Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:39:32 GMT

نقش ریش سفیدان و معتمدان گچساران در ایجاد امنیت

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۷۳۷۲

نقش ریش سفیدان و معتمدان گچساران در ایجاد امنیت

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز نشست فرماندار با معتمدان و ریش سفیدان قشقایی  در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علیرضا اتابک با اشاره به قش ریش سفیدان  و بزرگان طوایف اظهار کرد: شما بزرگان قبایل و طوایف نقش مهمی در ارتقا امنیت، ایجاد آرامش و جلوگیری از اختلافات محلی دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نقش ریش سفیدان و معتمدین در ایجاد همدلی و وفاق در جامعه تأثیر گذار است و امروز  این روحیه برادری و همدلی زمینه ساز برقراری آرامش در جامعه است.

 

 فرماندار گچساران با بیان اینکه گذشته افتخار آمیز و آینده روشن در کنار معتمدین و ریش سفیدان معنا پذیر می شود، افزود: جوامع سالم و پایدار مدیون تجربه و هدایت معتمدین هر منطقه است.

 اتابک با اشاره به برگزاری انتخابات  در کمک به تامین نظم و امنیت عنوان کرد: انتظار ‌می‌رود که بزرگان، معتمدین و ریش سفیدان در کنار مسوولان  در تامین امنیت و آرامش  شهرستان نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: این ریش‌سفیدان و معتمدین هستند که با هدایت مردم و دعوت آن‌ها به رعایت قانون و مقررات، شهروندان را از انجام اقدامات خودسرانه، غیر متعارف و غیرقانونی در هر یک از مراحل انتخابات باز می‌دارند.

فرماندار گچساران ابراز کرد: امروز در مقوله برقراری امنیت، کمک و همفکری بزرگان، متنفذین و ریش سفیدان بسیار حائز اهمیت است و ما این تجربه را در گذشته داشته‌ایم که در مشکلات عدیده اجتماعی، وقتی بزرگان و سران طوایف وارد میدان عمل می‌شوند مسوولان  به راحتی می‌تواند موضوعات را بررسی و حل و فصل کند.

اتابک عنوان کرد: شرکت در انتخابات تکلیفی همگانی برای همه است و حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای، پیامی روشن برای دشمنان انقلاب و کسانی است که در صدد صدمه زدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تنش در جامعه است، خاطرنشان کرد: آنچه  که امروز با آن در حال مبارزه هستیم و اثرات آن را در قالب مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی در جامعه احساس می‌شود  حاصل یک جنگ تمام عیاری است که در نقاب تحریم‌های اقتصادی علیه کشور خود را نشان داده و تنها راه برون رفت از این دسیسه  «مقاومت» است.

فرماندار گچساران افزود: مردم گچساران ولایتمدار، آگاه و دوستدار نظام هستند و در مسائل اجتماعی مشارکت و حضور فعال دارند.

 انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: گچ امنیت انقلاب اسلامی گچساران ریش سفیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نصرت الله حیدر پور ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری است و در حال حاضر ۱۳ رقم گندم نان و دوروم، ۱۲ رقم جو، دو رقم عدس، دو رقم نخود، یک رقم کلزا، یک رقم خلر، یک رقم ماش علوفه‌ای در طبقات مختلف بذری تکثیر کرده است.

وی بیان داشت: بذر پرورشی دو و سه برای تکثیر گسترده به ۱۷ استان کشور منتقل می‌شود.

حیدر پور با بیان اینکه پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و سایت ملی دیم گچساران ۱۴۰ هکتار مساحت دارد، گفت: این سایت، سایت اصلی به نژادی بوده و ارقام مختلف گیاهان زراعی همچون گندم نان، گندم دوروم، جو، عدس و نخود، گیاهان روغنی، علوفه و … را برای کاشت در دیمزارهای گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور معرفی و تکثیرمی کند.

وی افزود: ۱۵ لاین در حال معرفی در این پردیس وجود دارد که پس از طی مراحل مربوط به عنوان ارقام جدید معرفی می‌شوند و این ارقام ویژگی نیاز آبی کمتر در مقایسه با ارقام آبی و تحمل بیشتر به شرایط تنش گرمایی انتهای فصل را دارند.

حیدر ور تصریح کرد: این ارقام با یک تا سه آبیاری تکمیلی می‌توانند عملکردی برابر و گاهی بیشتر از ارقام آبی داشته باشند.

وی افزود: به دلیل استقبال کشاورزان در دیمزارها و حتی در اراضی آبی شده ارقام معرفی شده این پردیس سطح نفوذ بالایی داشته و این پردیس به عنوان یکی از سایت‌های اصلی تولید بذور هیبرید ذرت در جنوب کشور است و هرساله بخش قابل توجهی از نیاز بذری ذرت کاران در جنوب کشور از بذر تولید شده از این پردیس تأمین می‌شود.

کد خبر 6089977

دیگر خبرها

  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود