Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: ۴۳ محکوم جرائم غیرعمد مالی به مناسبت دهه مبارک فجر در زنجان آزاد شدند.

بنا به اعلام روابط‌عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز (۱۵ بهمن‌ماه) در مراسم جشن آزادی ۴۳ محکوم جرایم غیرعمد مالی ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و ولادت با سعات حضرت فاطمه (س) و روز مادر با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زندان و تعداد زندانیان قابل مقایسه با دوره پهلوی نیست، اظهار کرد: در گذشته نگاه به زندان، نگاه پلیسی بود، افراد را هر طوری که می‌خواستند زندانی می‌کردند، نه بر اساس رأی دادگاه اما امروز به برکت انقلاب اسلامی زندان‌های ما آرمانی دارد به نام اصلاح و تربیت و نگاه به زندان برگرفته از آموزه‌های امیرالمومنین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اقدامات انجام شده در استان، با کاهش جمعیت کیفری زندانیان مواجه هستیم، افزود: امروز ۵۰ درصد جمعیت کیفری زندان‌ها مشمول موادمخدر است، در حالی که در دوره پهلوی موادمخدر جرم نبود، بلکه خودشان موادمخدر توزیع و قاچاق می‌کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان با کاهش ۳۶ درصدی جرایم مواجه هستیم، عنوان کرد: با اقدامات پیشگیرانه به عمل آمده در استان با کاهش ۲۱ درصدی ورودی به زندان و نیز با کاهش ۱۴ درصدی موجودی جمعیت کیفری زندان مواجه هستیم که آمار قابل توجه و ارزشمندی است.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه استان زنجان در استفاده از فن‌آوری‌های نوین و پابند الکترونیکی جزو ۵ استان اول در کشور است، تصریح کرد: استفاده از این ابزار نوین، کمک شایانی به حل مشکلات جامعه، زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده زندانیان کرده است. در گذشته یکی از مشکلات جامعه و دغدغه علما و مراجع عظام تقلید زندانیان مهریه بود که خوشبختانه در استان ما امروز هیچ زندانی مهریه وجود ندارد. تا به امروز ۱۸۷ مددجوی جرایم غیرعمد مالی با بدهی نزدیک به ۳۱ میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شدند که ۳۵ درصد این میزان گذشت شکات بوده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، یادآور شد: امروز به میمنت فرا رسیدن ایام‌الله دهه‌فجر و طلیعه چهل و سومین بهار انقلاب، تعداد ۴۳ محکوم مالی جرایم غیرعمد از زندان آزاد  و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد غیرعمد مالی استان زنجان ۴۳ محکوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده

آقای حیدری مدیرکل اموز زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری گفت: خانواده مولوی به عنوان خیراتی ماندگار برای فرزند خود، در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت کردند و همراه با سایر خیرین زمینه ساز آزادی یک زندانی شدند.

بیشتر بخوانید

برگزاری جشن گلریزان در بروجن

وی افزود:خانواده مولوی پس از بررسی پرونده‌های در دست اجرای ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری با پرداخت مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال بدهی یک مادر زندانی، موجبات دیدار مجدد مادر و فرزندان خردسال را فراهم آوردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی