۳۰ میلیارد ریال افزایش یابد که به ازای هر برگه سهم عددی معادل با ۱۶۴ تومان می‌باشد.

بر حسب اینکه قیمت این سهم در روز جاری محدوده ۱۰.۰۰۰ ریال می‌باشد نسبت قیمت به سود این شرکت تا پایان سال به عدد ۶ واحد کاهش پیدا می‌کند. لازم است سرمایه گذاران به گزارشات پیش بینی سود شرکت‌ها توجه بکنند و از اقدامات هیجانی در این مقاطع بازار خود داری بکنند.

نقشه بازار بر اساس ارزش معاملات

کد خبر 472746

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اخبار بورس امروز شاخص بورس امروز پیش بینی بورس امروز تحلیل بورس امروز وضعیت بورس امروز چگونه بود نقشه بازار بورس امروز وضعیت بورس امروز بورس امروز چگونه بود بورس امروز چگونه است روند بورس امروز علت افت بازار بورس امروز علت رشد بورس امروز شاخص کل بورس کاهش شاخص کل بورس افت شاخص کل بورس افزایش شاخص کل بورس تحلیل شاخص کل بورس روند نزولی شاخص کل بورس روند صعودی شاخص کل بورس تاثير بر شاخص كل اصلاح شاخص كل شاخص کل بورس تهران بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل تاثير مثبت بر شاخص كل تاثير منفي بر شاخص كل اخبار بورس وضعیت بورس اخبار و وضعیت بورس اخبار و وضعیت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد ریال واحدی به سطح صف فروش ها پیش بینی شرکت ها شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص

بازار سرمایه با توجه به افت ارزش معاملات فعلا در وضعیت رکودی به سر می برد و در این روز ها رشد خاصی را تجربه نمی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می رسد فعلا نه انگیزه ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 4 هزار واحدی به 2 میلیون و 264 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی جزئی واحدی به ارتفاع 750 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «کچاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «حسیتا» و «ودی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «ذوب» و «فملی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فن افزار»، «فزر» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می خورد، بازگشایی منفی صندوق های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز 236 نماد در محدوده مثبت و 184 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 220 نماد در محدوده مثبت و 121 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروش فوری بهمن موتور با رسپکت ۲ ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد