Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی از تماس و رایزنی معاون جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ۱+۵ با عباس عراقچی و رابرت مالی نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ایران خبر داد و گفت: اروپایی ها برای احیاء توافق هسته‌ای فعالتر شده‌اند.

قدس آنلاین: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه امورز دولت در خصوص رد کلیات لایحه بودجه در مجلس با بیان اینکه مسئله لایحه بودجه امسال خیلی با سالهای گذشته متفاوت بود به دلیل اینکه از همان روهای اول در آذر ماه یک کار تبلیغاتی گسترده برای بودجه شروع شد، گفت: یک  تعداد توییت ها و مصاحبه ها و سخنرانی‌هایی که بر علیه این بودجه کردند اصلا قابل مقایسه با هیچ سال دیگری نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بودجه یک کار تخصصی است و متخصصین باید بنشینند و بحث کنند وتصمیم بگیرند. هیچ احتیاجی نیست که قبل از  تصمیم گیری ایقدر تهمت بزنند و بگویند بودجه برای این بوده که در کشور فروپاشی بشود. این روش نامناسبی است که هرکسی از زاویه دید سیاسی خودش به بودجه نگاه کند.

واعطی با اشاره به اینکه ما بارها اعلام کرده ایم که از آنجا که بودجه با زندگی مردم تجار بستگی دارد این حجم کار روانی و تبلیغاتی روی آن انجام نشود اماتوجه نشد، اظهار داشت: نمونه اش اینکه در مورد کالاهای  اساسی نظر دولت اینست که ارز ۴۲۰۰ تومان را ادامه دهد تا وقتی که فضای جامعه مناسب شد  و  فضای بین المللی فراهم شد آن زمان آرام آرام این ارز را برداریم که دچار شوک نشویم.

وی یادآور شد: اما در مجلس تصمیم گرفتند به یکباره این ارز را بردارند و نتیجه این شد که حجم عظیمی از کالاهای خریداری  شده که الان در انبارهای بخش خصوصی است یا باید در فروشگاه ها باشد  احتکار شود و به تذکرات ما توجه نشد تا اینکه کلیات بودجه رد شد.

رئیس دفتر روحانی تصریح کرد" ما باید از مجلس تشکر کنیم به دلیل این اقدام ، زیرا کمیسیون تلفیق شاکله بودجه را بر هم زده بود و بر خلاف ادعاهایی که می‌کرد که نباید بودجه رانتی شود خودشان واردات ماشین لوکس را از مناطق آزاد ،آزاد کردند این خودش رانت است مالیات‌ها و  عوارضی ببندیم که ‌قابل وصول نباشد و برای فراورده رقمی بگذاریم که وزیر می‌گوید امکان تحقق ندارد درست نیست.

واعظی  گفت: بودجه‌ای که بسته شد را حدود  ۱۳۰-۱۴۰هزار میلیارد تومان افزایش دادند در صورتی که روز اول می‌گفتند این بودجه خیلی نسبت به سال گذشته بالا بسته شده است و بودجه بالای هزار هزار بستند. در صورتی که در ابتدا می‌گفتند این بودجه‌ای که داده شده زیاد است.

واعظی افزود: از طرفی دیگر هزینه‌هایی را اعلام کردند که حتماً باید دولت بدهد و خیلی برای دولت مشکل بود و اگر همان چیزی که در کمیسیون تلفیق آمده بود و در مجلس اصلاح نمی‌شد اجرای آن مشکل بود دولت هم با آن مخالف بود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه روز گذشته مجلس مخالفت کرد البته من فکر می‌کنم آن چیزی که مجلس رای داد به پیشنهاداتی بود که کمیسیون تلفیق آورده بود و باید به کمیسیون تلفیق برگردد و کمیسیون تلفیق آن را اصلاح کند. این در اواخر سال ۹۷ برای بودجه سال ۹۸ هم انجام شد و بر اساس همین آیین نامه داخلی مجلس رییس مجلس به کمیسیون تلفیق برگرداند.

واعظی تصریح کرد: مسئله بودجه مسئله مردم، مسئله تولیدکنندگان و تاجران ما و زندگی آنهاست .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در مرود اینکه حالا در فرصت وباره فراهم شده دولت تا کجار و چند درصد با اصلاحات مرود نظر مجلس و کمیسیون تلفیق همراهی و موافقت خواهد کرد، با تاکید بر اینکه رای ما بر این است که بتوانیم با مجلس برای بستن یک بودجه خوب به شرطی که بودجه قابل اجرا باشد، تعامل کنیم، گفت: جایی که اصلاحات منطقی باشد ما حتما نظرات مجلس را قبول داریم ولی جایی که خودشان هم برای پیشنهاداتشان هیچ استدلالی  یا محاسبات درستی نداشته باشند یا اینکه شاکله بودجه را به هم بزنند ما قبول نداریم و همراهی نمی‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: مثلا ما می‌گوییم می‌توانیم روزانه ۲ میلیون  و ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم. من نمی‌دانم به چه دلیلی اصرار دارند آنرا بکنند یک و نیم میلیون یا ما اصرار داریم علامتی که بودجه به خارج از کشور می‌دهد این باشد که ما سال  ۱۴۰۰ یک شرایط عادی خواهیم داشت و نمی‌دانم چرا  برخی اصرار دارند علامت دیگری داده شود. یا اینکه ما می خواهیم ارزش پول ملی تقویت شود اما برخی نمی‌پذیرند. تا جای که تغییرات منطقی باشد دوبت می‌پذیرد..

وی درباره سفر وزیر خارجه عراق به تهران هم با اشاره به سطح بالای روابط دو کشور در همه ابعاد این گونه سفرها و رایزنی ها به منظور هماهنگی را طبیعی و معمول عنوان کرد و گفت: این دیدار هم بر اساس همان روند طبیعی همکاری‌های ایران و عراق صورت می‌گیرد. امشب با رییس جمهوری هم مذاکره خواهد داشت لذا ما بعد از اینکه مذاکرات آنها امشب تمام شد بتوانیم اطلاعات بیشتری را به مردم بدهیم.

واعظی درباره پیشنهاد ظریف برای اقدام اروپا به منظور بازگشت آمریکا و ایران به تعهدات برجامی و همچنین این سوال خبرنگار قدس انلاین که آیا با فعالتر شدن طرفهای برجام رد روزهای اخیر علاوه بر موضع‌گیری های رسانه ای پیام مستقیم یا با واسطه ای از دولت بایدن به تهران رسیده یا نه؟ هم با اشاره به اینکه آقای ظریف هیچ گاه در مصاحبه اخیر خود با سی‌ان‌ان از واژه  بازگشت همزمان استفاده نکرده است و . این برداشت مصاحبه کننده بود، اظهار داشت: اعتقاد ما اینست که ما در برجام بوده و هستیم و آنکه رفته باید برگردد. ما متعهد به توافقیم و در مقابل نقض تعهد طرف مقابل برخی اقدامات پیش‌بینی شده را اجرا کردیم و با بازگشت طرف مقابل اقدامات ما هم باز خواهد گشت.

رئیس رفتر روحانی تصریح کردک موضع ما تغیر نکرده و این آمریکا است که آنگونه که خودشان اعلام کردند باید برگردد و وقتی ما اقدامات آنها را راستی آزمایی کردیم تعهدات ما هم قابل بازگشت خواهد بود.

وی افزود: پیام‌ها همانهایی است که در رسانه‌ها گفته‌اند و غیر از آن ما ارتباط دوجانبه‌ای با آمریکا نداشته و نداریم. البته در هفته های گذشته کشورهای اروپایی فعال شده‌اند و کارهایی را می کنند.

واعظی اظهار داشت: آقای بورل هماهنگ کننده برجام هم فعال شده و معاون ایشان با آقای دکتر عراق چی و راب مالی نماینده ویژه آقایبایدن در امور ایران صحبت کرده‌اند و به نظر می رسد الان که دولت بایدن شکل گرفته اروپایی ها هم نسبت به هفته ‌ای گذشته فعالتر شده‌اند. 

ادامه دارد....

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور بودجه رد کلیات لایحه بودجه اصلاح بودجه برجام بازگشت آمریکا به برجام جوزف بورل عراقچی راب مالی واکسن کرونا کمیسیون تلفیق شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور

احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کشور، اظهار داشت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.

راستینه اضافه کرد: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.

وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

فرهنگ زیربنای پیشرفت و توسعه کشور است

راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم، بیان داشت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.

وی افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.

راستینه با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.

راستینه ادامه داد: افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد