Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر پرهیز از دخالت دادن نگرش‌های سیاسی و جناحی در حوزه مسائل فرهنگی تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  تبریز ، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، با تقدیر از خدمات ارزشمند مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد استان، اظهار داشت: مرحوم محمدپور از چهره‌های خوش‌نام، خوش‌قلب و مسئولان خدوم استان بود که خدمات بسیار شایانی در حوزه فرهنگ استان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توجه ویژه به موضوع فرهنگ عمومی یکی از اساسی‌ترین انتظارات ما از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، افزود: امیدوارم آقای ناظمی در این جایگاه بتواند انتظارات فرهنگی و هنری را برآورده کرده و به توسعه فرهنگی استان کمک کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان در عزل و نصب مدیران، دخالت نداشته و نخواهم کرد، گفت: با تمام توان از تمامی مدیران خدوم و کاربلد استان حمایت می‌کنم.

تهاجم فرهنگی مختص ایران نیست؛ اروپا هم درگیر تهاجم فرهنگی است+فیلمسیدمرتضی نبوی: امام راحل سلطه‌ناپذیری ایران ‌را عینیت بخشید / انقلاب اسلامی تحول عظیم فرهنگی ایجاد کردعضو کمیسیون آموزش مجلس: 17 هزار معلم نهضتی برای استخدام به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند

 امام جمعه تبریز، بومی‌سازی سیاست‌ها، مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد در استان را یکی از اصلی‌ترین ضروریت‌های فعلی استان برشمرد و ابراز داشت: ضوابط و آیین‌نامه‌های عمومی این وزارتخانه هم باید بر اساس نیازهای استان بومی سازی شود.

وی افزایش روحیه تحقیق، تدبر و ابتکار در حوزه هنر، مطبوعات و رسانه را به مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه کرد و ادامه داد: توجه ویژه به تجلیل و بزرگداشت شخصیت‌های فرهنگی استان، نظارت و حمایت برابر از هنرمندان و فعالیت‌های حوزه هنر، فرهنگ و رسانه باید جزو اولویت های ماموریتی مدیرکل جدید باشد.

حجت الاسلام آل هاشم، خواستار پیگیری و برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی شد و گفت: اجرای دقیق مصوبات این شورا، پرهیز از دخالت دادن نگرش‌های سیاسی و جناحی در حوزه مسائل فرهنگی در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/111/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد

عصر ایران - در پی انتشار خبری با عنوان «مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» وزارت ارشاد توضیحاتی ارسال کرد که عینا در ادامه می خوانید:

جوابیه وزارت فرهنگ به خبر سایت عصر ایران با عنوان «مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» 

در پی انتشار مطلبی در سایت عصر ایران با عنوان«مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» در تاریخ 11 اردیبهشت 1403 که در این لینک چاپ شده و در مطلب مذکور آمده که «فرآیند ساخت مهر که کمتر از یک ساعت طول می‌کشد بیش از ده روز است که در وزارت ارشاد طول کشیده است»؛ به اطلاع می‌رساند نویسنده مطلب می توانست با جستجویی ساده در اینترنت از شرایط ساخت مهر ادارات و سازمان‌های دولتی مطلع شود. برای نمونه به لینک زیر مراجعه شود: 
قوانین-و-مقررات-ساخت-مهر

توجه به این نکته مهم ضروری است که سازنده مهر در صورت ارائه نامه مرکز حراست، مجاز به ساخت مهر اداره دولتی است و به طور یقین صدور نامه مرکز حراست دستگاه دولتی نیز تابع ضوابط و مقررات مربوطه و گردش کار لازم است.

از این رو تاکید می‌شود که با رعایت قوانین و مقررات تنها در مدت چهار روز ساخت مهر توسط دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجام رسیده است و خبر درج شده در سایت عصرایران بدون توجه به مقررات خاص ساخت مهرهای دولتی تهیه شده و از این رو  مقایسه ساخت مهر برای اشخاص غیردولتی (در کمتر از یک ساعت) با ضوابط ساخت مهر برای دستگاه های دولتی قیاس صحیحی نیست و به جاست که نسبت به تصحیح خبر توسط عصرایران اقدام شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!

دیگر خبرها

  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند